ДПА в 9 класі - Форум
Главная    Новости    Блог    Опросы    Форум    Фотоальбомы    Карта сайта
03.01.2025, 20:02
 Обратная связь   Гостевая книга      Регистрация   Вход
[ Новые сообщения · Участники · Правила форума · Поиск · RSS ]
  • Страница 1 из 1
  • 1
ДПА в 9 класі
ovsankaДата: Вторник, 02.02.2010, 22:02 | Сообщение # 1
Я здесь прописан(а)
Группа: Модераторы
Сообщений: 2394
Статус: Offline
ЗАВДАННЯ ДЛЯ ДЕРЖАВНОЇ ПІДСУМКОВОЇ АТЕСТАЦІЇ УЧНІВ 9-Х КЛАСІВ ЗАГАЛЬНООСВІТНІХ НАВЧАЛЬНИХ ЗАКЛАДІВ у 2009-2010 НАВЧАЛЬНОМУ РОЦІ
Правознавство
(практичний курс)

Білет 1.
1. Соціальні норми: поняття, види, призначення, приклади.
2. Перерахуйте відомі вам юридичні професії та назвіть основні вимоги до їх представників. Визначте, яка юридична професія вас приваблює найбільше й поясніть, чому.

Білет 2.
1. Правові норми як вид соціальних норм: поняття, основні ознаки, приклади. Галузі права: поняття, приклади.
2. Назвіть правоохоронні органи в нашій державі. Складіть пам’ятку (порадник) «Як поводитись неповнолітній особі при затриманні працівниками міліції».

Білет 3.
1. Правовідносини: поняття, види, склад, приклади. Юридичні факти: поняття, види (дії та події), приклади.
2. Поясніть, як співвідносяться права і обов’язки батьків та дітей. Складіть правову ситуацію, учасниками якої є батьки і діти. Сформулюйте до ситуації запитання та дайте відповідь на нього.

Білет 4.
1. Закони і підзаконні акти: основні ознаки, види, приклади.
2. Поясніть, чому трудове законодавство охороняє працю неповнолітніх осіб. Складіть правову ситуацію, учасниками якої є роботодавець і неповнолітній працівник. Сформулюйте до ситуації запитання та дайте відповідь на нього.

Білет 5.
1. Правопорушення: основні ознаки, види, приклади.
2. Опишіть особливості укладання шлюбу неповнолітніми особами. Складіть правову ситуацію щодо укладання шлюбу неповнолітніми особами. Сформулюйте запитання до ситуації та дайте відповідь на нього.
Білет 6.
1. Юридична відповідальність: поняття та основні види. Обставини, що звільняють від юридичної відповідальності.
2. Поясніть, що таке сім’я та в чому полягає її значення для вас особисто, суспільства, держави. Складіть правову ситуацію щодо прав і обов’язків подружжя. Сформулюйте запитання до ситуації та дайте відповідь на нього.

Білет 7.
1. Конституція України: ознаки, основний зміст і значення.
2. Назвіть основні ознаки підприємницької діяльності. Визначте, який вид підприємницької діяльності вас приваблює найбільше і чому. Поясніть, як неповнолітня особа може стати підприємцем.

Білет 8.
1. Права і свободи людини: поняття і види. ЗДПЛ та Конвенція ООН про права дитини: основний зміст і значення.
2. Поясніть, що таке склад злочину й у чому його значення. Складіть правову ситуацію, в якій є склад злочину. Поставте запитання до ситуації та дайте відповідь на нього.

Білет 9.
1. Громадянство України: поняття, підстави набуття і припинення. Набуття громадянства дітьми.
2. Перерахуйте кілька ситуацій, в яких ви виступали в ролі споживача. Наведіть приклад порушення прав споживача. Надайте практичні поради споживачеві щодо захисту його прав у цій ситуації.

Білет 10.
1. Конституційні права і свободи: поняття і види. Конституційні обов’язки.
2. Охарактеризуйте на конкретному прикладі договір купівлі продажу за сторонами, предметом і змістом. Поясніть, що, на вашу думку, означає усталений звичай «договори повинні виконуватись».

Білет 11.
1. Форми участі громадян у житті демократичної держави. Громадські об’єднання та дитячі і молодіжні організації: види, членство, порядок реєстрації.
2. Перерахуйте кілька цивільних договорів, які ви нещодавно уклали. Поясніть, що означає принцип свободи укладання договору. Складіть правову ситуацію щодо договору дарування. Назвіть його предмет і сторони.

Білет 12.
1. Право на освіту: зміст та способи реалізації. Учасники навчально-виховного процесу, їхні основні права і обов’язки.
2. Назвіть особливості адміністративної відповідальності неповнолітніх осіб. Складіть правову ситуацію, в якій є склад адміністративного проступку. Поставте до ситуації запитання та дайте відповідь на нього.

Білет 13.
1. Право власності: зміст, підстави набуття і припинення. Форми права власності, приклади. Право власності малолітніх і неповнолітніх осіб.
2. Поясніть, чи потребує дитина, на вашу думку, особливих прав, чому. Наведіть приклади прав дитини, які ви реалізуєте в своєму житті.
Білет 14.
1. Цивільно-правові договори: поняття і види. Приклади договорів, які можуть укладати неповнолітні.
2. Складіть порадник для своїх однокласників «Як не стати жертвою зловмисників» (на вулиці, дискотеці, в громадському транспорті, дома тощо на вибір).

Білет 15.
1. Цивільно-правова відповідальність малолітніх і неповнолітніх осіб: підстави, порядок відшкодування шкоди.
2. Наведіть приклад життєвої ситуації, в якій учасникам слід звернутись до правоохоронних органів. Складіть пам’ятку «Як звернутись до міліції».

Білет 16.
1. Захист прав споживача: основні положення законодавства, способи, приклади.
2. Перерахуйте основні шляхи пошуку роботи та визначте, які з них, на вашу думку, є більш ефективними. Складіть порадник «Як написати резюме для працевлаштування».

Білет 17.
1. Шлюб: поняття, умови, порядок укладання. Значення державної реєстрації шлюбу.
2. Поясніть конституційні принципи: невідчужуваність прав людини та непорушність прав людини. Наведіть приклади реалізації громадянами своїх прав. Назвіть способи захисту громадянами своїх прав і свобод.

Білет 18.
1. Права та обов’язки батьків і дітей: підстави, види, приклади. Підстави позбавлення батьківських прав. Основні шляхи влаштування дітей, позбавлених батьківського піклування.
2. Розкажіть про місцеве самоврядування у вашому населеному пункті чи про учнівське самоврядування у вашій школі: порядок утворення органів, форми діяльності, значення.

Білет 19.
1. Право на працю: зміст, гарантії, способи реалізації.
2. Поясніть, у чому значення обставин, що виключають злочинність діяння особи. Наведіть приклад життєвої ситуації, в якій учасники діяли в стані необхідної оборони чи крайньої необхідності.

Білет 20.
1. Трудовий договір: сторони, зміст, порядок укладання і розірвання. Порядок працевлаштування неповнолітніх осіб. Пільги неповнолітніх у трудових відносинах.
2. Назвіть основні відмінності між правомірною та протиправною поведінкою. Наведіть приклад життєвої ситуації, в якій порушено норми права. Визначте, до якого виду правопорушення (проступку чи злочину) слід віднести діяння учасників ситуації.

Білет 21.
1. Адміністративні правопорушення: поняття, види, приклади. Види адміністративних стягнень.
2. Опишіть, хто і як приймає закони в нашій державі. Складіть коротку пам’ятку «Де і як знайти нормативно-правовий документ».
Білет 22.
1. Злочин: ознаки, види, приклади. Склад злочину.
2. Наведіть два-три приклади правовідносин, визначте, нормами якої галузі вони регулюються. Назвіть учасників цих правовідносин та юридичні факти, що їх породили, змінили чи припинили. Поясніть, чому правовідносини називають «життям права».

Білет 23.
1. Поняття кримінальної відповідальності. Покарання: основні ознаки і види. Особливості кримінальної відповідальності неповнолітніх осіб.
2. Наведіть приклади двох-трьох життєвих ситуацій, що регулюються нормами різних галузей права. Визначте, які це галузі. Сформулюйте власний висновок щодо важливості існування в суспільстві норм права.

Білет 24.
1. Порядок розгляду кримінальних справ. Учасники кримінального процесу, приклади їхніх основних прав і обов’язків. Принцип презумпції невинуватості: зміст і значення.
2. Порівняйте норми моралі та норми права: що регулюють, де існують, чим підтримуються, ступінь загальнообов’язковості, наслідки порушення. Наведіть приклади моральних і правових норм з власного життя.


ЗРИ В КОРЕНЬ
 
ovsankaДата: Пятница, 18.03.2011, 18:55 | Сообщение # 2
Я здесь прописан(а)
Группа: Модераторы
Сообщений: 2394
Статус: Offline
Перелік питань білетів ДПА. Правознавство 9 клас (усна форма)

Увага! У 2011 році Державна підсумкова атестація в основній школі проводиться у відповідності з листом МОН від 30.12.2010 №1/9-950 "Про порядок закінчення навчального року та проведення державної підсумкової атестації у загальноосвітніх навчальних закладах у 2010/2011 навчальному році".

Перелік питань, які включено до білетів з правознавства. Усна форма

1. Соціальні норми: поняття, види, призначення, приклади.

2. Приведіть приклади ситуацій, в яких особа звертається по юридичну допомогу до представників різних юридичних професій.

3. Правові норми як вид соціальних норм: поняття, основні ознаки, приклади. Галузі права: поняття, приклади.


4. Назвіть правоохоронні органи в нашій державі. Складіть пам’ятку (порадник) "Визначте права неповнолітніх осіб при затриманні, арешті, допиті".

5. Правовідносини: поняття, основні ознаки, види, склад. Юридичні факти: поняття, види (дії та події), приклади.

6. Поясніть, як співвідносяться права і обов’язки батьків та дітей. Складіть правову ситуацію, учасниками якої є батьки і діти. Сформулюйте до ситуації запитання та дайте відповідь на нього.

7. Закони і підзаконні акти: основні ознаки, види, приклади.

8. Як законодавство регулює та охороняє працю неповнолітніх осіб. Змоделюйте правову ситуацію, учасниками якої є роботодавець і неповнолітній працівник.

9. Правопорушення: основні ознаки, види, приклади.

10. Опишіть особливості укладання шлюбу неповнолітніми особами. Складіть правову ситуацію щодо укладання шлюбу неповнолітніми особами. Сформулюйте запитання до ситуації та дайте відповідь на нього.

11. Юридична відповідальність: поняття, ознаки та основні види.

12. Поясніть, що таке сім’я та в чому полягає її значення для вас особисто, суспільства, держави. Складіть правову ситуацію щодо прав і обов’язків подружжя. Сформулюйте запитання до ситуації та дайте відповідь на нього.

13. Конституція України: ознаки, основний зміст і значення.

14. Назвіть основні ознаки підприємницької діяльності. Визначте, який вид підприємницької діяльності вас приваблює найбільше і чому. Поясніть, як неповнолітня особа може стати підприємцем.

15. Права і свободи людини: поняття і види. ЗДПЛ та Конвенція ООН про права дитини: основний зміст і значення.

16. Поясніть, що таке склад злочину. Приведіть приклад ситуації скоєння злочину, визначте у ній елементи складу злочину.

17. Громадянство України: поняття, підстави набуття і припинення. Набуття громадянства дітьми.

18. Перерахуйте кілька ситуацій, в яких ви виступали в ролі споживача. Наведіть приклад порушення прав споживача. Надайте практичні поради споживачеві щодо захисту його прав у цій ситуації.

19. Конституційні права і свободи: поняття і види. Конституційні обов’язки.

20. Охарактеризуйте на конкретному прикладі договір купівлі продажу за сторонами, предметом і змістом. Поясніть, що, на вашу думку, означає усталений звичай "договори повинні виконуватись".

21. Форми участі громадян у житті демократичної держави. Громадські об’єднання та дитячі і молодіжні організації: види, членство, порядок реєстрації.

22. Перерахуйте кілька цивільних договорів, які ви нещодавно уклали. Поясніть, що означає принцип свободи укладання договору. Складіть правову ситуацію щодо договору дарування. Назвіть його предмет і сторони.

23. Право на освіту: зміст та способи реалізації. Учасники навчально-виховного процесу, їхні основні права і обов’язки.

24. Назвіть особливості адміністративної відповідальності неповнолітніх осіб. Складіть правову ситуацію, в якій є склад адміністративного проступку. Поставте до ситуації запитання та дайте відповідь на нього.

25. Право власності: зміст, підстави набуття і припинення. Форми права власності, приклади. Право власності малолітніх і неповнолітніх осіб.

26. Поясніть, чи потребує дитина, на вашу думку, особливих прав, чому. Наведіть приклади прав дитини, які ви реалізуєте в своєму житті.

27. Цивільно-правові договори: поняття і види. Приклади договорів, які можуть укладати неповнолітні.

28. Складіть порадник для своїх однокласників "Як не стати жертвою зловмисників" (на вулиці, дискотеці, в громадському транспорті, дома тощо на вибір).

29. Цивільно-правова відповідальність малолітніх і неповнолітніх осіб: підстави, порядок відшкодування шкоди.

30. Наведіть приклад життєвої ситуації, в якій учасникам слід звернутись до правоохоронних органів. Складіть пам’ятку "Як звернутись до міліції".

31. Захист прав споживача: основні положення законодавства, способи, приклади.

32. Перерахуйте основні шляхи пошуку роботи та визначте, які з них, на вашу думку, є більш ефективними. Складіть порадник "Як написати резюме для працевлаштування".

33. Шлюб: поняття, умови, порядок укладання. Значення державної реєстрації шлюбу. Особисті немайнові та майнові права і обов’язки подружжя.

34. Поясніть конституційні принципи: невідчужуваність прав людини та непорушність прав людини. Наведіть приклади реалізації громадянами своїх прав. Назвіть способи захисту громадянами своїх прав і свобод.

35. Права та обов’язки батьків і дітей: підстави, види, приклади. Підстави позбавлення батьківських прав. Основні шляхи влаштування дітей, позбавлених батьківського піклування.

36. Розкажіть про місцеве самоврядування у вашому населеному пункті чи про учнівське самоврядування у вашій школі: порядок утворення органів, форми діяльності, значення.

37. Право на працю: зміст, гарантії, способи реалізації.

38. Поясніть, у чому значення обставин, що виключають злочинність діяння особи. Наведіть приклад життєвої ситуації, в якій учасники діяли в стані необхідної оборони чи крайньої необхідності.

39. Трудовий договір: сторони, зміст, порядок укладання і розірвання. Порядок працевлаштування неповнолітніх осіб. Пільги неповнолітніх у трудових відносинах.

40. Назвіть основні відмінності між правомірною та протиправною поведінкою. Наведіть приклад життєвої ситуації, в якій порушено норми права. Визначте, до якого виду правопорушення (проступку чи злочину) слід віднести діяння учасників ситуації.

41. Адміністративні правопорушення: поняття, види, приклади. Види адміністративних стягнень.

42. Опишіть процедуру прийняття закону в нашій державі. Складіть коротку пам’ятку "Де і як знайти нормативно-правовий документ".

43. Злочин: ознаки, види, приклади. Склад злочину.

44. Наведіть два-три приклади правовідносин, визначте, нормами якої галузі вони регулюються. Назвіть учасників цих правовідносин та юридичні факти, що їх породили, змінили чи припинили. Поясніть, чому правовідносини називають "життям права".

45. Поняття кримінальної відповідальності. Покарання: основні ознаки і види. Особливості кримінальної відповідальності неповнолітніх осіб.

46. Наведіть приклади двох-трьох життєвих ситуацій, що регулюються нормами різних галузей права. Визначте, які це галузі. Сформулюйте власний висновок щодо важливості існування в суспільстві норм права.

47. Порядок розгляду кримінальних справ. Учасники кримінального процесу, приклади їхніх основних прав і обов’язків. Принцип презумпції невинуватості: зміст і значення.

48. Порівняйте норми моралі та норми права: що регулюють, де існують, чим підтримуються, ступінь загальнообов’язковості, наслідки порушення. Наведіть приклади моральних і правових норм з власного життя.

За матеріалами: Освіта.ua
Дата публікації: 14.03.2011

http://osvita.ua/school/materials/certification/15720


ЗРИ В КОРЕНЬ
 
  • Страница 1 из 1
  • 1
Поиск:

Copyright MyCorp © 2025; Rambler's Top100 KinderNews.info