Всеукраїнський Турнір Юних Хіміків
| |
ovsanka | Дата: Пятница, 11.06.2010, 16:14 | Сообщение # 1 |
Я здесь прописан(а)
Группа: Модераторы
Сообщений: 2394
Статус: Offline
| ЗАДАЧІ ХVIІІ Всеукраїнського Турніру Юних Хіміків (2010/2011 навчальний рік) 1. «Ряд Бекетова». У школі вивчається витискувальний ряд металів (ряд активності мета-лів). Обговоріть можливість створення подібного ряду для неметалів або деяких їхніх сполук. На яких властивостях має ґрунтуватися такий ряд? 2. «Від філософського каменя до наноструктур». Зобразіть «лінію часу», що відображає послідовність взаємопов’язаних наукових відкриттів, які привели вчених від первісних хімічних знань до здатності синтезувати, аналізувати і використовувати наноструктурні об’єкти. Прокоментуйте причинно-наслідкові зв’язки між обраними вами відкриттями і запропонуйте найкоротший шлях від «філософського каменя» до наноструктур. 3. «Шампунь». До складу шампунів входять часом до 30 різних компонентів. Опишіть роль основних компонентів шампунів. Які фактори мають враховувати розробники шам-пунів при створенні найбільш ефективних і безпечних сумішей? Опишіть основні крите-рії, за якими можна робити висновки про споживчу цінність шампуню. 4. «Здоров’я каталізаторів». При здійсненні каталітичних реакцій в хімічній промислово-сті певні речовини виявляють властивості каталітичної отрути і знижують активність ка-талізаторів. Опишіть такі речовини і запропонуйте речовини, що можна використовувати в якості «ліків для каталізаторів» для відновлення каталізаторів з малоактивного стану в активний. 5. «Вата». Запропонуйте способи хімічної модифікації целюлози для створення вогнетрив-кої вати. 6. «Чадний газ». Запропонуйте конструкцію простого приладу, що може сигналізувати про появу карбон(II) оксиду в жилому приміщенні, дія якого ґрунтується на хімічних реакці-ях. 7. «Тепловий ефект». Опишіть основні фактори, що визначають тепловий ефект хімічної реакції. Які особливості мають бути характерними для хімічних речовин, за участю яких відбуваються процеси з високим значенням теплового ефекту? Оцініть максимальне і мі-німальне значення, якого може досягати тепловий ефект хімічної реакції. Для яких реак-цій характерні такі значення і яке практичне застосування вони можуть мати? 8. «Біодетектор». Деякі рослини акумулюють в значних кількостях певні металічні елеме-нти. Опишіть, за рахунок яких особливостей їх функціонування відбувається таке селек-тивне накопичення. Запропонуйте рослини, які можна було б використовувати в якості біологічних детекторів при пошуках корисних копалин. Оцініть переваги такого пошуку у порівнянні з традиційними. 9. «Плоска органіка». Припустіть як змінились би різноманітність, фізичні і хімічні влас-тивості основних класів органічних сполук, якщо для атома Карбону були б можливі тільки стани sp– та sp2–гібридизації. 10. «Життя». Обговоріть можливість зародження клітинних живих організмів в неводному середовищі. Які речовини і процеси можуть лежати в основі будови і життєдіяльності та-ких організмів? 11. «Горіння». Горіння деревини не є елементарною реакцією – це багатостадійний процес. Запропонуйте якомога повнішу схему процесу горіння целюлози, розбивши його на еле-ментарні реакції. 12. «Живий матеріал». Обговоріть можливість існування матеріалу, здатного регенерувати-ся після механічних пошкоджень. Які особливості складу і будови мають бути характер-ними для такого матеріалу? Опишіть області його можливого застосування. 13. «Космічна лабораторія». Опишіть, як може впливати невагомість на протікання хіміч-них реакцій. Обговоріть існування хімічних реакцій, протікання яких принципово зале-жить від наявності сили тяжіння. Поясніть, синтез яких речовин або матеріалів оптима-льніше проводити саме в умовах космічної лабораторії. Опишіть області застосування таких речовин. 14. «Механохромні речовини». Механохромні речовини можуть змінювати свій колір під впливом фізичного навантаження, що дозволяє використовувати їх для створення сенсо-рів нового типу. Опишіть, які речовини здатні виявляти такі властивості, наведіть фізи-ко-хімічне пояснення механохромного ефекту і можливі області його застосування. 15. «Молекулярний процесор». Обговоріть можливість створення молекулярного процесо-ра, в якому обробка інформації відбувалася б за рахунок хімічних перетворень. Припус-тіть, які речовини або системи можуть застосовуватися для створення такого пристрою і поясніть принципи його роботи. Автори: Г. Г. Бачинський, Н. М. Будєнкова, В. К. Бухтіяров, О. В. Григорович, М. С. Каліберда, І. М. Курилишин, О. В. Москаленко, А. С. Осипенко, Т. Л. Павловська, М. М. Пустовойченко, Д. А. Свєчкарьов, Д. С. Троцько.
ЗРИ В КОРЕНЬ
|
|
| |
ovsanka | Дата: Пятница, 11.06.2010, 16:15 | Сообщение # 2 |
Я здесь прописан(а)
Группа: Модераторы
Сообщений: 2394
Статус: Offline
| ЗАДАЧИ ХVIІІ Всеукраинского Турнира Юных Химиков (2010/2011 учебный год) 1. «Ряд Бекетова». В школе изучается вытеснительный ряд металлов (ряд активности ме-таллов). Обсудите возможность создания подобного ряда для неметаллов или некоторых их соединений. На каких свойствах должен основываться такой ряд? 2. «От философского камня к наноструктурам». Изобразите «линию времени», отра-жающую последовательность взаимосвязанных научных открытий, которые привели ученых от первобытных химических знаний к способности синтезировать, анализировать и использовать наноструктурные объекты. Прокомментируйте причинно-следственные связи между выбранными вами открытиями и предложите кратчайший путь от «философского камня» к наноструктурам. 3. «Шампунь». В состав шампуней входят порой до 30 разных компонентов. Опишите роль основных компонентов шампуней. Какие факторы должны быть учтены разработ-чиками шампуней при создании наиболее эффективных и безопасных составов? Опиши-те основные критерии, по которым можно судить о потребительской ценности шампуня. 4. «Здоровье катализаторов». При осуществлении каталитических реакций в химической промышленности определенные вещества проявляют свойства каталитических ядов, снижающих активность катализаторов. Опишите такие вещества и предложите вещест-ва, которые можно использовать в качестве «лекарств для катализаторов» для восстановления катализаторов из малоактивного состояния в активное. 5. «Вата». Предположите способы химической модификации целлюлозы для создания ог-неупорной ваты. 6. «Угарный газ». Предложите конструкцию простого устройства, которое может сигнализировать о появлении монооксида углерода в жилом помещении, действие которого основано на химических реакциях. 7. «Тепловой эффект». Опишите основные факторы, определяющие тепловой эффект хи-мической реакции. Какие особенности должны быть характерными для химических ве-ществ, с участием которых происходят процессы с высоким значением теплового эффек-та? Оцените максимальное и минимальное значение, которого может достигать тепловой эффект химической реакции. Для каких реакций характерны такие значения, и какое практическое применение они могут иметь? 8. «Биодетектор». Некоторые растения аккумулируют в значительных количествах опре-деленные металлические элементы. Опишите, за счет каких особенностей их функцио-нирования происходит такое селективное накопление. Предложите растения, которые можно было бы использовать в качестве биологических детекторов для поиска полезных ископаемых. Оцените преимущества такого поиска по сравнению с традиционными. 9. «Плоская органика». Предположите, как изменились бы разнообразие, физические и химические свойства основных классов органических соединений, если для атома Кар-бона были бы возможны только состояния sp– и sp2–гибридизации. 10. «Жизнь». Обсудите возможность зарождения клеточных живых организмов в неводной среде. Какие вещества и процессы могут лежать в основе строения и жизнедеятельности таких организмов? 11. «Горение». Горение древесины не является элементарной реакцией – это многостадий-ный процесс. Предложите как можно более полную схему процесса горения целлюлозы, разбив его на элементарные реакции. 12. «Живой материал». Обсудите возможность существования материала, способного реге-нерироваться после механических повреждений. Какие особенности состава и строения должны быть характерными для такого материала? Опишите области его возможного применения. 13. «Космическая лаборатория». Опишите, как может влиять невесомость на протекание химических реакций. Обсудите существование химических реакций, протекание которых принципиально зависит от наличия силы тяжести. Объясните, синтез каких веществ либо материалов оптимальнее проводить именно в условиях космической лаборатории. Опишите области применения таких веществ. 14. «Механохромные вещества». Механохромные вещества могут менять свой цвет под воздействием физической нагрузки, что позволяет использовать их для создания сенсо-ров нового типа. Опишите, какие вещества способны проявлять такие свойства, приведите физико-химическое объяснение механохромному эффекту и возможные области его применения. 15. «Молекулярный процессор». Обсудите возможность создания молекулярного процес-сора, в котором обработка информации производилась бы за счет химических превраще-ний. Предположите, какие вещества или системы могут применяться для создания тако-го устройства, и объясните принципы его работы. Авторы: Г. Г. Бачинский, Н. М. Буденкова, В. К. Бухтияров, А. В. Григорович, Н. С. Калиберда, И. М. Курилишин, О. В. Москаленко, А. С. Осипенко, Т. Л. Павловская, Н. Н. Пустовойченко, Д. А. Свечкарёв, Д. С. Троцько.
ЗРИ В КОРЕНЬ
|
|
| |
ovsanka | Дата: Пятница, 03.09.2010, 18:31 | Сообщение # 3 |
Я здесь прописан(а)
Группа: Модераторы
Сообщений: 2394
Статус: Offline
| Задачі та матеріали щодо проведення VIII міського турніру юних хіміків у 2010/2011 н.р. http://www.kharkivosvita.net.ua/document/1454 zadanij_VIII_turnir_khimik.pdf 103.84 кб dodatok_1_134_2010.doc 65.5 кб dodatok_2_134_2010.doc 31.5 кб zajavka_134_2010.doc
ЗРИ В КОРЕНЬ
|
|
| |
ovsanka | Дата: Воскресенье, 05.09.2010, 19:35 | Сообщение # 4 |
Я здесь прописан(а)
Группа: Модераторы
Сообщений: 2394
Статус: Offline
| Додаток № 1 до наказу Департаменту освіти Харківської міської ради від 01.09.2010 № 134 УМОВИ ПРОВЕДЕННЯ VIII міського турніру юних хіміків для учнів 7–11-х класів загальноосвітніх навчальних закладів 1. Загальні положення VIII міський турнір юних хіміків для учнів 7–11-х класів загальноосвітніх навчальних закладів (далі Турнір) — командне змагання учнів у здатності вирішувати спільними зусиллями складні хімічні проблемні завдання, вести наукові дискусії, аргументовано відстоювати свою точку зору на проблеми, пов’язані із завданнями турніру, кваліфіковано опонувати відповідям інших команд. Умови проведення Турніру відповідають Положенню про Всеукраїнські учнівські олімпіади з базових і спеціальних дисциплін, турніри, конкурси-захисти науково-дослідницьких робіт та конкурси фахової майстерності, затвердженому наказом Міністерства освіти і науки України від 18.08.1998 № 305, та Правилам Всеукраїнського турніру юних хіміків. 2. Мета та завдання Турніру Метою міського турніру юних хіміків є створення сприятливих умов для реалізації та розвитку творчих та дослідницьких здібностей школярів при вивченні хімії. Завдання міського турніру юних хіміків: • пошук талановитих учнів, схильних до наукової діяльності; • формування в школярів інтересу до природничих наук; • сприяння поглибленому вивченню хімії; • удосконалення роботи з обдарованою молоддю; • активізацію творчої діяльності вчителів та підвищення рівня викладання хімії. 3. Порядок проведення Турніру Турнір проводиться в два етапи: І (районний) етап – до 21 вересня 2010 року; ІІ (міський) етап — 25 вересня на базі Харківського навчально-виховного комплексу № 45 «Академічна гімназія». Міський етап Турніру проводиться в один день у два тури: І тур турніру – демонстраційна олімпіада. ІІ тур турніру – хімічні командні бої. Участь в обох турах є обов’язковою умовою для всіх команд–учасниць Турніру. 4. Учасники Турніру 4.1. Представництво команд У міському етапі Турніру беруть участь команди навчальних закладів – переможці районного етапу або збірні команди, сформовані з переможців в особистій першості, та команди закладів освіти міського підпорядкування. Кожний район представляє одна команда. Район, команда якого посіла І-ІІ місця у міському Турнірі минулого року, має право подати заявку на участь двох команд. 4.2. Склад команд-учасниць Турніру У Турнірі беруть участь команди, до складу яких входять 3-5 учнів 7-11-х класів загальноосвітніх навчальних закладів. Кожна команда має офіційну назву. Заявлений персональний склад команди не може змінюватися під час проведення Турніру. Кожну команду очолює капітан, який є офіційним представником команди на весь час проведення Турніру. Кожну команду під час проведення Турніру супроводжує один керівник. 5. Зміст і структура завдань Турніру Демонстраційна олімпіада (І тур) включає завдання творчого характеру. Кожне завдання подається у вигляді демонстраційного матеріалу (відеоматеріали, схеми, таблиці) та пов’язане з властивостями, шляхами добування та застосуванням хімічних сполук. На обговорювання відповіді команді надається 5–10 хвилин, після чого відповідь у письмовому вигляді подається до журі. Журі оцінює кожну відповідь окремо. За результатами виступу команд в І турі проводиться жеребкування та складання схеми боїв Турніру. У другому турі проводяться бої в групах по 3–4 команди, в залежності від жеребкування. Схема боїв складається оргкомітетом в залежності від кількості команд-учасниць. Хімічні бої проводяться за завданнями, що оприлюднюються завчасно. Список завдань Турніру формується організаційним комітетом з числа завдань Всеукраїнського турніру юних хіміків. 6. Проведення хімічних боїв Бій проводиться в 3 або 4 дії в залежності від кількості команд-учасниць. У кожній дії команда виступає в кожній з трьох ролей: Доповідач, Опонент та Рецензент. Якщо грають чотири команди, то одна з них виступає у ролі Спостерігача і бере участь тільки в загальній полеміці. Для розподілення ролей в першій дії на початку бою проводиться конкурс капітанів за завданнями, запропонованими головою журі. У подальших діях бою команди обмінюються ролями за схемами: Трьохкомандний бій Чотирьохкомандний бій Команда Дія Команда Дія І ІІ ІІІ І ІІ ІІІ ІV 1. Д Р О 1. Д С Р О 2. О Д Р 2. О Д С Р 3. Р О Д 3. Р О Д С 4. С Р О Д На кожному бої команда доповідає розв’язання тієї задачі, яку їй пропонує Опонент. Команда має право відмовитися від запропонованої Опонентом задачі тричі без застосування санкцій. Наступні відмови спричиняють зменшення балів, що команда отримує за доповідь, на 7% за кожну додаткову відмову. Кожна дія хімічного бою проводиться за наступним регламентом: • Опонент пропонує Доповідачу задачу для доповіді — 1 хвилина. • Доповідач приймає або відхиляє виклик — 1 хвилина. • Доповідь — 5 хвилин. • Уточнюючі запитання Опонента до Доповідача і відповіді Доповідача — 1 хвилина. • Підготовка до опонування — 2 хвилини. • Виступ Опонента — 3 хвилини. • Полеміка між Доповідачем і Опонентом — 2 хвилини. • Уточнюючі запитання Рецензента до Доповідача і Опонента, відповіді Доповідача і Опонента — 1 хвилина. • Підготовка до рецензування — 1 хвилина. • Рецензування — 2 хвилини. • Полеміка між Рецензентом, Доповідачем і Опонентом — 2 хвилини. • Виступ команд Доповідача, Опонента, Рецензента і Спостерігача — по 1 хвилині. • Запитання журі — 5 хвилини. • Заключне слово Рецензента, Опонента і Доповідача — по 30 секунд. • Виставлення оцінок. • Слово журі — до 3 хвилин. • Додаткові виступи (у разі необхідності). 7. Керівник команди Керівником команди призначається учитель хімії, який брав активну участь у підготовці учнів до Турніру. На керівника команди покладається відповідальність за життя та здоров’я членів команди. Керівник команди має право: - бути членом журі у ІІ турі Турніру, але в тих групах, де не бере участь його команда; - висловлювати після виставлення оцінок членами журі аргументовану оцінку виступу команди або її членів. Керівник команди не має права: - виконувати функції представника команди; - допускати некоректні висловлювання на адресу учасників, членів оргкомітету і журі Турніру; - порушувати регламент і правила проведення Турніру. 8. Капітан команди Обов’язки капітана команди: - офіційно представляти свою команду на Турнірі; - брати участь у виборі завдань ІІ туру; - визначати послідовність і характер виступів членів своєї команди; - подавати в оргкомітет апеляційні заяви. Капітан команди не має права: - допускати некоректні висловлювання на адресу учасників, членів оргкомітету і журі Турніру; - порушувати регламент і правила проведення Турніру. 9. Оцінка виступів команд Оцінка результатів участі учнів – членів команд у І турі проводиться за однаковою процедурою на підставі вірних відповідей, які оприлюднюються після виконання відповідного завдання. Перевірка відповідей у І турі проводиться членами журі у присутності голови журі з урахуванням критеріїв оцінювання. На хімічних боях ІІ туру після кожної дії членами журі виставляються оцінки кожній команді від 3– до 5+ з урахуванням всіх виступів членів команд, їх відповідей та участі у полеміці. Члени журі, які поставили граничні оцінки мають їх обґрунтувати. Доповідач за свою роботу отримує три оцінки за категоріями: Науковість (зміст доповіді), Полеміка (відповіді на питання) та Культура виступу. Опонент та Рецензент отримують по дві оцінки за виступ за категоріями: Аналіз (аналіз роботи Доповідача та Опонента відповідно) та Культура виступу. Всі оцінки переводяться в бали та складаються за схемою, передбаченою правилами Всеукраїнського турніру юних хіміків, для визначення загальних балів за кожну дію. На підставі сумарних балів за бій та місця, що посіла команда в бої визначається рейтинг команди, який є підставою для визначення переможців Турніру. 10. Переможці Турніру Визначення переможців Турніру відбувається на підставі сумарного рейтингу команди за всі змагання. Кількість команд – переможців не може перевищувати 50 % від загальної кількості команд. Дипломом І ступеня нагороджується одна команда, що має максимальний рейтинг. Дипломи ІІ та ІІІ ступеня розподіляються оргкомітетом серед команд з найбільшим рейтингом. Якщо дві команди мають однаковий рейтинг, то враховується загальна сума балів. Розподіл дипломів ІІ та ІІІ ступеня вирішує оргкомітет таким чином, щоб їх співвідношення було відповідно 2:3. Переможці в особистій першості визначаються за індивідуальним рейтингом кожного учасника. Розподіл дипломів І, ІІ і ІІІ ступенів в особистій першості здійснюється у співвідношенні 1:2:3. Кількість дипломів визначається оргкомітетом. За згодою журі оргкомітет турніру має право встановлювати додаткові заохочувальні призи. 9. Нагородження переможців Всі команди-переможці та переможці в особистій першості нагороджується дипломами І, ІІ і ІІІ ступенів Департаменту освіти Харківської міської ради та цінними подарунками. Нагородження переможців і призерів Турніру відбувається в день проведення в актовій залі ХНВК № 45 “Академічна гімназія”. Переможці в особистій першості отримують право увійти до складу збірної команди міста для участі у Всеукраїнському турнірі юних хіміків.
ЗРИ В КОРЕНЬ
|
|
| |
cobra | Дата: Среда, 15.09.2010, 20:30 | Сообщение # 5 |
Активист
Группа: NewsMaker
Сообщений: 63
Статус: Offline
| ЗАДАЧІ VIІІ міського турніру юних хіміків (2010/2011 навчальний рік) 1. «Ряд Бекетова». У школі вивчається витискувальний ряд металів (ряд активності металів). Обговоріть можливість створення подібного ряду для неметалів або деяких їхніх сполук. На яких властивостях має ґрунтуватися такий ряд? 2. «Від філософського каменя до наноструктур». Зобразіть «лінію часу», що відо-бражає послідовність взаємопов’язаних наукових відкриттів, які привели вчених від первісних хімічних знань до здатності синтезувати, аналізувати і використовувати наноструктурні об’єкти. Прокоментуйте причинно-наслідкові зв’язки між обраними вами відкриттями і запропонуйте найкоротший шлях від «філософського каменя» до наноструктур. 3. «Шампунь». До складу шампунів входять часом до 30 різних компонентів. Опишіть роль основних компонентів шампунів. Які фактори мають враховувати розробники шампунів при створенні найбільш ефективних і безпечних сумішей? Опишіть осно-вні критерії, за якими можна робити висновки про споживчу цінність шампуню. 4. «Здоров’я каталізаторів». При здійсненні каталітичних реакцій в хімічній промис-ловості певні речовини виявляють властивості каталітичної отрути і знижують акти-вність каталізаторів. Опишіть такі речовини і запропонуйте речовини, що можна ви-користовувати в якості «ліків для каталізаторів» для відновлення каталізаторів з ма-лоактивного стану в активний. 5. «Вата». Запропонуйте способи хімічної модифікації целюлози для створення вогне-тривкої вати. 6. «Чадний газ». Запропонуйте конструкцію простого приладу, що може сигналізувати про появу карбон(II) оксиду в жилому приміщенні, дія якого ґрунтується на хімічних реакціях. 7. «Тепловий ефект». Опишіть основні фактори, що визначають тепловий ефект хімі-чної реакції. Які особливості мають бути характерними для хімічних речовин, за участю яких відбуваються процеси з високим значенням теплового ефекту? Оцініть максимальне і мінімальне значення, якого може досягати тепловий ефект хімічної реакції. Для яких реакцій характерні такі значення і яке практичне застосування вони можуть мати? 8. «Біодетектор». Деякі рослини акумулюють в значних кількостях певні металічні елементи. Опишіть, за рахунок яких особливостей їх функціонування відбувається таке селективне накопичення. Запропонуйте рослини, які можна було б використо-вувати в якості біологічних детекторів при пошуках корисних копалин. Оцініть пе-реваги такого пошуку у порівнянні з традиційними. 9. «Плоска органіка». Припустіть як змінились би різноманітність, фізичні і хімічні властивості основних класів органічних сполук, якщо для атома Карбону були б мо-жливі тільки стани sp– та sp2–гібридизації. 10. «Життя». Обговоріть можливість зародження клітинних живих організмів в невод-ному середовищі. Які речовини і процеси можуть лежати в основі будови і життєдія-льності таких організмів? ЗАДАЧИ VIІІ городского турнира юных химиков (2010/2011 учебный год) 1. «Ряд Бекетова». В школе изучается вытеснительный ряд металлов (ряд активности металлов). Обсудите возможность создания подобного ряда для неметаллов или не-которых их соединений. На каких свойствах должен основываться такой ряд? 2. «От философского камня к наноструктурам». Изобразите «линию времени», от-ражающую последовательность взаимосвязанных научных открытий, которые при-вели ученых от первобытных химических знаний к способности синтезировать, ана-лизировать и использовать наноструктурные объекты. Прокомментируйте причинно-следственные связи между выбранными вами открытиями и предложите кратчайший путь от «философского камня» к наноструктурам. 3. «Шампунь». В состав шампуней входят порой до 30 разных компонентов. Опишите роль основных компонентов шампуней. Какие факторы должны быть учтены разра-ботчиками шампуней при создании наиболее эффективных и безопасных составов? Опишите основные критерии, по которым можно судить о потребительской ценно-сти шампуня. 4. «Здоровье катализаторов». При осуществлении каталитических реакций в химиче-ской промышленности определенные вещества проявляют свойства каталитических ядов, снижающих активность катализаторов. Опишите такие вещества и предложите вещества, которые можно использовать в качестве «лекарств для катализаторов» для восстановления катализаторов из малоактивного состояния в активное. 5. «Вата». Предположите способы химической модификации целлюлозы для создания огнеупорной ваты. 6. «Угарный газ». Предложите конструкцию простого устройства, которое может сиг-нализировать о появлении монооксида углерода в жилом помещении, действие ко-торого основано на химических реакциях. 7. «Тепловой эффект». Опишите основные факторы, определяющие тепловой эффект химической реакции. Какие особенности должны быть характерными для химиче-ских веществ, с участием которых происходят процессы с высоким значением теп-лового эффекта? Оцените максимальное и минимальное значение, которого может достигать тепловой эффект химической реакции. Для каких реакций характерны та-кие значения, и какое практическое применение они могут иметь? 8. «Биодетектор». Некоторые растения аккумулируют в значительных количествах определенные металлические элементы. Опишите, за счет каких особенностей их функционирования происходит такое селективное накопление. Предложите расте-ния, которые можно было бы использовать в качестве биологических детекторов для поиска полезных ископаемых. Оцените преимущества такого поиска по сравнению с традиционными. 9. «Плоская органика». Предположите, как изменились бы разнообразие, физические и химические свойства основных классов органических соединений, если для атома Карбона были бы возможны только состояния sp– и sp2–гибридизации. 10. «Жизнь». Обсудите возможность зарождения клеточных живых организмов в неводной среде. Какие вещества и процессы могут лежать в основе строения и жиз-недеятельности таких организмов?
|
|
| |
ovsanka | Дата: Среда, 22.09.2010, 15:51 | Сообщение # 6 |
Я здесь прописан(а)
Группа: Модераторы
Сообщений: 2394
Статус: Offline
| 25 вересня 2010 року відбудеться VIІІ міський турнір юних хіміків для учнів 7-11-х класів загальноосвітніх навчальних закладів міста на базі Харківського навчально-виховного комплексу № 45 “Академічна гімназія” (вул. Тобольська, 46-а). Початок турніру о 10-00. Початок реєстрації о 9-20.
ЗРИ В КОРЕНЬ
|
|
| |
ovsanka | Дата: Пятница, 01.10.2010, 15:05 | Сообщение # 7 |
Я здесь прописан(а)
Группа: Модераторы
Сообщений: 2394
Статус: Offline
| Відбувся VІІІ міський турнір юних хіміків http://www.kharkivosvita.net.ua/document/1515
ЗРИ В КОРЕНЬ
|
|
| |
ovsanka | Дата: Вторник, 05.10.2010, 21:12 | Сообщение # 8 |
Я здесь прописан(а)
Группа: Модераторы
Сообщений: 2394
Статус: Offline
| УКРАЇНА ХАРКІВСЬКА МІСЬКА РАДА ХАРКІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ ВИКОНАВЧИЙ КОМІТЕТ ДЕПАРТАМЕНТ ОСВІТИ Н А К А З 27.09.2010 № 150 Про підсумки VIII міського турніру юних хіміків для учнів 7-11-х класів загальноосвітніх навчальних закладів На виконання наказу Департаменту освіти Харківської міської ради від 01.09.2010 № 134 «Про проведення VІІІ міського турніру юних хіміків для учнів 7-11-х класів загальноосвітніх навчальних закладів» 25 вересня 2010 року оргкомітетом проведено турнір юних хіміків. Відповідно до Умов проведення VІІІ міського турніру юних хіміків та на підставі рішення журі турніру (протокол додається) НАКАЗУЮ: 1. Визнати переможцями турніру в командному заліку і нагородити: 1.1. Дипломом І ступеня та цінними подарунками команду учнів Харківської гімназії № 47 Харківської міської ради Харківської області. 1.2. Дипломами ІІ ступеня та цінними подарунками: - команду учнів Харківського навчально-виховного комплексу № 45 «Академічна гімназія» Харківської міської ради Харківської області; - збірну команду учнів Московського району. 1.3. Дипломами ІІІ ступеня та цінними подарунками: - команду учнів Харківського фізико-математичного ліцею № 27; - збірну команда учнів Комінтернівського району; - збірну команду учнів Ленінського району; - збірну команду учнів Червонозаводського району. 2. Визнати переможцями турніру в особистому заліку і нагородити: 2.1. Дипломом І ступеня та цінним подарунком Софронова Олександра – учня 11 класу Харківського навчально-виховного комплексу № 45 «Академічна гімназія» Харківської міської ради Харківської області. 2.2. Дипломами ІІ ступеня та цінними подарунками: - Зайцеву Сніжану – ученицю 11 класу Харківської гімназії № 47 Харківської міської ради Харківської області; - Чернікова Максима – учня 10 класу Харківської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів № 122 Харківської міської ради Харківської області. 2.3. Дипломами ІІІ ступеня та цінними подарунками: - Головізніну Катерину – ученицю 10 класу Харківської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів № 36 Харківської міської ради Харківської області; - Гончаренка Максима – учня 9 класу Харківської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів № 53 Харківської міської ради Харківської області; - Жидких Олену – ученицю 11 класу Харківської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів № 126 Харківської міської ради Харківської області; - Іванюка Олександра – учня 11 класу Харківської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів № 122. 3. Нагородити дипломами учасника та заохочувальними призами: - збірну команду учнів Жовтневого району; - збірну команду учнів Київського району; - команду учнів Харківської гімназії №82 Харківської міської ради Харківської області; - команду учнів Харківської гімназії №144 Харківської міської ради Харківської області; - збірну команду учнів Орджонікідзевського району; - команду учнів Харківської спеціалізованої школи І-ІІІ ступенів № 80 Харківської міської ради Харківської області; - команду учнів Харківського ліцею № 161 «Імпульс» Харківської міської ради Харківської області. 4. Науково-методичному педагогічному центру Департаменту освіти (Дулова А.С.) за результатами VІІІ міського турніру юних хіміків для учнів 7-11-х класів загальноосвітніх навчальних закладів сформувати збірну команду для участі у фінальному етапі ХVIІІ Всеукраїнського турніру юних хіміків та здійснити організаційно-методичне забезпечення щодо її підготовки та відрядження. До 21.10.2010 5. Управлінням освіти районних у м. Харкові рад проаналізувати результати участі учнів загальноосвітніх навчальних закладів району в VІІІ міському турнірі юних хіміків для учнів 7-11-х класів загальноосвітніх навчальних закладів і довести інформацію про підсумки турніру до відома керівників навчальних закладів. До 29.10.2010 6. Контроль за виконанням наказу залишаю за собою. Директор Департаменту освіти О.І.Деменко http://www.kharkivosvita.net.ua/document/1525
ЗРИ В КОРЕНЬ
|
|
| |
ovsanka | Дата: Понедельник, 11.10.2010, 19:14 | Сообщение # 9 |
Я здесь прописан(а)
Группа: Модераторы
Сообщений: 2394
Статус: Offline
| фотозвіт-презентація http://www.kharkivosvita.net.ua/document/1516
ЗРИ В КОРЕНЬ
|
|
| |
ovsanka | Дата: Вторник, 29.03.2011, 20:12 | Сообщение # 10 |
Я здесь прописан(а)
Группа: Модераторы
Сообщений: 2394
Статус: Offline
| З А В Д А Н Н Я XIX Всеукраїнського турніру юних хіміків (2011/2012 навч. рік) 1. «Рік Хімії». 63-я Асамблея ООН прийняла резолюцію про проголошення 2011 року Роком Хімії. Відповідно до цієї резолюції, національна та міжнародна діяльність у 2011 році має висвітлювати важливість хімії та її внесок у життя людства. Запропонуйте в який спосіб можна досягти цієї мети, переконати пересічних громадян у важливості хімічних знань і сприяти зменшенню хемофобних настроїв. 2. «Ентропія». Поняття ентропії разом з поняттям енергії є одними з найфундаментальніших, і тому найскладнішими для пояснення. Наведіть приклади життєвих ситуацій або проблем з вашого особистого досвіду, для розв’язання яких могло би бути корисним використання цих понять. Запропонуйте досліди, моделі або життєві ситуації, що могли б полегшити формування в учнів понять про ентропію і енергію. 3. «Нейтралізація». Запропонуйте методику експерименту для визначення теплоти реакції нейтралізації в умовах шкільної лабораторії. Які чинники і як можуть вплинути на отриманий результат? Оцініть похибку експерименту. Яким чином і чому залежать отримані результати від використаних реагентів? 4. «Еволюція і радіація» (присвячується 25 річниці вибуху на ЧАЕС). Згідно з однією з гіпотез, що ґрунтується на аналізі геологічних досліджень, у стародавні епохи радіоактивне випромінювання мікрореакторів в земній корі могло відігравати важливу роль в еволюції ранніх форм життя. Яку роль відіграла радіація у еволюції живих організмів на Землі? Яким може бути її продовження, якщо радіаційний фон у наш час істотно підвищиться? 5. «Роздільне харчування». Існує уявлення, згідно з яким шкідливо при харчуванні змішувати страви, приготовленні з продуктів різнорідного походження (м’яса, риби, молока тощо). Підтвердьте чи спростуйте цю думку з точки зору хіміка. 6. «Киплячий сольовий розчин». Водні розчини солей за нормального атмосферного тиску киплять при температурі вищій за 100 °С. Поясніть вплив різних чинників (природи солі, її концентрації тощо) на температуру кипіння розчинів. Опишіть сфери застосування цього ефекту. Запропонуйте склад водного сольового розчину, який мав би максимально можливу температуру кипіння за нормального атмосферного тиску. 7. «Біонеорганіка». Обговоріть існування залежності біологічної ролі хімічних елементів від їхнього розташування у Періодичній системі. Чи можлива заміна найважливіших для організму людини елементів їхніми груповими аналогами? 8. «Зелена хімія». Опишіть основні принципи «зеленої» хімії. Базуючись на них, проаналізуйте промислове виробництво поліетилену, інсектициду ДДТ, сульфатної кислоти й анальгіну. Як необхідно видозмінити ці виробництва з метою їхнього «озеленення»? 9. «Хімічний барометр». Запропонуйте модель пристрою, який можна було б використовувати для безперервного вимірювання атмосферного тиску в метеорологічному діапазоні, принцип дії якого ґрунтується на хімічних реакціях. 10. «Червоний шлам». Нещодавно в Угорщині сталася трагічна аварія з розливом токсичних червоних шламів – відходів глиноземного виробництва. В Україні також існує два підприємства, на яких зберігаються подібні отруйні відходи: Запорізький алюмінієвий комбінат і Миколаївський глиноземний завод. Опишіть, з чим пов’язана небезпечність відходів глиноземних виробництв. Запропонуйте спосіб їхньої хімічної детоксикації. 11. «Гроза». Якомога повніше опишіть хімічні та фізико-хімічні процеси, що відбуваються в атмосфері під час і одразу після грози. Чи існує сезонна відмінність у цих процесах? 12. «Екзотика». Обговоріть, які фактори та яким чином впливають на довжину хімічного зв’язку в органічних сполуках. Яким може бути найменше та найбільше можливі значення довжини одинарного зв’язку С–С? Наведіть приклади таких сполук. 13. «Гігрометр». Запропонуйте модель пристрою для безперервного визначення вологості повітря, робота якого базується на фізико-хімічних процесах. Оцініть діапазон значень вологості, в якому ваш пристрій буде працювати. 14. «Сонячна батарея». Запропонуйте схему сонячного елемента, в якому енергія квантів світла поглинається органічним барвником і перетворюється на ЕРС. 15. «Молекулярний вольтметр». Між внутрішньою і зовнішньою сторонами ліпідної мембрани живої клітини існує різниця потенціалів, створена катіонами та аніонами її складових та мікрооточення. Запропонуйте молекули або молекулярний ансамбль, які б не завдаючи шкоди клітині самочинно зв’язувалися би з клітинною мембраною і дозволяли б здійснювати вимірювання трансмембранного електричного потенціалу клітини. Автори: В. К. Бухтіяров, О. В. Григорович, М. С. Каліберда, С. В. Кернічна, А. С. Осипенко, Т. Л. Павловська, В. Г. Пивоваренко, В. М. Сомов http://www.kharkivosvita.net.ua/document/1818
ЗРИ В КОРЕНЬ
Сообщение отредактировал ovsanka - Вторник, 29.03.2011, 20:12
|
|
| |
ovsanka | Дата: Четверг, 16.08.2012, 06:40 | Сообщение # 11 |
Я здесь прописан(а)
Группа: Модераторы
Сообщений: 2394
Статус: Offline
| МИНИСТЕРСТВО ОБРАЗОВАНИЯ И НАУКИ, МОЛОДЕЖИ И СПОРТА УКРАИНЫ ЗАДАЧИ ХХ Всеукраинского Турнира Юных Химиков (2012/2013 учебный год) Авторы: В. К. Бухтияров, А. С. Бушуев, А. В. Григорович, А. О. Дорошенко, Н. С. Калиберда, С. В. Керничная, Т. Л. Павловская, С. В. Супрунович, А. В. Хаврюченко. http://chemturnir.org.ua/ 1. «Новейшая экспериментальная химия». Школьный курс химии в значительной степени иллюстрируют опытами, которые были предложены много десятилетий и даже столетий тому назад. Какие опыты можно было бы ввести в школьный курс химии для освещения достижений химии последних двадцати-тридцати лет? 2. «Сложное простое вещество». Учеными синтезировано соединение со строени-ем и свойствами сложного вещества, но образованное только одним химическим элемен-том. Это борид бора с химической формулой В28. Какие химические и физические свой-ства этого вещества свидетельствуют о том, что оно сложное, хоть и образовано одним химическим элементом? Обсудите возможность образования другими химическими эле-ментами таких сложных веществ. Предположите их строение, физические и химические свойства. 3. «Дезинфекция». Обсудите химические процессы, которые происходят при под-готовке водопроводной воды для подачи потребителям в жилые дома. Определите кри-терии сравнения различных способов очистки и дезинфекции водопроводной воды и оцените по ним качество водоподготовки в различных городах. Предложите наиболее выгодный способ, соответствующий всем выбранным вами критериям. 4. «Анализ сока». На пакетах с некоторыми нектарами либо восстановленными со-ками можно увидеть надпись: «содержит 35 % натурального сока». По наличию каких веществ можно судить о содержании в напитках натурального сырья? Предложите мето-дику определения содержания действительно природного сока в коммерчески доступ-ных напитках, основанную на химических взаимодействиях. 5. «Инопланетный синтез». Обсудите возможность производства конструкцион-ных материалов, минеральных удобрений и кислорода на какой-либо планете Солнеч-ной системы или крупном спутнике (на ваш выбор, за исключением Земли) из местного сырья и учитывая местные условия. Сравните технологические сложности каждого про-изводства с аналогичным производством в земных условиях. 6. «Водородная связь». Долгое время химики спорят о природе и свойствах водо-родной связи. Определения этого понятия очень разнообразны и самое последнее из них утверждает, что водородная связь должна иметь признаки ковалентной. На чем основано такое утверждение? Какие особенности водородной связи требуют постоянного уточне-ния ее определения? Обсудите сходства и отличия водородной связи и других типов хи-мической связи, ее влияние на химические свойства веществ. 7. «Аэрогель». Среди известных сейчас материалов самую низкую плотность име-ют аэрогели, в которых пустоты занимают более 99 % объѐма. Какое строение и свойства имеют аэрогели? Какие особенности связывания атомов позволяют им существовать? Предположите, какие вещества способны образовывать аэрогели, а также возможные об-ласти применения таких систем. МИНИСТЕРСТВО ОБРАЗОВАНИЯ И НАУКИ, МОЛОДЕЖИ И СПОРТА УКРАИНЫ ЗАДАЧИ ХХ Всеукраинского Турнира Юных Химиков (2012/2013 учебный год) Авторы: В. К. Бухтияров, А. С. Бушуев, А. В. Григорович, А. О. Дорошенко, Н. С. Калиберда, С. В. Керничная, Т. Л. Павловская, С. В. Супрунович, А. В. Хаврюченко. http://chemturnir.org.ua/ 8. «Магма». Какие вещества могут образовываться при электролизе жидкой магмы? Оцените целесообразность практического использования этого процесса. 9. «Царская водка». Известно, что царская водка является слишком агрессивной средой и позволяет «растворять» даже благородные металлы. Предложите современную технологию, которая позволяла бы «растворять» благородные металлы в менее агрессив- ной неводной среде. 10. «Молекулярная масса». Предложите прибор и методику эксперимента, с по- мощью которых в условиях школьной лаборатории можно было бы определить молеку- лярную массу вещества. Оцените круг веществ, для которых возможно определение мо- лекулярной массы на этом приборе. Какие факторы и каким образом могут повлиять на полученный результат? 11. «Даёшь угля!». Уголь является ценным энергетическим ресурсом, который об- разовался из скоплений остатков древних растений, однако его запасы очень ограничены. Предложите способ получения углеподобного материала из травяной массы таким обра- зом, чтобы затраченная на его получение энергия была бы меньше теплоты его полного сгорания. Обсудите возможные области использования этого материала. 12. «Химия в нанокаплях». В растворах ПАВ образуются мицеллярные структуры. Обсудите возможность и особенности протекания химических реакций внутри этих ми- целл. В чем может проявляться уникальность таких реакций? 13. «Синтетическая пища». Фенилкетонурия – болезнь, изменяющая метаболизм фенилаланина, что приводит к поражению ЦНС. Больным феникетонурией необходима особенная диета из пищи богатой белками, не содержащими фенилаланин. Предложите метод получения таких синтетических продуктов питания. 14. «Природа растворителя». Положение металлов в электрохимическом ряду оп- ределяется, в частности, окислительно-восстановительным потенциалом некоторого стандартизованного электрода в водном растворе. Зависит ли окислительно- восстановительный потенциал электрода от природы растворителя? Изменится ли поло- жение металлов в электрохимическом ряду, составленном для другого растворителя? Ес- ли да, то предложите растворители, для которых положение металлов в электрохимиче- ском ряду будет максимально подобным и максимально отличным от такого же для вод- ных растворов. 15. «Молекулярная пружина». Предложите органическое вещество небиологиче- ского происхождения, молекулы которого имели бы форму спирали, и которые можно было бы сжимать или растягивать при воздействии внешними химическими или физико- химическими факторами. http://www.kharkivosvita.net.ua/files/ZavdanjaHimUkr_0.pdf http://www.kharkivosvita.net.ua/document/2597
ЗРИ В КОРЕНЬ
Сообщение отредактировал ovsanka - Четверг, 16.08.2012, 06:41
|
|
| |
ovsanka | Дата: Пятница, 07.09.2012, 17:42 | Сообщение # 12 |
Я здесь прописан(а)
Группа: Модераторы
Сообщений: 2394
Статус: Offline
| Задачі Х міського турніру юних хіміків (2012/2013 навчальний рік)
1. «Новітня експериментальна хімія». Шкільний курс хімії у значній мірі ілюструють дослідами, які були запропоновані багато десятиліть і навіть століть тому. Які досліди можна було б ввести у шкільний курс хімії для висвітлення досягнень хімії останніх двадцяти-тридцяти років? 2. «Складна проста речовина». Ученими синтезовано сполуку із будовою та властивостями складної речовини, що проте утворено тільки одним хімічним елементом. Це бор борид з хімічною формулою В28. Які хімічні та фізичні властивості цієї речовини свідчать про те, що вона складна, хоча і утворена одним хімічним елементом? Обговоріть можливість утворення іншими хімічними елементами таких складних речовин. Зробіть припущення щодо їхньої будови, фізичних та хімічних властивостей. 3. «Дезінфекція». Обговоріть хімічні процеси, що відбуваються при підготовці водопровідної води для постачання споживачам в оселі. Визначте критерії порівняння різних способів очищення та дезінфекції водопровідної води й оцініть за ними якість водопідготовки в різних містах. Запропонуйте найвигідніший спосіб, що відповідає всім обраним вами критеріям. 4. «Аналіз соку». На пакетах з деякими нектарами або відновленими соками можна побачити напис: «містить 35 % натурального соку». За наявністю яких речовин можна робити висновок про вміст у напоях натуральної сировини? Запропонуйте методику визначення вмісту дійсно природного соку у комерційно доступних напоях, основану на хімічних взаємодіях. 5. «Інопланетний синтез». Обговоріть можливість виробництва конструкційних матеріалів, мінеральних добрив і кисню на будь-якій планеті Сонячної системи або великому супутнику (на власний вибір, за виключенням Землі) з місцевої сировини та з огляду на місцеві умови. Порівняйте технологічні складності кожного виробництва з аналогічним виробництвом в земних умовах. 6. «Водневий зв’язок». Тривалий час хіміки сперечаються про природу та властивості водневого зв’язку. Визначення цього поняття різноманітні і найостанніше з них стверджує, що водневий зв’язок повинен мати ознаки ковалентного. На чому ґрунтується таке твердження? Які особливості водневого зв’язку потребують постійного уточнення його визначення? Обговоріть подібності та відмінності водневого зв’язку й інших типів хімічного зв’язку, його вплив на хімічні властивості речовин. 7. «Аерогель». Серед відомих зараз матеріалів найнижчу густину мають аерогелі, в яких порожнини займають більше 99 % об’єму. Яку будову та властивості мають аерогелі? Які особливості з’єднання атомів дозволяють їм існувати? Запропонуйте речовини, що здатні утворювати аерогелі, а також можливі галузі застосування таких систем. 8. «Магма». Які речовини можуть утворюватися при електролізі рідкої магми? Оцініть доцільність практичного використання цього процесу. 9. «Царська вода». Відомо, що царська вода є занадто агресивним середовищем і дозволяє «розчиняти» навіть благородні метали. Запропонуйте сучасну технологію, що дозволяла б «розчиняти» благородні метали в менш агресивному неводному середовищі. 10. «Молекулярна маса». Запропонуйте прилад та методику експерименту, за допомогою яких в умовах шкільної лабораторії можна було б визначити молекулярну масу речовини. Оцініть коло речовин, для яких можливе визначення молекулярної маси на цьому приладі. Які чинники та у який спосіб можуть вплинути на отриманий результат?
ЗРИ В КОРЕНЬ
|
|
| |
ovsanka | Дата: Воскресенье, 16.09.2012, 10:21 | Сообщение # 13 |
Я здесь прописан(а)
Группа: Модераторы
Сообщений: 2394
Статус: Offline
| 1. "Хімія постійно розвивається як наука. І не тільки в теоретичному аспекті. На нинішньому рівні розвитку людства хімічні відкриття придбали величезне практичне значення в найрізноманітніших сферах людської діяльності. Саме тому інновації в хімічній галузі часто виступають не ізольовано, а співвідносяться з іншими науками, іншими областями знань і практичними сферами: фізикою, біологією, екологією, утилізацією відходів, альтернативною енергетикою. У цих областях відкриття в галузі хімії зазвичай реалізуються, отримують своє практичне застосування".
http://ua-referat.com/Новітні_досягнення_сучасної_хімії
ЗРИ В КОРЕНЬ
|
|
| |
ovsanka | Дата: Понедельник, 17.09.2012, 08:24 | Сообщение # 14 |
Я здесь прописан(а)
Группа: Модераторы
Сообщений: 2394
Статус: Offline
| 2. Борид бора - новое химическое соединение "...Новое состояние бора авторы работы называют частично ионизированной фазой, поясняя, что у кластеров B12 и B2 — различные электронные свойства, так что в общей структуре между ними происходит перенос заряда, как это было бы между двумя разными химическими элементами"
http://newsme.com.ua/tech/science/1375135/
Ученым из России, США, Италии и Китая под руководством Артёма Оганова, профессора Стонибрукского университета и адъюнкт-профессора МГУ имени М.В.Ломоносова, удалось синтезировать соединение, которое по всем признакам относится к сложным, но, на самом деле, состоит всего из одного элемента.
Соединение борид бора можно получить только при давлении свыше 190 тысяч атмосфер и температуре более 1400 градусов Цельсия. Химическая формула нового вещества — B28. Атомы в разработанном соединении неравноправны. Кристаллическая решетка борида бора напоминает скорее хлорид натрия, чем аналогичные молекулы, состоящие из одного элемента. Также, необходимо отметить, что состояние нового вещества носит частично ионизированный характер, так как кластеры, из которых состоит соединение, имеют различные электронные свойства.
ЗРИ В КОРЕНЬ
|
|
| |
ovsanka | Дата: Понедельник, 17.09.2012, 08:30 | Сообщение # 15 |
Я здесь прописан(а)
Группа: Модераторы
Сообщений: 2394
Статус: Offline
| дискуссия про природные наследия http://prinas.org/news/3162
БОРИДЫ http://www.xumuk.ru/encyklopedia/607.html
ЗРИ В КОРЕНЬ
|
|
| |
|