помощь учителю - Форум
Главная    Новости    Блог    Опросы    Форум    Фотоальбомы    Карта сайта
03.01.2025, 20:54
 Обратная связь   Гостевая книга      Регистрация   Вход
[ Новые сообщения · Участники · Правила форума · Поиск · RSS ]
  • Страница 1 из 1
  • 1
помощь учителю
ovsankaДата: Воскресенье, 07.03.2010, 08:52 | Сообщение # 1
Я здесь прописан(а)
Группа: Модераторы
Сообщений: 2394
Статус: Offline
Для учителя технологии и трудового обучения.

http://www.uroki.net/doctrud.htm


ЗРИ В КОРЕНЬ
 
ovsankaДата: Четверг, 22.07.2010, 07:24 | Сообщение # 2
Я здесь прописан(а)
Группа: Модераторы
Сообщений: 2394
Статус: Offline
технологии

http://www.rusedu.ru/subcat_35.html


ЗРИ В КОРЕНЬ
 
ovsankaДата: Пятница, 20.08.2010, 12:50 | Сообщение # 3
Я здесь прописан(а)
Группа: Модераторы
Сообщений: 2394
Статус: Offline
Досвід роботи вчителя
http://ippo.org.ua/index.p....mid=263


ЗРИ В КОРЕНЬ
 
ovsankaДата: Среда, 25.08.2010, 17:26 | Сообщение # 4
Я здесь прописан(а)
Группа: Модераторы
Сообщений: 2394
Статус: Offline
Інструктивно-методичні рекомендації щодо вивчення базових дисциплін у 2010/2011 навчальному році"
http://www.mon.gov.ua/main.php?query=education/average/metod_rek


ЗРИ В КОРЕНЬ
 
ovsankaДата: Воскресенье, 29.08.2010, 16:17 | Сообщение # 5
Я здесь прописан(а)
Группа: Модераторы
Сообщений: 2394
Статус: Offline
Методичні рекомендації
Планування
Сучасний урок трудового навчання
Проектно-технологічна діяльність
Робота з обдарованими дітьми

http://ippo.org.ua/index.p....emid=99


ЗРИ В КОРЕНЬ
 
ovsankaДата: Вторник, 07.09.2010, 16:08 | Сообщение # 6
Я здесь прописан(а)
Группа: Модераторы
Сообщений: 2394
Статус: Offline
Рекомендації за підсумками роботи секції керівників Р(М)МО
вчителів трудового навчання

25 серпня 2010 року

Обговоривши питання стану викладання трудового навчання та профорієнтаційної роботи у загальноосвітніх навчальних закладах Харківської області, проаналізувавши результати ІІІ етапу Всеукраїнської олімпіади з трудового навчання, розглянувши основні напрями ресурсного забезпечення викладання трудового навчання та предмету «Технології», учасники секційного засідання рекомендують:
• у районах (містах) області провести семінари-практикуми з метою ознайомлення педагогів з особливостями впровадження в 10 класі 11-ти річної школи нового предмету «Технології»;
• тримати під постійним контролем викладання нового предмету «Технології» в 10 класі 11-ти річної школи;
• для вчителів трудового навчання, які працюють у малокомплектних школах, проводити консультації з питань організації навчально-виховного процесу;
• провести семінар-практикум на базі однієї із малокомплектних шкіл району (міста) з метою ознайомлення з досвідом роботи вчителя трудового навчання в малокомплектній школі;
• при проведенні профорієнтаційної роботи в навчальних закладах враховувати вік та гендерні особливості учнів і забезпечувати психологічний супровід виховної роботи;
• для покращення ресурсного забезпечення викладання предметів «Трудове навчання» та «Технології» оновити банк даних з питань кадрового складу, матеріально-технічної бази, науково-методичного супроводу;
• у кожному районі області поновити та покращити роботу шкіл молодого спеціаліста;
• активізувати роботу Р(М)МО вчителів трудового навчання щодо їх участі у професійних конкурсах, педагогічних ярмарках тощо;
• спланувати методичну роботу з урахуванням вимог нормативно-правової бази, навчальних програм, Державного стандарту базової і повної загальної освіти;
• при плануванні роботи Р(М)МО вчителів трудового навчання враховувати результати проведеної діагностики та моніторингу діяльності вчителів трудового навчання;
• з метою ефективного розвитку творчих здібностей, індивідуальності, художнього смаку, підвищення інтересу до предмета активніше залучати учнів до різних видів позакласної діяльності;
• при впровадженні новітніх технологій навчання і виховання використовувати ефективний досвід роботи вчителів трудового навчання – учасників Всеукраїнського конкурсу «Вчитель року – 2010»:

№ з/п ПІБ вчителя Назва закладу Тема досвіду Район (місто)
1 Шевченко І.К. Ізюмська ЗОШ №6 Впровадження інтерактивних форм навчання і виховання м. Ізюм
2 Сухицкий В.П. Русько-Тишківська ЗОШ Впровадження інтерактивних форм навчання і виховання Харківський
3 Коволенко М.Л. Харківська гімназія № 12 Впровадження інтерактивних форм навчання і виховання Червонозаводський
4 Гордієнко Л.П. Комсомольська гімназія № 1 Впровадження інтерактивних форм навчання і виховання Зміївський


ЗРИ В КОРЕНЬ
 
ovsankaДата: Четверг, 09.09.2010, 05:23 | Сообщение # 7
Я здесь прописан(а)
Группа: Модераторы
Сообщений: 2394
Статус: Offline
Міністерство освіти і науки України

Т Е Х Н О Л О Г І Ї
10–11 класи

НАВЧАЛЬНА ПРОГРАМА
Рівень стандарту, академічний рівень

Затверджено Міністерством освіти і науки України
(лист від 22.02.2008 № 122)

Програму підготували:
А.І.Терещук (керівник проекту), Н.І.Боринець,
С.М.Дятленко, В.К.Сидоренко,
Г.В.Терещук, І.Ю.Ходзицька

Пояснювальна записка
Запровадження у виробництво нової техніки й технологій, ста¬нов¬лення й розвиток ринкових відносин і нових форм гос¬по¬дарювання, зростання обсягу знань про перетворення ма¬те¬ріалів, енергії та інфор¬ма¬ції в інтересах людини, про загальні принципи цих перетворень вима¬га¬ють підвищення рівня тех¬нологічної куль-тури підростаючого по¬ко¬лін¬ня. На даний час тех¬нологічна освіта учнів має бути зорієнтована на вивчення но¬вих виробничих про¬цесів, осучаснення виробничих сто¬сунків, до яких включаються інформаційно-комунікаційні та інші су¬часні засоби виробництва (автоматика, робототехніка, лазерна техніка тощо). У зв’язку з цим технологічна освіта старшокласників покликана забезпечити ґрун¬товне оволодіння ними знань про закономірності про¬ектної, техніко-технологічної та побутової діяль¬ності, спираючись на знання з основ наук на рівні загальновиробничих законо¬мір¬но¬стей; все¬бічне ознайомлення з профе¬сією, що відповідає індивіду¬альним мож¬ливостям учня; форму¬вання здатності мобілізувати свої потенційні твор¬чі можливості в різних видах діяльності.
Тому актуальним є побудова такої моделі навчально-¬вихов¬ного про¬цесу, де першочерговим буде навчання старшоклас¬ників адекватно оцi¬ню¬вати нові обставини та самостійно фор¬мувати стратегію подолання викликів, які можуть виникати. Найбільший потенціал для подолання даної проблеми серед на-вчальних предметів має трудове навчання (тех¬нології), оскільки успішне розв’язання вищезгаданого завдання мож¬ливе за умов активної практичної діяльності учнів, коли їм передається ініціатива у досягненні навчальних цілей.
Трудове навчання завжди було орієнтовано на практичну під¬го¬товку учнів, застосування знань на практиці, навчання уч¬нів пово¬ди¬тись з різ¬ними засобами праці, що вирізняло даний предмет від інших тим, що учнів залучали до розв’язання прак¬тичних завдань, набли¬жених до реального життя. Очевидною є потреба розвинути сильні сторони предмета, і від¬мовитись від тих, що не відповідають сучасним вимогам виробничої діяль¬ності людини, акцентуючи увагу на фор¬му¬ванні в учнів таких умінь, які є незалежними від змісту, що постійно змінюється.
Враховуючи сучасні тенденції розвитку технологічної освіти не ли¬ше в межах вітчизняного, але й зарубіжного досвіду, про¬грама ставить такі завдання:
 індивідуальний розвиток особистості, розкриття її творчого по¬тен¬ціалу через реалізацію особистісно орієнтованої па¬радигми на¬вчання;
 розвиток у старшокласників критичного мислення як за¬со¬бу са¬мо¬розвитку, пошуку і застосування знань на прак¬ти¬ці, які є спільними для будь-яких видів виробничої діяль¬ності людини;
 оволодіння вміннями практичного використання нових ін¬фор¬маційно-комунікаційних технологій, інтернет-техноло¬гій;
 формування системи компетентностей про перетворюючу діяль¬ність людини як основи для навчання впродовж жит¬тя;
 розширення та систематизація знань про технології і тех¬но¬ло¬гічну діяльність як основний засіб перетворювальної діяльності людини;
 виховання свідомої та активної життєвої позиції, го¬тов¬но¬сті до співпраці в групі, відповідальності, вміння обґрун¬то¬вано від¬стою¬вати власну позицію, що є передумовою під¬го¬товки майбутнього громадянина до життя в демократич¬ному суспільстві.
Навчальна програма “Технології” (академічний рівень) та на¬вчаль¬на програма “Технології” (рівень стандарту) мають мо¬дуль¬ну структуру і складаються з двох частин – інваріантної та варіативної. Основою інваріантної складової обох програм є ба¬зовий модуль “Проектні тех¬нології у перетворюючій діяльності людини”. На вивчення базового модуля у 10 та 11 класах від¬водиться по 12 годин. Окрім того, за про¬грамою рівня стандарту учні мають освоїти по одному варіативному мо¬дулю у 10 та 11 класах. За програмою академічного рівня – один ва¬ріативний модуль у 10 класі та два в 11 класі.
Базовий модуль “Проектна технологія у перетворювальній діяль¬ності людини” сприяє оволодінню старшокласниками про¬відних засад проектно-технологічної діяльності, елементами по¬шукової діяльності, розвиток творчого та критичного мислення, формування вмінь не лише знаходити потрібні знання, а й за-стосовувати їх на практиці для до¬сягнення поставлених завдань, що є основою будь-якого виду ви¬роб¬ничої діяльності людини.
Тому відповідно до даної мети у процесі вивчення базового модуля учні розширюють і поглиблюють знання про проектну технологію, як інструмент для розв’язання виробничих і жит¬тєвих проблем, основи якої вони вивчали на уроках трудового навчання у 5-9-х класах.
Отже, базовий модуль умовно можна представити як базу, під¬ґрун¬тя, інструментарій для вивчення варіативної ча¬стини програми, яка включає в себе змістове наповнення уроку технологій. За таких умов проектування, як система методів, які повинні засвоїти старшо¬клас¬ники, знаходиться в центрі їхньої технологічної підготовки, а змістове наповнення (певний вид пред¬метно-перетворювальної чи трудової діяль¬ності, що представ¬лено варіативною частиною програми) учитель добирає, вихо¬дя¬чи з індивідуальних інтересів і здібностей учнів, ре¬гіональних особливостей і виробничого оточення, в якому зна¬хо¬дить¬ся на-вчальний заклад, наявної матеріально-технічної бази.
Структура базового модуля “Проектна технологія в пере¬творю¬валь¬ній діяльності людини” включає “Вступ” і шість роз¬ділів: “Проектна технологія як складова сучасного виробництва та життєдіяльності лю¬дини”, “Інформаційні джерела та інфор¬ма¬ційні технології в проектній діяльності”, “Художнє констру¬юван¬ня об’єктів технологічної діяльності”, “Екологічні і техногенні проблеми в перетворювальній діяльності лю-дини”, “Економічний аналіз проекту”, “Проектування професійного ус¬піху”.
Перший розділ передбачає поглиблення, розширення, систе¬мати¬зацію знань старшокласниками про основи проектної тех¬но¬логії в умо¬вах сучасного виробництва та життєдіяльності лю¬дини. Новим і не¬звичним в даному розділі є те, що учитель зна¬йомить учнів методами творчого мислення, вчить їх застосо¬вувати певні прийоми мислення. Отже, одним з основних завдань під час реалізації третього розділу базового модуля є навчання учнів основам творчого мислення, що пе¬ред¬бачає оволодіння певними методами (сенектики, асоціативні мето¬ди, морфо¬ло¬гіч¬ний аналіз інформації тощо), які в сукупності презен¬тують тех¬нологію опрацювання інформації та пошуку нових ідей для роз¬в’язання проблемних завдань. Учитель повинен слідкувати за тим, щоб старшокласники формулювали власні самостійні су¬дження, які є ознакою творчого та критичного мислення, а не репродукували суджен¬ня, які визначаються певними стерео¬ти¬пами. За таких умов навчаль¬но-¬трудовий процес обов’язково повинен бути зорієнтований на до¬слід¬ження старшокласниками певної проблеми, що виконується шля¬хом інтерактивної взаємо¬дії між усіма виконавцями проекту.
При вивченні другого розділу учні вдосконалюють уміння шукати необхідну інформацію, застосовуючи різні джерела ін¬формації та по¬шу¬кові системи Інтернету. Вчитель акцентує увагу учнів не лише на необ¬хід¬ності знайти, але й відібрати ту ін¬формацію, яка є корисною для про¬екту, визначити, що саме може бути використано для розв’язання проблеми.
У третьому розділі “Художнє конструювання об’єктів техно¬логіч¬ної діяльності” учні оволодівають системою знань про ди¬зайн, техно¬логії створення дизайн-проекту, вміннями розроб¬ляти проектно-¬тех-нологічну документацію, використовуючи ту інформацію, яку вони знайшли і яка відповідає темі проекту.
Четвертий розділ спрямований на вивчення старшо¬кла¬сни¬ками гло¬бальних проблем людства, техногенний вплив людини та провідні природоохоронні технології.
У п’ятому розділі “Економічний аналіз проекту” передба¬чає про¬ведення економічного та маркетингового обґрун¬ту¬вання проекту. Інакше кажучи, складений план дій перегля¬да¬ється з точки зору його економічності та конкурентоспроможності на ринку послуг.
Шостий, заключний, розділ модуля має назву “Проектування про¬фесійного успіху”. Під час вивчення даного розділу учні ви¬ко¬нують жит¬тєво значимий для випускників школи творчий проект “Моя професійна кар’єра”, що дає змогу вчителю на¬вчи¬ти старшо¬класників проектуванню власного професійного май-бутнього.
Така структура базового модуля дозволяє залучати учнів до ви¬ко¬ристання проектної технології у різних галузях вироб¬ницт¬ва та сфе¬рах життєдіяльності, у будь-якому виді технологічної діяльності, біз¬несу і обслуговування. Під час виконання старшо¬класниками творчих проектів основна увага вчителя має бути зосереджена на формуванні в учнів умінь творчого та кри¬тич¬ного мислення, умінні працювати з різними інфор¬маційними джерелами, інтернет-технологіями, здій¬сню¬вати дослi¬д¬ниць¬ку ро¬боту під час виконання відповідного проекту, про¬водити не¬великі за обсягом маркетингові розвідки. Основний акцент ста¬виться на фор¬му¬вання у старшокласників умінь не стільки за¬свою¬вати і відтво¬рювати інформацію, як умінь більш високого рівня, які можуть діяти за будь-якого змісту, а саме: умінь здій¬снювати аналіз і синтез інформації, яка стосується певної про¬блеми, знаходити та ви¬би¬рати необхідні ресур¬си для проекту, свідомо планувати власну діяль¬ність для досягнення постав¬лених завдань, оцінювати об’єкти та ре¬зультати власної роботи.
Реалізація змісту варіативної частини програми також від¬бувається за проектною технологією, тобто за активної та ін¬терактивної діяль¬ності учнів, з використанням і вдосконаленням того комплексу при¬йомів, які закладено у базовий модуль про¬грами.
Варіативні модулі слід обирати з урахуванням побажань уч¬нів, ма¬теріально-технічної бази шкільних навчальних майсте¬рень, регіональ¬них і національних особливостей виробничого сере¬довища, фахової підготовленості вчителя. Це дасть мож¬ливість учням, незалежно від профілю їх навчання, оволодіти практичними технологіями, які викли¬кають зацікавленість.
Отже, в основу вивчення варіативних модулів покладено про¬ектну діяльність учнів, результатом якої є творчий проект. Те¬матику творчих проектів учитель добирає з урахуванням часу, визначеного на вивчення матеріалу на уроках та самостійної роботи. На захист творчого проекту відводиться 1 година.
Резерв часу, передбачений навчальною програмою, учитель може використовувати на вивчення як базового, так і ва¬ріа¬тивного модулів.
Під час реалізації програми “Технології” учитель має звер¬нути особ¬ливу увагу на міжпредметні зв’язки, які набувають особливого зна¬чення для проектно-технологічної діяльності уч¬нів, оскільки сприяють формуванню у них цілісних знань, си¬стемного практичного досвіду як сукупності технологічних компетенцій.
Під час виконання практичних робіт слід звертати увагу на до¬тримання учнями правил безпечної роботи, виробничої са¬нітарії, осо¬бистої гігієни.

Загальний тематичний план (рівень стандарту)

з/п Назва модулів Кількість годин
10 клас 11 клас
1. Базовий модуль 12 12
2. Варіативний модуль 20 20
3. Резерв часу 3 3
Всього: 35 35

Загальний тематичний план (академічний рівень)

з/п Назва модулів Кількість годин
10 клас 11 клас
1. Базовий модуль 12 12
2. Варіативний модуль (по два) 20 40
3. Резерв часу 3 18
Всього: 35 70

Орієнтовний тематичний план базового модуля
“ПРОЕКТНА ТЕХНОЛОГІЯ
У ПЕРЕТВОРЮВАЛЬНІЙ ДІЯЛЬНОСТІ ЛЮДИНИ”
№ Назви розділів і тем
10
клас 11
клас
Вступ
Розділ 1. Проектування як складова сучасного виробництва та життєдіяльності людини 2 2
1.1 Загальні основи проектування у виробничій діяльності людини. Види проектів 1
1.2 Етапи та стадії проектування 1
1.3 Методи творчого та критичного мислення в проектній технології 2
Розділ 2. Інформаційні джерела та інформаційні технології в проектній діяльності 4 2
2.1 Основні інформаційні джерела. Технологія пошуку проблеми засобами Інтернету 1
2.2 Технологія створення банку ідей 1
2.3 Аналіз існуючих виробів та визначення завдань проекту 1
2.4 Аналіз і компонування інформації для проекту у різному форматі. Презентація майбутнього проекту 1 1
Розділ 3. Художнє конструювання об’єктів технологічної діяльності 4 2
3.1 Загальні відомості про дизайн 1
3.2 Стадії дизайну об’єктів технологічної діяльності 1
3.3 Технологія створення дизайн-проекту. Експертиза майбутнього виробу 1
3.4 Складання проектно-технологічної документації 1
3.5 Ергономіка в структурі перетворювальної діяльності 2
Розділ 4. Екологічні і техногенні проблеми в перетворювальній діяльності людини 2
4.1 Глобальні проблеми людства 1
4.2 Природоохоронні технології 1
Розділ 5. Економічний аналіз проекту 2
5.1 Економічне обґрунтування проекту 1
5.2 Маркетингові дослідження проекту 1
Розділ 6. Проектування професійного успіху 4
6.1 Проектування в соціальній сфері. Основи проектування власного професійного майбутнього 1
6.2 Портфоліо в професійній діяльності людини 1
6.3 Орієнтовний проект “Моя професійна
кар’єра” 2
Всього 12 12

Зміст модуля
10 клас
К-cть год. Зміст навчального матеріалу Державні вимоги до рівня загальноосвітньої підготовки учнів

2 Вступ. Узагальнення знань, от¬ри¬ма¬них учнями на уроках тру¬до¬вого на¬вчання в основній шко¬лі. Зміст і за¬вдання предмета на на¬вчальний рік.
Розділ 1. Проектування як скла¬до¬ва сучасного виробництва та жит¬тє-діяльності людини
Тема. 1.1. Загальні основи про¬ек-тування у виробничій діяль¬но¬сті лю-дини. Види проектів.
Виробництво як перетворю¬валь¬на дi-яльність людини. Створення ма¬те-ріальних і життєвих благ у процесі виробництва.
Проектна технологія як складова ви-робничої діяльності людини. Сут¬ність проектування та про¬ек¬ту. Ос¬новні ознаки проектної дi¬яльності. Ви-робниче проекту¬ван¬ня. Види про¬ектів.
Практична робота
1. Аналіз проектів, виконаних уч¬ня¬ми в попередні роки: до¬цільність обґрунтування, до¬три¬мання ета¬пів тощо

 називає найпоширеніші трудові про¬це¬си і про¬фесії ре¬гіо¬ну; вплив ви¬роб¬ницт¬ва на ство¬рен¬ня ін¬но¬вацій¬но¬го се¬редо¬ви¬ща; види про¬ек¬тів;
 пояснює сутність і ме¬ту проекту, проек¬туван¬ня;
 обґрунтовує основні оз¬наки проектної дi¬яль¬но¬сті;
 характеризує вплив про¬ектної діяльності на роз¬виток вироб¬ницт¬ва
Тема 1.2. Етапи та стадії ви¬роб-ничого та навчального проек¬ту¬ван¬ня.
Завдання проектно-конструк¬тор¬сь¬кої підготовки виробництва. По¬нят¬тя про етапи виробничого проекту¬вання: технічне завдання, технічна про¬позиція, ескізний проект, техніч¬ний проект, роз-робка робочої доку¬ментації тощо. Показники функціо¬нального при-значення та виготов¬лен¬ня у про¬цесі проектування на ви¬роб¬ницт¬ві. Критерії оцінювання нової про¬дукції. Поняття про етапи нав¬чаль¬ного проектування: орга¬нi¬за¬цій¬но-підготовчий, конст¬рук-тор¬сь¬кий, тех¬нологічний, зак¬люч¬ний. Різні під¬ходи до ви¬зна¬чення етапів проекту¬вання. Ста¬дія як елемент етапу про¬ек¬ту¬ван¬ня.
Практична робота
1. Аналіз і встановлення від¬мін¬но¬стей між виробничим та навчаль¬ним проектом  Називає основні зав¬дання проектно-кон¬ст¬рукторської підго¬тов¬ки; критерії оцi¬ню¬ван¬ня нової про¬дук¬ції;
 характеризує етапи ви¬робничого та на¬вчаль¬но¬го проек¬ту-ван¬ня, ко¬рот¬кий зміст ро¬боти на кож¬ному ета¬пі;
 наводить приклади ви¬робничих і на¬вчаль¬них проектів;
 визначає відмінності між виробничим і на¬вчаль¬ним проек¬та-ми
4 Розділ 2. Інформаційні джерела та інформаційні технології в про¬ектній діяльності
Тема 2.1. Основні інформаційні дже-рела. Технологія пошуку ін¬фор¬мації засобами Інтернет.
Повторення основних понять про інформаційні джерела. Інфор¬ма¬ційні джерела як засіб проектної техно¬ло¬гії. Класифікація джерел інформації. Пошук необхідної ін¬формації в до-відниках і жур¬на¬лах. Інтернет – світова інформа¬ційна система. Ви¬ко-ристання в проектній діяльності за-собів Ін¬тернету. Пошукові системи Ін-тер¬нет. Пошукові каталоги. Техно¬-

 Називає основні види ін¬формаційних дже¬рел;
 визначає вид дже¬ре¬ла для реалізації про¬екту;
 розпізнає основні тех¬но¬логії пошуку інфор¬мації в інтернеті;
 здійснює пошук не¬об¬хід¬ної інформації: в дру¬кованих джере¬лах, в ін¬тернеті;
 складає бібліографію для теми проекту;
ло¬гія пошуку інформації в Ін¬тер¬неті.
Ключові слова в пошуковій системі. Зв’язок між ключовими словами. По¬шук за одним словом. Пошук за групою ключових слів. Web-сто¬рін¬ка, Web-каталог. Спо¬соби збере¬жен¬ня інформації.
Практичні роботи
1. Пошук інформаційних ре¬сур¬сів в Інтернеті.
2. Пошук необхідної інфор¬ма¬ції для проекту.
3. Створення списку інформа¬цій¬них джерел  виконує збереження ре¬сурсів, навігацію за гi¬пер¬силками
Тема 2.2. Технологія створення бан¬ку ідей
Накопичення інформації та її аналіз у дослідно-пошуковій дi¬яльності лю¬дини. Формування ідей на основі зіб¬раної інфор¬ма¬ції. Банк ідей та про¬позицій як інформаційна база про¬екту. При-значення та структура бан¬ку. Ви-користання клаузури для ство¬рення банку ідей і пропозицій.
Практичні роботи
1. Складання банку ідей та про-по¬зицій з використанням кла¬узури.
2. Виконання ескізних зама¬льо¬вок май¬бутнього виробу  Пояснює призна¬чен¬ня бан¬ку ідей та про¬по¬зи¬цій, створення і вико¬ри¬стання клау¬зу¬ри під час фор¬му¬вання ідей;
 характеризує струк¬ту¬ру банку ідей;
 формує ідеї для про¬екту на основі зібра¬ної ін¬фор¬мації, вико¬ри¬сто¬ву¬ю¬чи клаузу¬ру, ескi¬зу¬ван¬ня то¬що
Тема 2.3. Аналіз існуючих ви¬ро¬бів та визначення завдань про¬екту
Еволюція об’єктів технологічної дi¬яль-ності як необхідна пере¬ду¬мова для проведення їхнього ана¬лізу. По¬няття аналізу, його види. Класи¬фi¬кація об’єктів за пев¬ни¬ми ознаками (дитохомія). Основ¬ні напрямки, за якими здійсню¬ють аналіз об’єкта про-ектування. Осо¬бливості аналізу об’єк-та про¬ектування. Визначення зав¬дань  Характеризує по¬нят¬тя аналізу та його особ¬ли¬вості для ро-бо¬ти над ви¬робом;
 називає основні на¬п¬рям¬ки, за якими мож¬на здій¬снювати аналіз об’єк¬та проек¬тування;
 визначає завдання для ро¬боти над про¬ек¬том від¬повідно до про¬веденого
на основі проведеного аналізу.
Практичні роботи
1. Аналіз конструкції майбут¬ньо-го ви¬робу.
2. Визначення завдань та орієн¬тов-ного плану роботи над про¬ектом аналізу зіб¬раної інфор¬ма¬ції
Тема 2.4. Аналіз та компонуван¬ня інформації для проекту у різ¬ному форматі. Презентації май¬бут¬ньо¬го проекту
Аналіз типів інформації. Тех¬но¬логія опрацювання інформації дру¬кова¬них та електронних ін¬фор¬маційних дже-рел. Способи за¬нотовування про-аналізованої ін¬формації: план, тези, резюме, кон¬спект. Електронний спо¬сіб аналізу та компонування інфор¬мації для проекту. Алгоритм ро¬боти методом компоновки мате¬ріалів в од-ному файлі. Сутність написання ре¬фе-ратів. Типи ре¬фе¬ратів: на¬вчаль¬ні, конт¬рольні, службові, творчі. Тех-нологія на¬писання навчальних, конт-роль¬них, службових і творчих ре¬фе-ратів. Струк¬тура реферату. Скла-дання біб¬ліографії за темою про¬екту. Збере¬жен¬ня ресурсів і адрес Ін¬тер-нету.
Практичні роботи
1. Розробка рефератів з теми про-ек¬ту.
2. Аналіз інформації (план, тези, ре-зюме, конспект)  Називає типи інфор¬ма¬ції;
 характеризує тех¬но¬ло¬гію опрацювання ін¬фор¬мації;
 розпізнає способи за¬но¬тування інформа¬ції;
 визначає типи ре¬фе¬ра¬тів;
 аналізує способи оп¬ра¬цю¬вання інформа¬ції;
 виконує розробку твор¬чого реферату
4 ¬Розділ 3. Художнє конструюван¬ня об’єктів технологічної діяль¬ності
Тема 3.1. Загальні відомості про ди-зайн
Мета, завдання і значення ди¬зай¬ну як сучасного методу проек¬ту¬вання. Про-фесійні обов’язки ди¬зайнера. Ху-

 Характеризує по¬нят¬тя ди¬зайн, художнє кон¬ст¬ру¬ювання, ком¬по¬зи¬ція, ко¬лір;
¬дожнє конструю¬ван¬ня як практика дизайну. Основні вимоги дизайну що¬до фор¬мо¬ут¬во¬рення предметного середовища. Види, категорії, засоби, вла¬сти¬во¬сті та якості композиції. Ме-тоди складання композиції. Колір як елемент композиційної орга¬ніза¬ції форм. Поняття про кольорові гар¬монії, кольорове коло. Ос¬нов¬ні зако¬ни кольорознавства. Пси¬хофізіо¬ло¬гіч¬ні фактори впливу ко¬льорів на лю¬дину. Принципи функціонального за-стосування ко¬льорів.
Практичні роботи
1. Складання ритмічної ком¬по¬зи-ції зі стилізованих біоформ.
2. Складання контрастних або ню¬ан¬сних композицій з гео¬мет¬рич¬них фігур.
3. Виконання симетричної або аси¬метричної композиції.
4. Виконання кольорового кола з трьох основних кольорів (си¬ньо¬го, жовтого, червоного).
5. Виконання схем кольорових гар¬моній.
6. Виконання рядів відсту¬паю¬чих або наступаючих кольо¬рів  розпізнає категорії, ви¬ди та засоби ком¬по¬зи¬ції;
 виконує завдання зі складання різних ви¬дів композиції, впра¬ви з кольорознавства;
 дотримується ос¬нов¬них вимог дизайну що¬до формоут¬во-рен¬ня пре¬д¬мет¬ного сере¬до¬ви¬ща
Тема 3.2. Стадії дизайну об’єктів технологічної діяльності
Основні принципи художнього кон-струювання. Мета худож¬ньо-¬ конст-рукторського аналізу ви¬ро¬бів. Послi-довність художньо-кон¬структор¬сько¬го аналізу об’єкта проектування. По¬няття аналоги та прототипи. Фун¬к¬ціональні ви¬моги до промислових ви¬робів. По-ложення про конст¬рук¬цій¬ні, технологічні та композиційні від-повідності виробів  Називає принципи ху¬дож¬нього кон¬ст¬ру¬ю¬ван¬ня. Послідов-ність ху¬дож¬нього конст¬рук¬тор¬сь¬ко¬го аналізу та ху¬дож¬ньо¬го констру¬ю¬ван¬ня об’єк¬тів тех¬но¬ло¬гіч¬ної діяль¬ності;
 розпізнає поняття ана¬ло¬ги та прототипи;
 виконує аналіз об’єк¬тів проектування;
Послідовність художнього кон¬ст¬ру-ювання об’єктів технологічної діяль-ності. Поняття проектна про¬позиція. Основні складові ча¬стини ди¬зайн--проекту. Поняття робочий проект. Мета виконання дослідного зразка.
Практичні роботи
1. Виконання аналізу запропо¬но-ва¬ного об’єкта з точки зору вико¬нання основних вимог ди¬зайну. Роз¬робка пропозицій більш до¬сконалого рішення.
2. Провести аналіз пропорцію¬ван¬ня конструктивних еле¬мен¬тів лицьо-вої панелі за¬про¬по¬но¬ваного побу-тового при¬ла¬ду. Ви¬конати ескіз власного ва¬ріанта конструк¬тив¬но-го рішен¬ня  застосовує функ¬ціо¬наль¬ні вимоги до про¬мис¬ло¬вих виробів у процесі аналізу об’єк¬тів про¬ек¬ту¬вання
Тема 3.3. Технологія створення ди-зайн-проекту
Технологія виконання проектної про-позиції: попередні дослід¬жен¬ня на ос-нові даних соціології та ергономіки; вивчення конст¬рук¬ційних матеріалів і технологій їх виготовлення; визна¬чення ос¬нов¬них вимог, що ставля¬ться до об’єкта проектування; варіан¬ти попередніх компоновок; вико¬нан¬ня ескізного варіанта; аналіз і відбір ескізних варіантів.
Основні етапи розробки ди¬зайн-¬про-екту: виконання кінцевого ва¬ріанта конструктивного рішення об’єкта йо¬го моделювання або ма¬кетування; відбір конст¬рук¬цій¬них та оздоб¬лю¬вальних мате¬ріа¬лів; економічне об-ґрунтування; оформлення проекту.
Поняття “експертиза виробу”. Мета й алгоритм проведення експер¬тизи об’єкта проектування  Називає основні скла¬до¬ві алгоритму ди¬зай¬ну;
 характеризує про¬ек¬т¬ну пропозицію, ди¬зайн про¬екту, поняття ек¬спер¬ти¬зи виробу;
 розпізнає поняття “про¬ектна пропозиція” та ро¬бочий проект;
 складає дизайн-¬про¬ект на виготовлення об’єк¬та проектування, о᬴рун¬то¬вує основні ідеї про¬екту;
 дотримується алго¬рит¬му в процесі екс¬пертизи об’єкта
¬Практичні роботи
1. Виконання декількох ва¬ріан¬тів проектних пропозицій за¬про¬по¬но-ваного об’єкта.
2. Виконання дизайн-проекту об’єк¬та технологічної діяль¬но¬сті у тех-ніці графіки, у вигляді макета або моделі.
3. Розробити анкету для про¬ве¬ден¬ня експертизи нескладного по¬бу-тового виробу
Тема 3.4. Складання проект¬но-¬тех-нологічної документації
Поняття проектно-технологічна до-кументація. Структура проект¬но-¬тех-нологічної документації. Поняття про складальне крес¬лен¬ня, техніч¬ний малюнок, аксо¬нометричне зоб¬ра¬ження, робочі креслення, спе¬ци¬фi¬кацію, техно-логічні картки. Вимоги ЕДСКД та ЕДСТД щодо оформ¬лен¬ня доку-ментації. Послідовність скла¬дан¬ня проектно-технологічної доку¬ментації.
Практичні роботи
1. Виконання складального кре¬с-лен¬ня на об’єкт проекту¬ван¬ня.
2. Виконання аксонометричного зо¬браження об’єкта проекту¬вання.
3. Виконання робочих креслень.
4. Виконання специфікації.
5. Оформлення технологічних кар¬ток  Характеризує по¬нят¬тя “проектно-технологіч¬на до-кументація”;
 називає зміст і по¬слi¬довність скла¬дан¬ня проектно-технологічної до¬кументації;
 виконує складальні та робочі креслення об’єк¬та проектування;
 оформлює специфi¬ка¬цію та технологічні карт¬ки;
 дотримується вимог ЕДСКД та ЕДСТД що¬до оформлення доку¬мен¬тації на об’єкт про¬ек¬ту¬вання
2 Розділ 5. Економічний аналіз про-екту
Тема 5.1. Економічне обґрунту¬ван¬ня проекту
Загальне поняття про економічну си-стему, продуктивні сили, за¬со¬би ви-робництва, три основних пи¬тання

 Характеризує сут¬ність економічного о᬴рун¬ту¬вання про¬ек-ту, ос¬нов¬ні його компо¬нен¬ти;
2 економіки; продуктивність праці та основні її показники (норма часу, нор-ма продуктив¬но¬сті). Поняття при¬бут¬ку та по¬слідовності його розподілу. При-буток і рентабельність сучасного виробництва.
Поняття собівартості. Визначен¬ня со-бівартості проекту. Шляхи зни¬жен¬ня собівартості. Форму¬вання рин¬ко¬вої ціни кінцевого продукту даного проекту (ма¬те¬ріального чи інте¬лек-туального).
Шляхи економії матеріальних ре¬сурсів проекту (підвищення якості об’єктів проектування, зменшення ваги, багаторазове ви¬користання де¬яких матеріалів тощо).
Практичні роботи
1. Первинний розрахунок со¬бi-вар¬то¬сті проекту.
2. Створення макета майбут¬ньо¬го виробу.
3. Остаточний розрахунок со¬бi¬вар-тості проекту  пояснює основні еко¬но¬мічні поняття;
 ха¬ра¬кте¬ризує поняття прибутку cтосовно те¬ми проекту; процес фор¬мування рин¬кової ціни;
 називає шляхи еко¬но¬мії матеріальних ре¬сур¬сів да¬ного про-ек¬ту;
 визначає собівартість май¬бутнього виробу.

Тема 5.2 Маркетингові дослід¬жен¬ня проекту.
Поняття маркетингу як до¬слід¬ження ринку певного регіону. До¬слідження потреб ринку. Прямі продажі. Ан¬ке-тування як метод дослідження по¬треб ринку.
Практичні роботи
1. Розробка анкети для вивчення ку¬півельної спроможності об’єк¬та проектування.
2. Аналіз проведеного анкету¬ван¬ня та внесення змін до про¬екту  Характеризує по¬нят¬тя маркетингу для ви¬робничої діяльності;
 називає шляхи ви¬ко¬ри¬стання маркетингу для теми проекту

http://www.mon.gov.ua/main.php?query=education/average/prog12


ЗРИ В КОРЕНЬ

Сообщение отредактировал ovsanka - Четверг, 09.09.2010, 05:24
 
ovsankaДата: Суббота, 25.09.2010, 05:04 | Сообщение # 8
Я здесь прописан(а)
Группа: Модераторы
Сообщений: 2394
Статус: Offline
МІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ І НАУКИ УКРАЇНИ
НАКАЗ
м. Київ
23.09.2010 № 904


Про затвердження Типових навчальних планів та Типових програм професійно-технічного навчання для учнів загальноосвітніх навчальних закладів

На виконання Закону України «Про професійно-технічну освіту», Закону України «Про загальну середню освіту» та з метою здійснення професійно-технічного навчання учнів загальноосвітніх навчальних закладів

НАКАЗУЮ:
1. Затвердити Типові навчальні плани та Типові програми професійно-технічного навчання для загальноосвітніх навчальних закладів та міжшкільних навчально-виробничих комбінатів, що додаються.
2. Департаменту загальної середньої та дошкільної освіти (Єресько О.В.), департаменту професійно-технічної освіти (Десятов Т.М.) розробити методичні рекомендації щодо запровадження Типових навчальних планів та Типових програм професійно-технічного навчання.
3. Міністерству освіти і науки Автономної Республіки Крим, управлінням освіти і науки обласних, Київської та Севастопольської міських державних адміністрацій забезпечити приведення робочих навчальних планів з професійно-технічного навчання учнів 10-х класів загальноосвітніх навчальних закладів на 2010/2011 навчальний рік у відповідність до цих Типових навчальних планів та Типових програм згідно з наявними ліцензіями на здійснення освітньої діяльності у сфері професійно-технічної освіти.
4. Департаменту наукової діяльності та ліцензування вищих навчальних закладів (Гончаренко М.Ф.), Міністерству освіти і науки Автономної Республіки Крим, управлінням освіти і науки обласних, Київської та Севастопольської міських державних адміністрацій при проведенні ліцензійної експертизи щодо надання освітніх послуг у сфері професійно-технічної освіти загальноосвітніми навчальними закладами та міжшкільними навчально-виробничими комбінатами враховувати вимоги Типових навчальних планів та Типових програм, затверджених п. 1 цього наказу.
5. Наказ опублікувати в Інформаційному збірнику Міністерства освіти і науки України та розмістити на офіційному веб-сайті Міністерства.
6. Контроль за виконанням наказу залишаю за собою.

Перший заступник Міністра Б.М.Жебровський

http://www.mon.gov.ua/?id=2


ЗРИ В КОРЕНЬ
 
ovsankaДата: Среда, 20.10.2010, 19:35 | Сообщение # 9
Я здесь прописан(а)
Группа: Модераторы
Сообщений: 2394
Статус: Offline
Задачі ХІІІ Всеукраїнського турніру юних винахідників і раціоналізаторів

Міністерство освіти і науки України

Задачі I-го етапу ХІІІ-го Всеукраїнського відкритого
турніру юних винахідників і раціоналізаторів
(м. Чернігів, 10-15 грудня 2010 р.)

1. «Чисті руки». Для дезінфікування ран використовують розчин брильянтового зеленого чи йоду. Переважна більшість баночок для “зеленки” закриті пробкою і кришкою. Під час відкривання баночки, руки, зазвичай, вимащуються в зелений чи червоний колір. Запропонуйте конструкцію баночки для зеленки, яка б легко відкривалась, давала можливість охайно обробити рану та надійно закривалася.
2. «Реактивний двигун». Вже відомі реактивні двигуни різної конструкції (повітряні, рідинні тощо). Маючи певний запас знань про будову реактивних двигунів, запропонуйте двигун власної конструкції, який би не використовуючи пального чи електроенергії зміг би переміщувати транспортний засіб принаймні по воді (хай це буде, наприклад, дитячий кораблик).
3. «Вловлювач хрущів». Відомо, що хрущі та їх личинки завдають значної шкоди рослинному світу. Самі хрущі, наприклад, об’їдають на рослинах молоде листя, а їх личинки знищують коріння рослин, зокрема, полуниці та дерев, наприклад, молодих яблунь. Найпростіший спосіб відловлювання хрущів – це їх струшування з дерев на землю з наступним збиранням до посудини з водою, або ж використанням в якості корму для курей. Проте такий спосіб не можна назвати ефективним. Отож є необхідність у створенні пристрою, який би ефективно відловлював хрущів.
4. «Колорадський жук». З колорадськими жуками, які з’їдають стебла та цвіт молодої картоплі, борються за допомогою різноманітних отрутохімікатів, які досить довго не розпадаються й тому є небезпечними для людини. Запропонуйте інший спосіб або пристрій боротьби з цими шкідниками.
5. «Фотоштатив». При фотографуванні дрібних (макрозйомка) та занадто віддалених предметів використовуються довгофокусні об’єктиви. При цьому навіть незначне зміщення фотоапарата, викликане тремтінням рук або дією пальця на спускову кнопку приводить до «змазування» зображення об’єкта. Для позбавлення цього недоліку використовують штативи. Проте ці пристрої досить громіздкі і тому створюють певні незручності, зокрема під час подорожей. Переносити їх у розібраному вигляді не зручно, а процес їх розкладання перед фотографуванням та складанням після цього забирає багато часу. Окрім цього, під час фотографування звичайний штатив потребує відповідної підгонки. Запропонуйте пристрій, який би виконував функції штатива і був позбавлений вказаних недоліків.
Примітка: Використання існуючих стабілізаторів об’єктивів та матриць, які частково вирішують дану проблему, не вважається розв’язанням даної задачі.
6. «Сухим з води». Для того, щоб перейти на інший берег мілководної річки використовують чоботи, які виготовлені з матеріалу, що не пропускає воду. Таким взуттям є звичайні чоботи. Проте таке взуття, особливо, якщо воно виготовлене з гуми, не є придатним для використання в холодну погоду, коли раптово почались морози, а поверхня води ще не замерзла. Запропонуйте спосіб, який би дозволяв переправлятись через річку вбрід під час перших морозів, не замочивши ноги, у звичайному взутті, зокрема у валянках.
7. «Навігатор для незрячих». Людям, які втратили зір, досить важко орієнтуватись на місцевості, зокрема при переміщенні без чужої допомоги по вулицях населених пунктів. Деякі з них користуються металевими (алюмінієвими) палицями, якими вони «простукують» дорогу. Запропонуйте пристрій, який би допомагав таким людям більш точно орієнтуватись на місцевості, зокрема під час їх самостійного переміщення в умовах населеного пункту.
8. «Підзаведення годинника». Механічні годинники, що встановлені на висотних будинках (баштах) потребують підзаведення їх джерела енергії - пружини. Запропонуйте пристрій, який би виконував цю операцію самостійно та автоматично, використовуючи «дармову» енергію.
9. «Електроплитка». Внаслідок проходження електричного струму поверхня нагрівного елементу електричної плитки викривляється, що спричиняє зменшення безпосереднього контакту між ним та каструлею, у якій вариться їжа, внаслідок чого знижується ефективність електроплитки. Запропонуйте, як можна хоча б деякою мірою уникати даного недоліку.
10. «Генератор». Підзарядка автомобільного акумулятора здійснюється звичайним електричним генератором, ротор якого приводиться в рух двигуном цього ж транспортного засобу. Відомі й проблеми використання такого генератора. Одна з них полягає в тому, що застосування ремінної передачі, яка з’єднує вал двигуна з валом генератора, призводить до значних втрат енергії. Друга – полягає в тому, що за натягом ременя необхідно слідкувати. До того ж ці ремені потребують систематичної заміни. Запропонуйте інший пристрій для підзарядки автомобільних акумуляторів, який би був позбавлений вказаних недоліків.
11. «Спасіння тварин». Введення в експлуатацію швидкісних автомагістралей стало причиною загибелі значної кількості тварин: не відчуваючи небезпеки, вони з’являються на проїжджій частині дороги і зазнають зіткнень з транспортними засобами. Очевидно, що рівень небезпеки зростає в темну пору доби та в лісистій місцевості. Запропонуйте, як можна запобігти появі тварин на проїжджій частині доріг, не ставлячи вздовж всієї дороги огорожу.
12. «Вічний радіатор». Як відомо, радіатори водяного опалення дуже легко руйнуються при замерзанні в них води. Запропонуйте конструкцію радіатора, який би був позбавлений даного недоліку.
13. «Шини і машини». Відомо, що у процесі експлуатації протектори автомобільних шин, як правило, зношуються нерівномірно. Експлуатація шин, у яких протектор хоча б у деяких місцях (не кажучи вже про загалом “лисий” протектор) зношений вище норми, загрожує аварією. Запропонуйте спосіб простого та дієвого попередження водія та інших учасників дорожнього руху про те, що подальша експлуатація шин, установлених на автомобілі, є небезпечною.
14. «Блукаючі струми». Велику шкоду металевим конструкціям, що знаходяться у землі завдають так звані блукаючі струми. Захист підземних споруд від корозії блукаючим струмом здійснюється по-різному, наприклад, за допомогою поляризованих протекторів (Гост 16149-70). Однак, як свідчить досвід, такий захист має ряд недоліків, зокрема він досить дорогий, громіздкий, потребує досить частої перевірки, оскільки деякі елементи захисту також піддаються корозії. Запропонуйте принципово новий спосіб (метод) захисту споруд від руйнування внаслідок дії блукаючих струмів.
15. «Вічний ліхтарик». Свого часу промисловість випускала ліхтарики, для роботи яких батарейки були не потрібні. Запропонуйте нову, більш досконалу конструкцію або новий принцип роботи ліхтарика без використання батарейок, акумуляторів тощо.
16. «Пробник діодів». Відомо, що напівпровідникові діоди здебільшого перевіряють тестером, який працює в режимі омметра. Для цього щупами омметра підключаються до виводів досліджуваного діода спочатку в одній, а потім в іншій полярності, виявляючи таким чином його односторонню провідність. Запропонуйте прилад, за допомогою якого вдавалось би здійснювати перевірку напівпровідникових діодів при їх одноразовому приєднанні до його відповідних клем або щупів.
17. «Енергозбереження». Проблема збереження енергії в житлових будинках є завжди актуальною. Цього вже досягають за допомогою використання теплоізоляційних матеріалів при спорудженні самих будинків, утеплення підлог, вікон, стель, дверей тощо. Запропонуйте інший спосіб збереження енергії в житловому будинку.
Примітка: Задачі №2 та №3 давались для розв’язування фіналістам 12-го турніру, проте їх розв’язання не доповідались, що дозволяє їх використати на першому етапі даного турніру.
Автори задач: Давиденко А. А., Давиденко П. А., Джевага Г. В., Кремінський Б. Г., Шарий А. М., Яковцьов І. М.

http://www.kharkivosvita.net.ua/document/1548


ЗРИ В КОРЕНЬ

Сообщение отредактировал ovsanka - Среда, 20.10.2010, 19:36
 
ovsankaДата: Пятница, 26.08.2011, 20:20 | Сообщение # 10
Я здесь прописан(а)
Группа: Модераторы
Сообщений: 2394
Статус: Offline
Інструктивно-методичний лист щодо вивчення трудового навчання та креслення. 2011-2012

http://trudove.org.ua/


ЗРИ В КОРЕНЬ
 
ovsankaДата: Суббота, 18.08.2012, 17:55 | Сообщение # 11
Я здесь прописан(а)
Группа: Модераторы
Сообщений: 2394
Статус: Offline
Інструктивно-методичні рекомендації

Лист Міністерства № 1/9-426 від 01.06.2012 "Щодо інструктивно-методичних рекомендацій із базових дисциплін"
Прикрепления: trud_kresl.doc (74.5 Kb)


ЗРИ В КОРЕНЬ
 
ovsankaДата: Вторник, 12.02.2013, 23:27 | Сообщение # 12
Я здесь прописан(а)
Группа: Модераторы
Сообщений: 2394
Статус: Offline
Трудова підготовка в сучасній школі

Науково-методичний журнал  http://sch.pedpresa.com/cgi-bin....rget=11


ЗРИ В КОРЕНЬ
 
  • Страница 1 из 1
  • 1
Поиск:

Copyright MyCorp © 2025; Rambler's Top100 KinderNews.info