28 жовтня 2010 року Центром аналізу та прогнозування розвитку освіти спільно з представництвом «Oxford University Press» в Україні (м. Київ) було проведено обласний науково-практичний семінар для вчителів англійської мови загальноосвітніх навчальних закладів Харківської області за темою «Формування вмінь та навичок аудіювання, читання, говоріння та письма на уроках англійської мови з урахуванням індивідуальних здібностей учнів».
У ході семінару актуалізовано зміст роботи учителів англійської мови за оксфордською методикою.
Практична спрямованість семінару полягала в наданні методичної допомоги вчителям у викладанні англійської мови на початковому та старшому етапах навчання. Проаналізовано форми та методи роботи з учнями початкової школи на уроках англійської мови, надано науково-методичну та практичну допомогу вчителям щодо використання в навчальному процесі тестових завдань, усного та писемного мовлення у процесі викладання предмета. Також особливу увагу приділено учителям сільських малочисельних шкіл, які використовують оксфордську методику у навчальному процесі.
У семінарі взяли участь 175 осіб. За результатами проведеного анкетування з’ясовано, що 30% сільських учителів взагалі не обізнані з рівнями володіння мовою, 35% - не розповсюджують інформацію ані серед учнів, ані серед батьків щодо рівнів володіння англійською мовою згідно з Загальноєвропейськими рекомендаціями з мовної освіти, 56% - не впроваджують в навчальний процес мовне портфоліо, яке вчить учнів самооцінки своїх знань та умінь. За цими напрямами вони отримали консультації, методичні поради.
Рекомендації керівникам Р(М)МО
Включати до планів проведення засідань методичних об’єднань питання щодо ознайомлення вчителів іноземних мов з Загальноєвропейськими рекомендаціями з мовної освіти, упровадження в навчальний процес мовного портфоліо.
Проводити анкетування з учителями іноземних мов щодо визначення їх рівня володіння іноземною мовою згідно з Загальноєвропейськими рекомендаціями з мовної освіти.
Запровадити створення мовного портфоліо для учителів іноземних мов.
Удосконалювати методичну і професійну майстерність учителів (обмін ЕПД, робота школи молодого педагога, педагогічні майстерні тощо). Рекомендації вчителям англійської мови
Доводити до відома учнів та їх батьків інформацію щодо рівнів володіння мовою відповідно до Загальноєвропейських рекомендацій з мовної освіти.
Проводити анкетування учнів щодо визначення їх рівня володіння англійською мовою згідно з Загальноєвропейськими рекомендаціями з мовної освіти.
У класах початкової школи змінити навчально-мовленнєву діяльність на навчально-ігрову; інтелектуальну на рухову.
У класах старшої школи рівноцінно приділяти увагу формуванню мовленнєвих умінь як в усному, так і в писемному мовленні.
При оцінюванні навчальних досягнень учнів використовувати різноманітні моделі тестів.
при вивченні предметів є розвиток мовленнєвих навичок учнів
При вивченні англійської мови на старшому етапі навчання приділяти особливу увагу таким технологіям навчання як «проектний метод» та «навчання співробітництву». Впроваджувати проектні технології в контексті комунікативної (соціокультурної) компетенції з акцентом на особистісно зорієнтований та діяльнісний підходи.
Створювати мовні портфоліо як для учнів, так і для вчителів іноземних мов з урахуванням мовних рівнів (А2+, В1+, В2) згідно з Загальноєвропейськими рекомендаціями з мовної освіти.
Методист Центру
аналізу та прогнозування
розвитку освіти
підписано
В.Г.Булгакова
http://edu-post-diploma.kharkov.ua/index.p....id=1029