турнір фізиків - Форум
Главная    Новости    Блог    Опросы    Форум    Фотоальбомы    Карта сайта
23.12.2024, 00:10
 Обратная связь   Гостевая книга      Регистрация   Вход
[ Новые сообщения · Участники · Правила форума · Поиск · RSS ]
  • Страница 1 из 2
  • 1
  • 2
  • »
турнір фізиків
ovsankaДата: Четверг, 14.10.2010, 10:28 | Сообщение # 1
Я здесь прописан(а)
Группа: Модераторы
Сообщений: 2394
Статус: Offline
Наказ №162 від 08.10.2010
Про проведення ХІХ міського турніру юних фізиків для учнів 9–11-х класів загальноосвітніх навчальних закладів
http://www.kharkivosvita.net.ua/document/1542


ЗРИ В КОРЕНЬ
 
ovsankaДата: Четверг, 14.10.2010, 10:29 | Сообщение # 2
Я здесь прописан(а)
Группа: Модераторы
Сообщений: 2394
Статус: Offline
Додаток №1
до наказу Департаменту освіти
Харківської міської ради
від 08.10.2010 № 162

УМОВИ ПРОВЕДЕННЯ
ХІХ міського турніру юних фізиків
для учнів 9–11-х класів загальноосвітніх навчальних закладів

1. Загальні положення

ХІХ міський турнір юних фізиків серед учнів 9 – 11 класів загальноосвітніх навчаль-них закладів (далі Турнір) — командні змагання учнів у здатності вирішувати спільними зусиллями складні фізичні проблемні завдання, вести наукові дискусії, аргументовано від-стоювати свою точку зору на проблеми, пов’язані з завданнями турніру, кваліфіковано опонувати відповідям інших команд.
Умови проведення Турніру відповідають Положенню про Всеукраїнські учнівські олімпіади з базових і спеціальних дисциплін, турніри, конкурси-захисти науково-дослідницьких робіт та конкурси фахової майстерності, затвердженому наказом Міністер-ства освіти і науки України від 18.08.98 № 305 та Правилам проведення Всеукраїнського турніру юних фізиків.

2. Мета Турніру

ХІХ міський турнір юних фізиків ставить за мету:
• створення сприятливих умов для реалізації та розвитку творчих здібностей шко-лярів;
• пошук талановитих учнів, схильних до наукової діяльності та здатних, застосо-вуючи знання з фізики, знаходити оригінальні технічні рішення;
• формування в школярів інтересу до природничих наук;
• удосконалення роботи з обдарованою молоддю;
• активізацію творчої діяльності вчителів та підвищення рівня викладання фізики.
Турнір має стимулювати поглиблення знань учнів з фізики та перші кроки самостій-ної дослідницької діяльності.

3. Задачі Турніру

Список задач турніру формується організаційним комітетом і відповідає списку за-дач ХІХ Всеукраїнського турніру юних фізиків. Задачі із списку задач турніру, затвердже-них його оргкомітетом, використовуються для проведення турніру на обох його етапах.


4. Учасники Турніру

4.1. Склад команди

У Турнірі бере участь команда, що складається з 5 учнів 9 – 11 класів загальноосвіт-ніх навчальних закладів. Команда може брати участь у Турнірі й неповним складом, але неменше 3 учнів і тільки з дозволу оргкомітету.
Кожна команда має офіційну назву.
Кожну команду очолює капітан, який є офіційним представником команди на весь час проведення Турніру.
Кожну команду під час проведення Турніру супроводжує один керівник.
Заявлений персональний склад команди не може змінюватися під час проведення Турніру.

4.2. Склад журі Турніру

Журі формується оргкомітетом Турніру. До роботи в складі журі при проведенні пі-вфінальних боїв (за необхідністю) можуть залучатися керівники команд, які беруть участь в Турнірі. Керівники команд не можуть бути членами журі в тих групах, у яких змагають-ся їх команди.
Розподіл членів журі по групах здійснює голова журі.

4.3. Заходи, які проводяться в межах Турніру

Під час Турніру проводяться:
• конкурс капітанів команд або жеребкування команд для виявлення схеми фізбоїв та груп команд у І турі;
• півфінальні фізбої;
• фінальний фізбій;
Інформаційне забезпечення учасників Турніру здійснюється його оргкомітетом.


ЗРИ В КОРЕНЬ
 
ovsankaДата: Четверг, 14.10.2010, 10:29 | Сообщение # 3
Я здесь прописан(а)
Группа: Модераторы
Сообщений: 2394
Статус: Offline
5. Порядок проведення Турніру

Турнір проводиться в два етапи:
І (районний) етап — у 9 районах міста протягом жовтня для визначення команди-переможниці.
ІІ етап — міський, на базі Харківського фізико-математичного ліцею № 27.
Міський етап Турніру проходить у 2 тури:
І тур – півфінальні фізбої.
ІІ тур – фінальний фізбій.
Схему проведення боїв вибирає оргкомітет.
У ІІ (фінальному) етапі турніру беруть участь команди, які посіли І місце на І (ра-йонному) етапі турніру.
Команди - переможниці І (районного) етапу турніру, які бажають взяти участь у ІІ (міському) етапі, подають заявки встановленого зразку до оргкомітету турніру, який приймає рішення щодо допуску команд до участі в фінальних змаганнях.

6. Правила командного фізбою

6.1. Учасники командного фізбою

У фізбої беруть участь 3 (2 або 4) команди (залежно від загальної кількості команд – учасників етапу).
Під час проведення фізбою капітани команд отримують завдання творчого характеру за запропонованою тематикою і здійснюють його презентацію-захист.
Ведучого командного фізбою призначає голова журі.

6.2. Правила проведення командного фізбою

Командний фізбій проводиться в 2 - 4 дії. У кожній дії, за результатами жеребкуван-ня, команда виступає в одній з трьох ролей: Доповідач (Д), Опонент (О), Рецензент (Р). Якщо грають чотири команди, то одна з них виступає у ролі Спостерігача (С) і не бере участі в обговорені творчого завдання.
У подальших діях командного фізбою команди обмінюються ролями за схемами:

Двохкомандний
бій Трьохкомандний
бій Чотирьохкомандний бій

Команда Дія
Команда Дія
Команда Дія
І ІІ І ІІ ІІІ І ІІ ІІІ ІV
1. Д О 1. Д Р О 1. Д С Р О
2. О Д 2. О Д Р 2. О Д С Р

3. Р О Д 3. Р О Д С
4. С Р О Д

Протягом фізбою члени команди не можуть консультуватися з будь-якою особою, що не є членом команди, окрім керівника команди в перерві між діями.
Перед початком командного фізбою проводиться представлення членів журі та чле-нів команд. Ролі між командами розподіляються за результатами конкурсу капітанів ко-манд або жеребкуванням (за рішенням ведучого).

6.3. Регламент проведення бою:

• Опонент пропонує Доповідачу задачу для розв’язування, а Доповідач приймає або відхиляє виклик — 1 хвилина на кожний виклик.
• Підготовка до доповіді — до 5 хвилини на розсуд ведучого.
• Доповідь — 7 хвилин.
• Уточнюючі запитання Опонента до Доповідача та відповіді Доповідача — 2 хви-лини.
• Підготовка до опонування — 2 хвилини.
• Опонування — 5 хвилин.
• Полеміка між Доповідачем та Опонентом — 3 хвилини.
• Уточнюючі запитання Рецензента до Доповідача та Опонента, відповіді Допові-дача і Опонента — 2 хвилини.
• Рецензування — 2 хвилини.
• Полеміка між Доповідачем, Опонентом і Рецензентом — 5 хвилин.
• Загальна полеміка команд — 5 хвилин.
• Заключне слово Доповідача — 2 хвилини.
• Запитання членів журі — 2 хвилини.
• Виставлення оцінок — 2 хвилини.
• Слово журі — до 5 хвилини.
• Додаткові виступи (у разі необхідності) — по 1 хвилині (до 5 виступів).

6.4. Обов’язки Доповідача, Опонента та Рецензента під час виступу команд у командному фізбою

Доповідач (один або два члени команди - співдоповідачі, які мають рівні права і зая-вляються на початку бою) викладає суть розв’язання ним (командою, яку він представляє) задачі, акцентуючи увагу слухачів на основних фізичних ідеях і висновках. При цьому бажано використовувати заздалегідь заготовлені малюнки, плакати, слайди, фотографії, відеофрагменти, а також демонструвати досліди, якщо розв’язання задачі носить експери-ментальний характер.
Слід мати на увазі, що командою доповідається тільки один розв’язок конкретної за-дачі, а також те, що більш високу оцінку отримує той розв’язок, який ґрунтується на ори-гінальному застосуванні фізичних явищ та ефектів.
Опонент (один з членів команди) висловлює критичні зауваження по доповіді, пояс-нює позитивні сторони представленої доповіді, виявляє недоліки та помилки. Виступ Опонента не слід зводити до викладу власного розв’язання задачі і демонстрації влас-них експериментальних установок, що підтверджують чи спростовують результа-ти Доповідача (можлива лише демонстрація явища, яке потрібно описати в цій задачі. Для такої демонстрації експериментальна установка має бути проста і зрозуміла без дода-ткових пояснень. При цьому Опонентові слід утримуватися від коментарів, не пов’язаних з доповіддю).
Рецензент (один з членів команди) дає коротку оцінку виступам Доповідача й Опо-нента, визначає, на скільки повно вони справилися зі своїми обов’язками.
Спостерігач має право виступати в загальній полеміці команд.
Сторона, яка задає запитання, може ставити уточнюючі запитання, що стосуються тільки прослуханого виступу (доповіді). Запитання може задавати будь-який член відпові-дної команди. Відповідає на запитання Доповідач або член його команди (з дозволу веду-чого командного фізбою).
У полеміці обговорюється розв’язання Доповідачем задачі. При цьому потрібно вра-ховувати, що полеміка повинна стосуватись рішення, представленого Доповідачем, і не перетворюватись у розповідь про результати, отримані Опонентом чи Рецензентом.

6.5. Обмеження щодо числа виступів

Кожний учасник команди протягом одного фізбою може виступити не більше ніж двох разів (уточнюючі запитання та відповіді на них, а також участь у полеміці виступом не вважаються). При цьому всі члени команди, які виступають під час доповіді команди, є доповідачами.

6.6. Порядок виклику на доповідь і відмова від доповіді

Усі задачі, подані в межах одного командного фізбою, повинні буті різними.
Опонент у ході командного фізбою може викликати Доповідача на будь-яку задачу, окрім тієї, яка:
а) вилучена оргкомітетом;
б) оголошена Доповідачем як «вічна відмова»;
в) уже доповідалася Доповідачем раніше;
г) уже опонована Опонентом раніше (в тому числі і в цьому фізбою);
д) уже повідомлена Опонентом раніше.
Якщо такий виклик неможливий, то послідовно відхиляються заборони: д), г), в), б), а). Протягом командного фізбою Доповідач може оголосити дві відмови без штрафних санкцій. Кожна наступна відмова зменшує коефіцієнт Доповідача на 0,2.
Кожна команда, що бере участь у командному фізбою, має право на дві «тактичні ві-дмови» і одну «вічну відмову». «Тактична відмова» означає, що команда відмовляється доповідати запропоновану задачу тільки в даному фізбою. «Вічна відмова» означає, що дана задача не доповідається командою протягом усього туру. Команда має право перед початком фізбою відмовитися від «тактичних відмов» і оголосити «вічну відмову» від трьох задач в цілому.

6.7. Ведучий командного фізбою

Завданням ведучого командного фізбою є забезпечення оптимальних, справедливих та рівних умов для його учасників.
Обов’язками ведучого є:
1) Слідкувати за дотриманням учасниками змагань регламенту командного фізбою.
2) Створювати умови для нормальної роботи журі (тобто слідкувати за поведінкою команд, зачитувати умови задач тощо).
3) Слідкувати за характером питань, не допускати їхнього повторювання.
4) Стежити за ходом дискусії і припиняти її у разі, коли вона перестає бути конс-труктивною.
5) Слідкувати за характером питань журі, вимагати, щоб вони носили уточнюючий характер.
6) Визначати спосіб первісного розподілу ролей команд шляхом проведення жереб-кування, конкурсу капітанів тощо.
7) Не давати можливості особам, які не є учасниками Турніру, надавати допомогу або консультувати членів команд.
До обов’язків ведучого командного фізбою не входить:
1) Перевірка правильності висловлень учасників Турніру.
2) Пояснення або коментування оцінок журі.
3) Давати відповідати на будь – які спірні питання, що не відносяться до його прав та обов’язків.
Ведучий командного фізбою має право:
1) Зупиняти під час фізбою учасника Турніру, який порушує регламент його прове-дення.
2) Знімати повторні питання команд та питання членів журі, що не є уточнюючими.
3) Припиняти дискусію, якщо вона стає неконструктивною.
4) За погодженням з журі відстороняти команду та окремих її членів від участі у фі-збою, якщо вони регулярно порушують умови проведення Турніру або своєю по-ведінкою заважають проведенню фізбою.
5) У разі потреби за власним рішенням надавати додатковий час для виступів учас-ників Турніру, але не більше 1 хвилини.
6) При необхідності вносити пропозицію та з дозволу членів журі збільшувати час виступу Доповідача, Опонента, Рецензента, але не більше 1 хвилини.
7) Надавати слово керівникам команд або глядачам, але тільки після виставлення членами журі оцінок.
Ведучий командного фізбою не має права:
1) Порушувати регламент проведення фізбою або умови проведення Турніру (за ви-нятком пп.. 5, 6, 7 своїх прав).
2) Переривати учасників змагань до закінчення часу, відведеного на виступ регла-ментом.
3) Якимсь чином коментувати виступи учасників Турніру та висловлювати з цього приводу свої думки.
4) Ставити спрямовуючі запитання.
Права та обов’язки ведучого командного фізбою не можуть бути змінено під час проведення Турніру.

7. Керівник команди

Керівником команди призначається учитель фізики, який брав активну участь у під-готовці учнів до Турніру. На керівника команди покладається відповідальність за життя та здоров’я членів команди.
Керівник команди має право:
- бути членом журі у І турі Турніру, але в тих групах, де не бере участь його ко-манда;
- висловлювати після виставлення оцінок членами журі аргументовану оцінку ви-ступу команди або її членів.
Керівник команди не має права:
- виконувати функції представника команди;
- допускати некоректні висловлювання на адресу учасників, членів оргкомітету і журі Турніру;
- порушувати регламент і правила проведення Турніру.

8. Капітан команди

Обов’язки капітана команди:
- офіційно представляти свою команду на Турнірі;
- брати участь у виборі завдань І і ІІ турів;
- визначати послідовність і характер виступів членів своєї команди.
Капітан команди не має права:
- допускати некоректні висловлювання на адресу учасників, членів оргкомітету і журі Турніру;
- порушувати регламент і правила проведення Турніру.

9. Півфінальні командні фізбої

Участь у півфінальному командному фізбою є обов’язковою умовою для всіх команд – учасниць Турніру.
Півфінальні фізбої проводяться за результатами жеребкування в групах за участю 2 - 4 команд, в залежності від загальної кількості команд – учасниць Турніру.
Під час проведення півфінальних фізбоїв будь – які дві команди зустрічаються одна з одною не більше ніж 1 раз відповідно до схеми, вибраної журі Турніру. Порядкові номери команд у схемах визначаються жеребкуванням.
Півфінальні командні фізбої проводяться за завданнями зі Списку завдань Турніру, затвердженого оргкомітетом, відповідно Правилам проведення фізбою (п. 6.2.).

10. Фінальний командний фізбій

Якщо півфінальний тур складався із трьох груп, то до фіналу автоматично потрап-ляють команди, що посіли І місце у своєї групі.
У випадках, коли визначення переможців у півфінальній групі визначити за кількіс-тю набраних балів неможливо або кількість груп півфіналу була більше ніж 3, використо-вується рейтингова система оцінювання результатів виступів команд у групах.
Кількість команд – учасників фінального туру не може бути більше ніж чотири.

11. Задачі фіналу

Команди, які увійшли до фіналу, отримують список 7 нових задач після завершення півфінальних командних фізбоїв або складають рейтингові списки задач, використовуючи повний список задач Турніру, за допомогою яких оргкомітет Турніру визначає 7 задач фі-налу.
Команди можуть доповідати будь-яку задачу із цих 7 задач. Під час фінального ко-мандного фізбою Доповідач може двічі відхиляти виклик без штрафних санкцій. При по-дальших відмовах коефіцієнт, на який множиться бал Доповідача, зменшується на 0,2.

12. Оцінка виступів команд

Оцінки командам з урахуванням виступів усіх її членів виставляється журі за ре-зультатами кожної дії командного фізбою: доповідь, опонування, рецензування, уточню-ючи питання та відповіді на уточнюючи питання, участь у полеміці.
У подальшому оцінки переводяться в очки, а потім у бали з різними коефіцієнтами для Доповідача, Опонента, Рецензента за наступною схемою:

Оцінка 5 + 5 5 - 4 + 4 4 - 3 + 3 3 -
Бали 53 50 47 43 40 37 33 30 27

При підрахуванні суми балів за участь у командному фізбою використовується сис-тема коефіцієнтів:

Дія Доповідач Опонент Рецензент
Коефіцієнт 3,0 або менше 2,0 1,0

Оцінка результатів участі учнів–членів команд у відповідних турах Турніру прово-диться за однаковою процедурою.
Якщо в журі налічується 5 або 6 членів, то при підрахуванні суми балів за участь у командному фізбою відкидається одна найнижча оцінка. Якщо до складу журі входить більше 6 осіб, то відкидаються одна найвища та одна найнижча оцінки його членів.
Члени журі, які виставили під час проведення командного фізбою найменшу та най-вищу оцінки, повинні їх прокоментувати.


13. Переможці Турніру

13.1. Командна першість

13.1.1. Переможцями у загальному командному заліку Турніру вважаються команди загальноосвітніх навчальних закладів, які посіли відповідно перше, друге і третє місця.
13.1.2. Переможцями Турніру можуть бути команди, які набрали не менш 50 % від максимальної кількості балів.
13.1.3. Розподіл дипломів між командами – учасницями ІІ (фінального) етапу турні-ру здійснюється у співвідношенні 1 : 2 : 3.
13.1.4. Рейтинговий номер команд визначається за загальною сумою набраних балів у двох турах. Якщо загальна сума балів команд співпадає або відрізняється на 6 балів, рейтингові номери цих команд повинні бути однакові.
13.1.5. Команди – переможці Турніру нагороджуються дипломами Департаменту освіти Харківської міської ради та цінними подарунками.

13.2. Особиста першість

Переможець Турніру в особистій першості визначається після закінчення фінальних змагань за індивідуальним рейтингом ІR. Вищий індивідуальний рейтинг, позначений як HIR, служить основним посиланням. Всі учасники (члени команд), у яких ІR вище, ніж 0,7 від HIR, є переможцями, в той час, як учасники, що мають ІR вище, ніж 0,5 HIR відзначаються дипломами за успішний виступ на турнірі. Але при визначенні загальної кількості переможців їх число не може перевищувати 20 % від загальної кількості учасників фінального туру.
Виступ члена команди в якості Доповідача, Опонента чи Рецензента вважається ус-пішним, якщо всі оцінки, взяті до уваги (тобто без урахування відкинутих оцінок), вищі, ніж 3 +. В успішних виступах член команди набирає таку кількість балів:

Оцінка 5 + 5 5 - 4 +, 4, 4 -
Бали 3 2 1 0

ІR (індивідуальний рейтинг) складається із суми балів, набраних членом команди в успішних виступах у півфінальних та фінальному фізбоях, поділених на кількість оцінок, взятих до уваги.
Розподіл дипломів між учасниками Турніру – переможцями в особистій першості здійснюється у співвідношенні 1 : 2 : 3.
Учні-переможці Турніру в особистій першості нагороджуються дипломами Депар-таменту освіти Харківської міської ради та цінними подарунками.

13.3. Переможці у номінаціях

За рішенням оргкомітету Турніру можуть визначатися учасники турніру – переможці у 6 номінаціях:
1) “Кращий Доповідач”.
2) “Кращий Опонент”.
3) “Кращий Рецензент”.
4) “За особливо оригінальний підхід до розв’язання задач”.
5) “Кращий виступ у полеміці”.
6) “Краще уточнююче питання”.
Учні – переможці у номінаціях нагороджуються Дипломами Департаменту освіти Харківської міської ради та цінними подарунками

14. Апеляція

У випадку, якщо команда не задоволена:
• роботою ведучого командного фізбою;
• роботою членів журі;
• результатами фізбою.
вона має право протягом 10 хвилин після закінчення командного фізбою подати апе-ляцію до оргкомітету Турніру. Апеляція подається до оргкомітету Турніру тільки капіта-ном команди.
Апеляція команди повинна містити в собі:
1) Виклад факту порушення.
2) Посилання на ті пункти умов проведення Турніру, які було порушено.
3) Посилання на те, що інша команда або команди учасниці фізбою, його ведучий теж визнали факт порушення.
Оргкомітет разом з журі розглядає апеляцію на спільному засіданні і приймає рішен-ня про її розгляд. за наявності факту порушення до закінчення відповідного туру Турніру.
Претензії команди не будуть задоволені, якщо:
• порушення виходить за межі умов проведення Турніру;
• журі та інші учасники командного фізбою не визнають факту порушення;
• наявність або відсутність факту порушення ніяким чином не змінюють результа-ти фізбою.
У випадку справедливої апеляції спосіб її задовольнити повинен бути вироблений оргкомітетом та журі Турніру на спільному засіданні до закінчення відповідного туру Ту-рніру.

15. Нагородження переможців

Нагородження переможців Турніру у командному і особистому заліках та за номіна-ціями відбувається, як правило, в день проведення ІІ (міського) етапу турніру в актовій залі Харківського фізико-математичного ліцею № 27.

16. Фінансування Турніру

Фінансування проведення Турніру здійснюється із міського бюджету в межах асиг-нувань, передбачених для реалізації міської програми «Обдарована молодь» на 2010 рік за затвердженим кошторисом.
Для покриття витрат на проведення Турніру можуть використовуватися кошти ці-льових відрахувань підприємств і організацій, внески спонсорів та інші надходження фі-зичних та юридичних осіб.


ЗРИ В КОРЕНЬ
 
ovsankaДата: Понедельник, 18.10.2010, 12:17 | Сообщение # 4
Я здесь прописан(а)
Группа: Модераторы
Сообщений: 2394
Статус: Offline
ХАРКІВСЬКА МІСЬКА РАДА
ДЕПАРТАМЕНТ ОСВІТИ
НАУКОВО-МЕТОДИЧНИЙ ПЕДАГОГІЧНИЙ ЦЕНТР

ЗАДАЧИ
XІХ ГОРОДСКОГО ТУРНИРА ЮНИХ ФИЗИКОВ
2010/2011 учебный год

Наука изощряет ум, ученье вострит память.
(Козьма Прутков, афоризм №7)

2. «Две призмы»
Исследуйте прохождение света от лазерной указки через систему из двух стеклянных призм.
3. «Липкая лента»
Определите силу, необходимую, чтобы оторвать кусок липкой ленты от горизонтальной поверхности. Исследуйте влияние управляющих параметров.
4. «Скачущее пламя»
Поместите пламя (например, от горелки Бунзена) между двумя заряженными параллельными пластинами. Исследуйте движение пламени.
6. «Убегающий порошок»
Когда горячий провод опускают в сосуд с водой, на поверхности которого плавает порошок (например, ликоподий), то порошок начинает резко двигаться. Исследуйте, от каких параметров зависит скорость движения порошка.
7. «Левитирующий волчок»
Игрушка состоит из магнитного волчка (верхняя часть) и пластинки, содержащей магниты (например «Левитрон»). Волчок может левитировать над пластиной с магнитами. При каких условиях может наблюдаться данное явление?
8. «Движущийся цилиндр»
Расположите лист бумаги на горизонтальном столе и поместите цилиндрический объект (например, карандаш) на этот лист. Вытяните бумагу. Пронаблюдайте и исследуйте движение цилиндра до тех пор, пока он не придёт в равновесие.
10. «Викинги»
Согласно легенде, викинги умели ориентироваться в океане даже в облачную погоду, используя кристаллы турмалина. Изучите, как можно строить навигацию в данных условиях на основании поляризационного материала? Какова точность данного метода?
12. «Рыбацкий фонарь»
Изготовьте фонарь из обычной свечи и пластиковой бутылки. При каких соотношениях размеров частей фонаря он будет работать надежно?
14. «Душа в душе»
Принимая горячий душ, вы можете заменить, как занавеска душевой кабины начинает притягиваться к вам. Исследуйте это явление и предложите способы его предотвращения.
16. «Магнитные поплавки»
Поместите на дно кюветы с водой магнит, а на поверхность воды - поплавки с прикреплёнными к ним стальными иголками. Можно ли получить устойчивую конфигурацию поплавков на поверхности воды? Поплавки не должны касаться друг друга, а также стенок кюветы.
17. «Наследуя Попова и Маркони»
Ах, как я сыпался!
Как шла на помощь
записка искоркой электрической...
Политехнический,
ты это помнишь? Мы расстаёмся,
Политехнический.
Андрей Вознесенский

Исследуйте оптимальные соотношения трубки-когерера, заполненной железными опилками, способной откликаться на радиоволны, посылаемые при сигнале вызова мобильного телефона.

Задачи предложили и подготовили: Виктор П.А. (Одесса), Гельфгат И.М.(Харьков), Главацкий К.С. (Трондхейм), Гребенюк Ю.В., Зарицкий А.Н.(Харьков), Камин А.А., Камин А.Л. (Луганск), Кельник А.И. (Киев), Колебошин В.Я., Колебошин С.В. (Одесса), Колупаев И.Н. (Харьков), Креминский Б.Г. (Киев), Кулинский В.Л. (Одесса-Киев), Матвейчук О.И. (Эйндховен), Ненашев И.Ю.(Харьков), Орлянский О.Ю. (Днепропетровск), Соколов Е.П. (Запорожье), Филатова Е.Г. (Одесса), Хоменко Е.В. (Киев), Чернецкий И.С. (Каменец-Подольский) и оргкомитет Международного турнира юных физиков.

http://www.kharkivosvita.net.ua/document/1543


ЗРИ В КОРЕНЬ
 
ovsankaДата: Среда, 27.10.2010, 07:11 | Сообщение # 5
Я здесь прописан(а)
Группа: Модераторы
Сообщений: 2394
Статус: Offline
Матеріали щодо проведення ІV міського турніру юних винахідників і раціоналізаторів

http://www.kharkivosvita.net.ua/document/1577

ХАРКІВСКА МІСЬКА РАДА
ВИКОНАВЧИЙ КОМІТЕТ
ДЕПАРТАМЕНТ ОСВІТИ
НАУКОВО-МЕТОДИЧНИЙ ПЕДАГОГІЧНИЙ ЦЕНТР

ЗАДАЧІ
ІV МІСЬКОГО ТУРНІРУ ЮНИХ ВИНАХІДНИКІВ І РАЦІОНАЛІЗАТОРІВ
2010/2011 навчальний рік

1. «Чисті руки». Для дезінфікування ран використовують розчин брильянтового зеленого чи йоду. Переважна більшість баночок для “зеленки” закриті пробкою і кришкою. Під час відкривання баночки, руки, зазвичай, вимащуються в зелений чи червоний колір. Запропонуйте конструкцію баночки для зеленки, яка б легко відкривалась, давала можливість охайно обробити рану та надійно закривалася.
2. «Реактивний двигун». Вже відомі реактивні двигуни різної конструкції (повітряні, рідинні тощо). Маючи певний запас знань про будову реактивних двигунів, запропонуйте двигун власної конструкції, який би не використовуючи пального чи електроенергії зміг би переміщувати транспортний засіб принаймні по воді (хай це буде, наприклад, дитячий кораблик).
3. «Вловлювач хрущів». Відомо, що хрущі та їх личинки завдають значної шкоди рослинному світу. Самі хрущі, наприклад, об’їдають на рослинах молоде листя, а їх личинки знищують коріння рослин, зокрема, полуниці та дерев, наприклад, молодих яблунь. Найпростіший спосіб відловлювання хрущів – це їх струшування з дерев на землю з наступним збиранням до посудини з водою, або ж використанням в якості корму для курей. Проте такий спосіб не можна назвати ефективним. Отож є необхідність у створенні пристрою, який би ефективно відловлював хрущів.
4. «Колорадський жук». З колорадськими жуками, які з’їдають стебла та цвіт молодої картоплі, борються за допомогою різноманітних отрутохімікатів, які досить довго не розпадаються й тому є небезпечними для людини. Запропонуйте інший спосіб або пристрій боротьби з цими шкідниками.
8. «Підзаведення годинника». Механічні годинники, що встановлені на висотних будинках (баштах) потребують підзаведення їх джерела енергії - пружини. Запропонуйте пристрій, який би виконував цю операцію самостійно та автоматично, використовуючи «дармову» енергію.
11. «Спасіння тварин». Введення в експлуатацію швидкісних автомагістралей стало причиною загибелі значної кількості тварин: не відчуваючи небезпеки, вони з’являються на проїжджій частині дороги і зазнають зіткнень з транспортними засобами. Очевидно, що рівень небезпеки зростає в темну пору доби та в лісистій місцевості. Запропонуйте, як можна запобігти появі тварин на проїжджій частині доріг, не ставлячи вздовж всієї дороги огорожу.
12. «Вічний радіатор». Як відомо, радіатори водяного опалення дуже легко руйнуються при замерзанні в них води. Запропонуйте конструкцію радіатора, який би був позбавлений даного недоліку.
13. «Шини і машини». Відомо, що у процесі експлуатації протектори автомобільних шин, як правило, зношуються нерівномірно. Експлуатація шин, у яких протектор хоча б у деяких місцях (не кажучи вже про загалом “лисий” протектор) зношений вище норми, загрожує аварією. Запропонуйте спосіб простого та дієвого попередження водія та інших учасників дорожнього руху про те, що подальша експлуатація шин, установлених на автомобілі, є небезпечною.
15. «Вічний ліхтарик». Свого часу промисловість випускала ліхтарики, для роботи яких батарейки були не потрібні. Запропонуйте нову, більш досконалу конструкцію або новий принцип роботи ліхтарика без використання батарейок, акумуляторів тощо.
16. «Пробник діодів». Відомо, що напівпровідникові діоди здебільшого перевіряють тестером, який працює в режимі омметра. Для цього щупами омметра підключаються до виводів досліджуваного діода спочатку в одній, а потім в іншій полярності, виявляючи таким чином його односторонню провідність. Запропонуйте прилад, за допомогою якого вдавалось би здійснювати перевірку напівпровідникових діодів при їх одноразовому приєднанні до його відповідних клем або щупів.
17. «Енергозбереження». Проблема збереження енергії в житлових будинках є завжди актуальною. Цього вже досягають за допомогою використання теплоізоляційних матеріалів при спорудженні самих будинків, утеплення підлог, вікон, стель, дверей тощо. Запропонуйте інший спосіб збереження енергії в житловому будинку.
Примітка: Задачі №2 та №3 давались для розв’язування фіналістам 12-го турніру, проте їх розв’язання не доповідались, що дозволяє їх використати на першому етапі даного турніру

http://www.kharkivosvita.net.ua/document/1557


ЗРИ В КОРЕНЬ
 
ovsankaДата: Среда, 27.10.2010, 07:17 | Сообщение # 6
Я здесь прописан(а)
Группа: Модераторы
Сообщений: 2394
Статус: Offline
4. «Колорадський жук». З колорадськими жуками, які з’їдають стебла та цвіт молодої картоплі, борються за допомогою різноманітних отрутохімікатів, які досить довго не розпадаються й тому є небезпечними для людини. Запропонуйте інший спосіб або пристрій боротьби з цими шкідниками.

Думай:
Колорадський жук

http://uk.wikipedia.org/wiki/Колорадський_жук

Прикрепления: 9253043.jpg (15.4 Kb)


ЗРИ В КОРЕНЬ

Сообщение отредактировал ovsanka - Среда, 27.10.2010, 07:17
 
ovsankaДата: Среда, 27.10.2010, 07:27 | Сообщение # 7
Я здесь прописан(а)
Группа: Модераторы
Сообщений: 2394
Статус: Offline
7. «Енергозбереження». Проблема збереження енергії в житлових будинках є завжди актуальною. Цього вже досягають за допомогою використання теплоізоляційних матеріалів при спорудженні самих будинків, утеплення підлог, вікон, стель, дверей тощо. Запропонуйте інший спосіб збереження енергії в житловому будинку.

Думай:
Системы энергосбережения

http://bud.temis.com.ua/energy/

Теплоізоляція

http://www.gealan.ua/ua/client/allabout/isolation

http://www.solkimar.com/warm.html


ЗРИ В КОРЕНЬ

Сообщение отредактировал ovsanka - Среда, 27.10.2010, 07:32
 
ovsankaДата: Среда, 27.10.2010, 07:46 | Сообщение # 8
Я здесь прописан(а)
Группа: Модераторы
Сообщений: 2394
Статус: Offline
12. «Вічний радіатор». Як відомо, радіатори водяного опалення дуже легко руйнуються при замерзанні в них води. Запропонуйте конструкцію радіатора, який би був позбавлений даного недоліку.

Радіатор - (від лат. radio - випромінюю) найпопулярніший прилад, що використовується в опалювальних системах житлових і виробничих приміщеннях. Можна виділити кілька основних видів радіаторів - це алюмінієві радіатори, біметалічні радіатори і, найбільш популярні, сталеві радіатори. Принцип, за яким працює радіатор, досить простий - теплоносій, тобто вода, надходить у радіатор і уповільнює свій рух, при цьому остигає і передає тепло в приміщення за допомогою радіатора. До 30% теплового потоку він віддає у вигляді випромінювання,решту – у вигляді конвекції.

Системи водяного опалення заміського будинку
http://www.otopleniedoma.com/ua/

особливості води :
вважають (хоч це й не доведено беззаперечно), що зменшення питомої
теплоємності води при її нагріванні від О °С аж до температури +37 °С
(далі вона починає збільшуватися) є однією з причин (основною?) "вибору"
теплокровними тваринами саме цього інтервалу температур для внутрішнього
середовища своїх тіл, де відбуваються основні біохімічні реакції;

• як відомо, "приємною" для живих істот холодних зон є властивість
прісної рідкої Н2О мати максимальну густину при +4 °С. Це майже виключає
повне промерзання водойм навіть там, де середня річна температура
набагато нижча від О °С;

• густина води помітно залежить як від її температури, так і від
кількості і складу домішок. Це дуже посилює конвективні потоки в її
товщі. Для їх виникнення досить вже незначної відмінності у солоності чи
температурі;

• на щастя, плинність води мало залежить від її температури, лишаючись
малою навіть у момент замерзання. Це не тільки

спричинює швидкі конвективні потоки, а и суттєво зменшує енергетичні
витрати на пересування у воді "швидкохідних" живих істот (деяких риб,
тюленів тощо);

• висока пружність і мала стисливість води пояснює високу швидкість
звукових хвиль (вона вища, ніж у деяких металів). Не дивно, що саме ці
хвилі є основним засобом "спілкування" водних істот, каналом припливу
інформації. Наприклад, кити перегукуються між собою на відстані сотень
кілометрів (щоправда, лише на глибині так званого звукового каналу);

Вчені винайшли два нових стани води: "щільний" та "рихлий"

Учені з Італії стверджують, що їм удалося виявити дві форми рідкої води. Існування цих форм було передбачене теоретично, проте виявити їх експериментально поки нікому не вдавалося. У води спостерігається цілий ряд незвичайних фізичних властивостей. Так, на відміну від більшості інших рідин, щільність води при замерзанні зменшується, а не збільшується. Максимальну щільність рідка вода має при чотирьох градусах Цельсія. Якби вода була "стандартною" рідиною, то її щільність була б максимальною при нулі градусів Цельсія, безпосередньо перед переходом в тверду фазу.
Особливості води пояснюються наявністю між її молекулами водневих зв'язків. Вони є відносно слабкими, але коли йдеться про великій (точніше, величезному) кількості молекул, вони починають грати істотну роль. У 1992 році група учених під керівництвом Джина Стенлі з університету Бостона в Массачусетсі висловила припущення, що при низьких температурах і високому тиску водневі зв'язки можуть забезпечити існування двох форм води. Перша форма отримала назву рідини низької щільності ("мережа" зв'язаних водневими зв'язками молекул є рихлою), а друга - рідини високої щільності (частина водневих зв'язків розривається, і молекули води "стискуються" щільніше). Між двома формами води можливі фазові переходи, подібні до переходів між твердою і рідкою фазами. Теорія Стенлі і колег пояснювала особливості води саме конкуренцією між двома формами.
Свої виводи група зробила лише на підставі комп'ютерної моделі, без експериментального підтвердження. Однією з труднощів, що перешкоджають проведенню дослідів, була неможливість зберегти воду в рідкому стані при потрібній температурі - нижче -75 градусів Цельсія.
Автори нової роботи вирішили "замкнути" рідку воду у мікроскопічні кубики з льоду. За допомогою технології електронного парамагнітного резонансу вчені вивчали рухливість молекул води у них при температурі близько -183 градусів Цельсія. Дослідники спостерігали за переміщеннями спеціального зонду, поміщеного у кубиках і не здатного проникати в крижані стінки.
"Щільна" фаза води є в'язкішою, відповідно рух зонду в ній повинен сповільнюватися. У "рихлій" фазі він повинен переміщатися швидше. За результатами експериментів учені зробили висновок, що при температурах від -140 до 0 градусів Цельсія у кубиках присутні обидві фази води. При зміні температури співвідношення "щільної" і "рихлої" води змінюється.
З висновками нової роботи згодні не всі фахівці. На думку деяких з них, приведених експериментальних даних недостатньо для однозначного затвердження, що у вічках присутні саме вода в різних фазах. Також існує думка, що відмічені авторами зміни в русі зонду пояснюються тим, що під час замерзання вода вивільняє домішки, що містилися в ній (аналогічно тому, як при випарі морської води залишається сіль). Зовсім нещодавно з'явилася робота, автори якої вивчали нові форми твердої води - льоду. Вони змогли отримати його новий тип, який називається XV (п'ятнадцятий з вже відомих).


ЗРИ В КОРЕНЬ

Сообщение отредактировал ovsanka - Среда, 27.10.2010, 07:47
 
ovsankaДата: Среда, 27.10.2010, 07:56 | Сообщение # 9
Я здесь прописан(а)
Группа: Модераторы
Сообщений: 2394
Статус: Offline
системи захисту труб від замерзання

http://www.teplo.com/devi_review67.html


ЗРИ В КОРЕНЬ
 
ovsankaДата: Среда, 08.06.2011, 22:58 | Сообщение # 10
Я здесь прописан(а)
Группа: Модераторы
Сообщений: 2394
Статус: Offline
Всеукраїнський конкурс рефератів з атомної енергетики
Українське ядерне товариство проводить конкурс рефератів серед школярів 9-11 класів на тему "Ядерна енергетика та суспільство"

http://osvita.ua/school/press/19204

http://www.ukrns.odessa.net/


ЗРИ В КОРЕНЬ
 
ovsankaДата: Пятница, 16.09.2011, 22:22 | Сообщение # 11
Я здесь прописан(а)
Группа: Модераторы
Сообщений: 2394
Статус: Offline
Завдання XХ Всеукраїнського турніру юних фізиків (2011/2012)

ЗАДАЧИ XX
ВСЕУКРАЇНСЬКОГО
ТУРНИРУ ЮНИХ ФІЗИКІВ
2011/2012 навчального року

Наука робить витонченим розум,
навчання ж відточує пам'ять.
(Козьма Прутков, афоризм №7)

1. Придумай сам – біогаз. При виготовленні натурального хлібного квасу відбувається бродіння; у результаті виділяється газ. Сконструюйте кораблик, двигун якого працював би на цьому газі. Від чого буде залежати потужність і ККД виготовленого Вами двигуна? Вихідної хлібної сировини для виготовлення квасу повинно бути не більше 100 г.

2. Пилова клякса. Поясніть і опишіть явища, які спостерігаються, якщо висипати на поверхню води суху суміш легких частинок (кава, пил, сухе молоко тощо). Як залежить поводження суміші від «контактних» властивостей суміші й рідини (змочуваність, розчинність тощо).

3. Піщаний кратер. "Пісок вузьким струменем сиплеться з деякої висоти на білий аркуш паперу, утворюючи гірку. Які основні параметри і як впливають на зміну форми профілю піщаної гірки у міру висипання піску?"

4. Ефект Едісона. Едісон демонстрував термоелектронну емісію за допомогою електрометра й лампочки розжарювання. Як цим способом можна оцінити величину «термоемісійного струму»?

5. Спотворення. Якщо розмовляти через багаття, то звук дещо спотворюється. Спотворюється він й у тому випадку, якщо кореспондент бере інтерв'ю у вітряну погоду. Проведіть порівняльний аналіз спотворень звуку в зазначених випадках.

6. Платонові тіла. Дослідіть експериментально траєкторію платонових тіл, коли вони котяться по абсолютно шорсткій площині при різних кутах її нахилу. Чим визначається середнє поперечне відхилення платонових тіл при такому русі?

7. Стрибунець. Відомо, що зварена гречка «стрибає», коли її розігрівають на сковорідці. Чому? На яку максимальну висоту може підстрибнути зернятко?

8. Рідка лінза. Дослідіть, лінзу якої максимальної оптичної сили можна одержати, використовуючи краплю дистильованої води.

9. Крапля, що вибухає. Дослідіть, як залежить максимальний розмір вільно падаючої краплі від максимального заряду на ній.

10. Гармата Гаусса. Ряд однакових сталевих кульок і сильний магніт розташовані в немагнітному каналі. Ще одна сталева кулька котиться в напрямку до них і стикається з останньою кулькою. Кулька на протилежному кінці ряду починає рухатися з швидкістю більшою, ніж швидкість, з якою кулька котилася перед зіткненням. Як треба розташувати магніт для досягнення найбільшого ефекту?

11. Рідкий місток. Якщо прикласти високу напругу до діелектричної рідини (наприклад, дистильованої води) у двох дотичних склянках (наприклад, пластикових), то між ними може утворитися місток із цієї рідини. Дослідіть, від яких параметрів залежить довжина містка.

12. Яскраві хвилі. Освітіть резервуар з водою. Коли на поверхні води є хвилі, на дні резервуара можна побачити яскраві й темні візерунки. Вивчіть зв'язок між хвилями й візерунками.

13. Бульбашки. Чи можна плавати у воді, що містить велику кількість бульбашок? Вивчіть, як сила Архімеда, що діє на предмет, залежить від наявності бульбашок.

14. Плоска течія. Заповніть рідиною зазор між двома великими прозорими паралельними горизонтальними пластинами. У центрі однієї з них зробіть маленький отвір. Дослідіть течію у такій комірці залежно від рідини, що вливають через цей отвір.

15. Запітніле скло. Подихайте на поверхню скляної холодної пластинки так, щоб на ній сконденсувалася водяна пара. Подивіться на білу лампу через запітнілу пластинку, і ви побачите кольорові кільця навколо розмитої білої плями. Поясніть явище. Як за цим явищем визначити кількість крапель на одиниці поверхні та їх розмір?

16. Спливаюча бульбашка. Вертикальна пробірка заповнена в’язкою рідиною. На дні пробірки знаходиться велика повітряна бульбашка. Вивчіть, як ця бульбашка піднімається з дна на поверхню.

«Входит.... и выходит ...… Замечательно выходит!»
А.Мілн «Вінні-Пух і всі-всі-всі»
17. Часто трапляється, що м’ячик для гольфа вилітає з лунки відразу ж після того, як він туди потрапив. Поясніть це явище, дослідіть умови, за яких його можна спостерігати.

Задачі запропонували та підготували: Анісімов І.О. (Київ), Віктор П.А. (Одеса), Гельфгат І.М.(Харків), Главацький К.С. (Трондхейм), Гребенюк Ю.В.(Харьков), Гребенюк М.К. (Ужгород), Зарицкий А.Н.(Харьков), Камін О.О., Камін О.Л. (Луганськ), Кельник О.І. (Київ), Колебошин В.Я., Колебошин С.В. (Одеса), Колупаєв І.М. (Харків), Кремінський Б.Г. (Київ), Кулінський В.Л. (Київ), Маслечко А.М. (Одеса), Матвейчук О.І. (Ейндховен), Ненашев І.Ю.(Харків), Орлянський О.Ю. (Дніпропетровськ), Соколов А.Ю. (Одеса), Соколов Е.П. (Запоріжжя), Філатова О.Г. (Ейндховен), Хоменко О.В. (Київ), Чепижко О.О. (Одеса), Чернецький І.С. (Київ) та оргкомітет Міжнародного турніру юних фізиків..
!!!Пам’ятайте: працювати з високою напругою можна тільки під наглядом викладача!!!.

http://www.kharkivosvita.net.ua/document/2158


ЗРИ В КОРЕНЬ

Сообщение отредактировал ovsanka - Пятница, 16.09.2011, 22:23
 
ovsankaДата: Четверг, 27.09.2012, 18:26 | Сообщение # 12
Я здесь прописан(а)
Группа: Модераторы
Сообщений: 2394
Статус: Offline
ЗАДАЧІ XXI
ВСЕУКРАИНСЬКОГО
ТУРНІРУ ЮНИХ ФИЗИКІВ
2012/2013 навчального року
Наука изощряет ум, ученье вострит память.
(Козьма Прутков, афоризм №7)

1. «Придумай сам». «Сконструюйте і виготовте двигун, що працює за рахунок теплового розширення твердого тіла. Виміряйте і розрахуйте його потужність і ККД.
2. «Куди крива винесе». Між полюсами магнітів падає алюмінієвий диск, площина якого вертикальна. Дослідіть і опишіть, як залежить траєкторія руху алюмінієвого диска від характерних параметрів системи (наприклад, величини магнітного поля, відстані між магнітами, висоти з якої падає алюмінієвий диск тощо)?
3. «Електрометр». Дослідіть залежність кута відхилення та частоти вільних коливань стрілки шкільного демонстраційного електрометра від величини наданого йому заряду.
4. «Гол!? штанга!!». За яких умов контакт футбольного м'яча зі штангою таки закінчується голом, а за яких – м'яч вилітає в поле або виходить за його межі? Як ці умови пов'язують фізичні характеристики м'яча і штанги?
5. «Солітон». Ланцюжок однакових маятників закріплений на горизонтальній осі. Відстані між підвісами маятників однакові, при цьому сусідні важки маятників з'єднані легкими пружинами. Конструкцію зроблено так, що підвіси маятників завжди перпендикулярні до осі (див. рис.) Дослідіть поширення хвиль у такій системі. Яка швидкість солітону, якщо кожен маятник здійснює повний оберт на 360 градусів?
6. «Карусель Гельмгольца». Закріплений на осі невагомий жорсткий стержень може вільно обертатися у горизонтальній площині. Закріпіть однакові ялинкові кульки на кінцях стержня так, щоб площини отворів кульок були перпендикулярні до площини обертання ”каруселі”. Якщо спрямувати на цю установку звук підходящої частоти та інтенсивності, то “карусель” починає обертатися. Поясніть це явище та дослідіть, при яких параметрах досягається найбільша швидкість обертання каруселі. Один и можливих варіантів конструкції дивіться: http://www.youtube.com/watch?v=SemQS4RLeFU
7. «Левітація». Легка кулька (наприклад, для пінг-понгу) може утримуватися в повітрі напрямленим угору повітряним струменем. Струмінь може нахилятися, але все ще підтримувати кульку. Дослідіть ефект і знайдіть максимальний кут відхилення струменя від вертикалі при якому кулька ще утримується струменем.
8. «Кулька, що відскакує». Якщо ви відпустите кульку для пінг-понгу, яку ви утримували над твердою горизонтальною поверхнею, вона відскочить. Характер зіткнення зміниться, якщо в кульці є рідина. Дослідіть, як залежить характер зіткнення від кількості рідини усередині кульки та інших параметрів.
9. «Почути світло». Вкрийте половину внутрішньої поверхні банки шаром сажі і просвердліть отвір у кришці банки (див. рис.). Якщо на зачорнену стінку банки падає світло від лампи змінного струму, можна почути виразний звук. Поясніть і дослідіть явище.
10. «Струмінь і плівка». Тонкий струмінь рідини направляють на мильну плівку (див. малюнок). Залежно від умов, струмінь може проникати крізь плівку або зливатися з нею, утворюючи при цьому цікаві фігури. Дослідіть це явище, а також фігури, які при цьому утворюються.
11. «Медова котушка». Тонкий струмінь стікаючої в'язкої рідини, такої, як мед, при зіткненні з горизонтальною поверхнею цієї ж рідини, часто утворює фігуру у вигляді котушки, що навивається. Вивчіть і поясніть це явище.
12. «Оптика меніска». Зробіть вузьку щілину в тонкому аркуші непрозорого матеріалу. Занурте аркуш в рідину, наприклад у воду. Після видалення з рідини ви побачите в щілині плівку рідини. Освітіть щілину і дослідіть світлові візерунки, що утворилися при цьому.
13. «Добре забуте старе». Зробіть у стінці вертикально розташованої пластикової пляшки два отвори один під іншим і закрийте отвори (наприклад, скотчем). Налийте в пляшку води, закрийте її пробкою і відкрийте отвори. Струмінь, що витікає з нижнього отвору, почне пульсувати. Дослідіть теоретично і експериментально, від чого залежать період і амплітуда пульсацій.
14. «Глюки з люком». Був реальний випадок: у 1990 р. на перегонах в Монреалі гоночний болід, проїжджаючи над каналізаційним люком, «підняв» його кришку. Вона злетіла і вдарила наступний болід, виникла пожежа, перегони припинили. Після цього в разі проходження перегонів по міських вулицях кришки приварюють. Опишіть «незвичайний» феномен. Експериментально перевірте Вашу модель явища.
15. «Щоб нам усім луснути!». На фотографії мильна бульбашка тільки но була пробита кулькою від підшипника. А як поведе себе гумова повітряна куля після уколу голкою? Що зміниться, якщо куля заповнена водою?
16. «Кручу верчу». Смужку, вирізану з аркуша паперу А4, акуратно опустіть на поверхню води. Смужка почне скручуватися. Дослідіть явище. Як і чим визначаються його особливості?
17. «Дощові сутінки».
«Тихонько дождик капает
За шиворот ко мне
Троллейбус не торопится,
А капли на спине
Ого-го-го, уже согрелись…»
Євген Клячкін.
Стоячи на зупинці міського транспорту, зверніть увагу на відображення в мокрому асфальті світла фар автомобілів, що наближаються. Дослідіть феномен і знайдіть, чим визначається форма світлової плями, яку ви бачите на асфальті?

Задачі запропонували і підготували: Віктор П.А. (Одеса), Гельфгат І.М.(Харків), Главацький К.С. (Трондхейм), Григор’ев С.Б. (Дніпропетровськ), Камін О.О., Камін О.Л. (Луганськ), Кельник О.І. (Київ), Колебошин В.Я., Колебошин С.В. (Одеса), Колупаєв І.М. (Харків), Кремінський Б.Г. (Київ), Кулінський В.Л., Маслечко А.Н. (Одеса), Матвійчук О.І. (Ейндховен), Ненашев І.Ю. (Харків), Орлянський О.Ю. (Дніпропетровськ), Соколов А.Ю. (Одеса), Соколов Є.П. (Запоріжжя), Філатова О.Г. (Ейндховен), Чернецький І.С. (Київ) та оргкомітет Міжнародного турніру юних фізиків.


ЗРИ В КОРЕНЬ
 
ovsankaДата: Среда, 11.09.2013, 14:47 | Сообщение # 13
Я здесь прописан(а)
Группа: Модераторы
Сообщений: 2394
Статус: Offline
Задачі XXІІ міського турніру юних фізиків 2013/2014 навчального року
Прикрепления: Zavdannya_MTUF_.doc (383.0 Kb)


ЗРИ В КОРЕНЬ
 
ovsankaДата: Четверг, 03.10.2013, 19:19 | Сообщение # 14
Я здесь прописан(а)
Группа: Модераторы
Сообщений: 2394
Статус: Offline
Задачі I-го етапу XVI Всеукраїнського турніру юних винахідників і раціоналізаторів 2013/2014 навчального року
Прикрепления: Zadachi_V_VTUVi.doc (75.5 Kb)


ЗРИ В КОРЕНЬ
 
ovsankaДата: Вторник, 08.10.2013, 09:43 | Сообщение # 15
Я здесь прописан(а)
Группа: Модераторы
Сообщений: 2394
Статус: Offline
«Придумай сам  последам Франклина».Сконструируйте двигатель, приводимый в движение «электрическим ветром».Исследуйтеэффективность этого двигателя.

Электронный ветер — эффект «увлечения» сильным электрическим током в проводниках донорного типа (металлах или n-полупроводниках) собственных ионов и различных дефектов структуры: примесных атомов или ионов, междоузлий, вакансий, дислокаций и т. п. Причины возникновения электронного ветра схожи с причинами возбуждения звука в металле электромагнитной волной и объясняются нарушением локального механического равновесия металла в электрическом поле и перераспределением импульса между электронами проводимости и ионной решёткой.
http://ru.wikipedia.org/wiki/Электронный_ветер


ЗРИ В КОРЕНЬ
 
  • Страница 1 из 2
  • 1
  • 2
  • »
Поиск:

Copyright MyCorp © 2024; Rambler's Top100 KinderNews.info