Рекомендації за підсумками
секційного засідання керівників Р(М)МО вчителів хімії «Формування професійної компетентності вчителів хімії в умовах старшої профільної школи»
25 серпня 2010 року м. Харків
Обговоривши питання щодо основних вимог до компетентності вчителів профільних класів, проаналізувавши стан викладання хімії в загальноосвітніх навчальних закладах Харківської області, результати виступу учнів на ІІІ та ІV етапах Всеукраїнської учнівської олімпіади з хімії, Всеукраїнському турнірі юних хіміків, а також заслухавши позитивний досвід роботи вчителів із формування мотиваційного компоненту освітньої компетентності школярів, організації роботи з талановитими учнями, можливостями використання тестових технологій на уроках хімії, учасники секційного засідання дійшли таких висновків:
відкриття профільних класів та класів поглибленого вивчення предмета не можливе без попередньої професійної підготовки вчителів;
низькі результати учнів Харківської області на ЗНО пов’язані з рівнем їх предметної підготовки та відсутністю навичок роботи з тестами;
робота з обдарованими учнями повинна бути систематичною цілеспрямованою працею вчителів та вимагати формування стійкого мотиваційного компоненту, наявності знань із суміжних дисциплін (математики, фізики) й не може існувати без співпраці з викладачами вищих навчальних закладів;
участь учнів у Всеукраїнському турнірі юних хіміків, МАН, олімпіадах, конкурсах сприяє не лише розвитку предметної, комунікативної, соціальної, особистісної компетентностей учнів, але й підвищенню рівня професійної компетентності вчителів;
організоване проведення заходів щодо відзначення 2011 року як «Року хімії» та 300-річчя від дня народження М.В.Ломоносова сприятиме зацікавленню учнів хімією як наукою й поширенню знань про сучасні досягнення науки та внесок вітчизняних учених у її розвиток.
Виходячи із вищезазначеного, учасники секційного засідання рекомендують визначити такі пріоритетні завдання діяльності методичних об’єднань учителів хімії:
передбачити в плані роботи Р(М)МО заходи щодо розвитку професійної компетентності вчителів хімії із залученням фахівців ВНЗ;
запроваджувати тестові технології на уроках хімії, провести навчальні заняття з учителями щодо складання тестових завдань та використання їх у навчальному процесі;
активізувати роботу з учнями щодо формування професійних нахилів та відповідного вибору предметів для проходження ДПА та ЗНО;
поширити досвід використання ЕЗНП при роботі з учнями;
ознайомити вчителів з нормативно-правовою базою щодо організації роботи в 2010/2011 навчальному році (програми, підручники, рекомендації МОНУ та ГУОН);
спланувати роботу з талановитою молоддю із залученням батьків, викладачів вищих навчальних закладів, психологів;
організувати проведення І етапу Всеукраїнського турніру юних хіміків у 2010/2011 навчальному році та взяти участь в обласному етапі;
спланувати заходи щодо відзначення « Року хімії», а також 300-річчя від дня народження М.В.Ломоносова та звітувати про їх проведення.