Юрій Гагарін «Дорога в космос».
«Погляд мій зупинився на годиннику. Стрілки
показували 9 годин 7 хвилин за московським часом. Я почув свист і все
наростаючий гул, відчув, як гігантський корабель затремтів усім своїм корпусом
і повільно, дуже повільно відірвався від стартового пристрою. Почалася боротьба
ракети з силою земного тяжіння ... Я відчув, як якась непоборна сила все більше
і більше вдавлює мене в крісло. І хоча воно було розташовано так, щоб …скоротити
вплив величезної ваги,… було важко поворухнути рукою та ногою. Я знав, що стан
цей триватиме недовго: поки корабель, набираючи швидкість, вийде на орбіту. Перевантаження
все зростали ... Перевантаження дійсно весь час зростали. Але організм
поступово звикав до них, і я навіть подумав, що на центрифузі доводилося
переносити і не таке. Вібрація теж під час тренувань дошкуляла значно більше.
Словом, не такий страшний чорт, як його малюють ...
Одна за одною, використавши паливо, відокремлювалися
ступені ракети, і настав момент, коли я міг повідомити:
– Сталося розділення з носієм відповідно до
завдання. Самопочуття добре. Параметри кабіни: тиск – одиниця, вологість – 65
відсотків, температура –
20 градусів, тиск у відсіку – одиниця, в системах орієнтації – нормальне. Корабель
вийшов на орбіту – широку космічну магістраль.
Настала невагомість – той самий стан, про який ще в
дитинстві я читав у книжках К.Е.Ціолковського».
Загальнодержавною цільовою науково-технічною космічною програмою України
на 2008–2012 роки, затверджену відповідним Законом України від
30 вересня 2008 року № 608-VI. Зокрема зазначити, що Програма охоплює сім
взаємозалежних цільових програм, кожна з яких складається з окремих проектів,
спрямованих на виконання таких завдань:
Розвиток космонавтики в Україні.
У
теперішній час однією з найперспективніших галузей України є авіаційна
промисловість. Вона налічує 43 підприємства, на яких працює близько
100 тис. людей. Далеко за межами країни відомі авіаційні конструкторські бюро – АНТК ім. Антонова (Київ), «Прогрес» ім. Івченка (Запоріжжя),
авіабудівні заводи Києва та Харкова, «Мотор-Січ» (Запоріжжя) та інші. Їхніми зусиллями створені унікальні крилаті машини:
реактивні пасажирські літаки Ан-140 та Ан-148, транспортні літаки Ан-225, названий «Мрією», та Ан-124 – «Руслан», літак полярної авіації Ан-74 та багато інших.
Україна – визнана в
світі космічна держава. Вона входить до п'яти провідних
країн на ринку космічних
послуг і технологій.
До української ракетно-космічної галузі входять 40 підприємств. Провідним центром серед них є всесвітньо відоме конструкторське бюро «Південне» та виробниче
об'єднання «Південний машинобудівний завод» у Дніпропетровську. Там створюють та серійно виробляють ракети-носії, космічні апарати, системи управління, орієнтації і траєкторних вимірювань. Великий внесок в освоєння космічного простору зробили такі видатні вчені
країни, як С.Корольов, В.Челомей. М.Янгель, Ю.Кондратюк, В.Уткін.
Досягнення України в
ракетно-космічній галузі дозволили їй разом із США, Росією та Норвегією взяти
участь у спільному міжнародному проекті «Морський старт» для запуску в Тихому
океані космічних супутників різного призначення. Крім того,
наша країна бере участь у міжнародних проектах
створення орбітальних станцій «Альфа» та «Мир», у програмі
«Глобастер», яка передбачає запуск 36 супутників за
допомогою українських ракетоносіїв «Зенітів».