ДПА в 9 класі - Форум
Главная    Новости    Блог    Опросы    Форум    Фотоальбомы    Карта сайта
03.01.2025, 22:26
 Обратная связь   Гостевая книга      Регистрация   Вход
[ Новые сообщения · Участники · Правила форума · Поиск · RSS ]
  • Страница 1 из 1
  • 1
ДПА в 9 класі
ovsankaДата: Вторник, 02.02.2010, 21:55 | Сообщение # 1
Я здесь прописан(а)
Группа: Модераторы
Сообщений: 2394
Статус: Offline
ЗАВДАННЯ ДЛЯ ДЕРЖАВНОЇ ПІДСУМКОВОЇ АТЕСТАЦІЇ УЧНІВ 9-Х КЛАСІВ ЗАГАЛЬНООСВІТНІХ НАВЧАЛЬНИХ ЗАКЛАДІВ у 2009-2010 НАВЧАЛЬНОМУ РОЦІ
Зарубіжна література

Білет № 1
1. Охарактеризуйте античність як історичну і культурну добу, колиску європейської цивілізації.
2. Розкрийте проблему боротьби добра і зла як рушійної сили розвитку світу в трагедії “Фауст” Й.В. Гете.

Білет № 2
1. Назвіть найвідоміші цикли давньогрецьких міфів. Охарактеризуйте один з них на вибір.
2. Поясніть втілення вищих духовних поривань в образі Фауста (трагедія Й.В. Гете «Фауст»).

Білет № 3
1. Розкажіть про Гомера як легендарного основоположника європейської літератури. Поясніть суть гомерівського питання.
2. Поясніть своєрідність зображення теми кохання в трагедії "Фауст" Й.В. Гете. Охарактеризуйте образи Фауста й Маргарити.

Білет № 4
1. Дайте характеристику гомерівського епосу як енциклопедії життя стародавніх греків.
2. Охарактеризуйте бароко як напрям у літературі та мистецтві (особливості світосприйняття, художні відкриття і найвидатніші представники).

Білет № 5
1. Охарактеризуйте романтизм як напрям у літературі та мистецтві (особливості світосприйняття, художні відкриття і найвидатніші представники).
2. Розкрийте ідею жертовності та стійкості в трагедії Есхіла «Прометей закутий». Поясніть суть поняття «прометеїзм».

Білет № 6
1. Розкрийте тему патріотичного служіння державі, величі Риму як основного пафосу поеми Вергілія «Енеїда».
2. Поясніть, як у драмі Фрідріха Шиллера «Вільгельм Телль» втілюються просвітницькі ідеї.

Білет № 7
1. Охарактеризуйте Веди, Біблію, Коран як пам’ятки світової літератури.
2. Розкрийте моральний сенс історії злету й падіння крихітки Цахеса у творі Е.Т.А. Гофмана.
Білет № 8
1. Охарактеризуйте Середньовіччя як історичну і культурну добу (хронологічні межі, жанрове розмаїття, найвидатніші представники).
2. Розкрийте сутність конфлікту між ентузіастами та філістерами в творі Е.Т.А. Гофмана "Крихітка Цахес на прізвисько Цинобер".

Білет № 9
1. Поясніть роль поєднання історичної правди та художнього вимислу у героїчному епосі «Пісня про Роланда».
2. Назвіть і прокоментуйте основні мотиви "Кримських сонетів" Адама Міцкевича. Прочитайте вірш напам’ять (за вибором учня).

Білет № 10
1. Розкрийте особливості середньовічної китайської поезії (на прикладі вивчених творів Лі Бо і Ду Фу).
2. Поясніть поетичне новаторство творів Д.Н.Г. Байрона. Прочитайте вірш напам’ять (за вибором учня).

Білет № 11
1. Розкажіть про відображення внутрішнього світу і почуттів людини в поезії Омара Хайяма (на прикладі вивчених творів). Прочитайте вірш напам’ять (за вибором учня).
2. Визначте риси характеру та світогляду романтичного героя на прикладі поеми Д.Н.Г. Байрона «Мазепа».

Білет № 12
1. Охарактеризуйте Відродження як історичну і культурну добу (хронологічні межі, значення терміна, найвидатніші представники).
2. Назвіть і прокоментуйте основні мотиви поезій Генріха Гейне. Прочитайте вірш напам’ять (за вибором учня).

Білет № 13
1. Розкрийте духовний і моральний сенс подорожі героя в потойбічний світ у "Божественній комедії" Данте.
2. Зазначте основні особливості любовної лірики Олександра Пушкіна (на прикладі вивчених творів). Прочитайте вірш напам’ять (за вибором учня).

Білет № 14
1. Розкрийте особливості середньовічної персько-таджицької поезії (на прикладі вивчених творів Рудакі, Омара Хайяма, Гафіза).
2. Охарактеризуйте твір «Євгеній Онєгін» Олександра Пушкіна як соціально-психологічний роман у віршах.

Білет № 15
1. Визначте особливості композиції «Божественної комедії» Данте та її роль у розкритті ідейного задуму твору.
2. Дайте характеристику образу Тетяни Ларіної в романі Олександра Пушкіна «Євгеній Онєгін».

Білет № 16
1. Охарактеризуйте класицизм як напрям у літературі та мистецтві (особливості світосприйняття, художні відкриття й найвидатніші представники).
2. Назвіть і прокоментуйте основні мотиви лірики Михайла Лермонтова. Прочитайте вірш напам’ять (за вибором учня).

Білет № 17
1. Поясніть природу сміху та назвіть засоби комічного у творі Мольєра «Міщанин-шляхтич».
2. Дайте характеристику образу Печоріна в романі Михайла Лермонтова «Герой нашого часу».

Білет № 18
1. Охарактеризуйте Просвітництво як ідейний рух і літературну епоху (головні ідеї, найвідоміші представники).
2. Визначте своєрідність зображення теми кохання в «Книзі пісень» Франческо Петрарки. Прочитайте напам’ять сонет (за вибором учня).

Білет № 19
1. Розкрийте романтичні й реалістичні тенденції в літературі першої третини XIX ст. (на прикладі вивчених творів).
2. Розкрийте своєрідність ренесансного сприйняття кохання в сонетах Вільяма Шекспіра (на прикладі вивчених творів). Прочитайте вірш напам’ять (за вибором учня).

Білет № 20
1. Визначте і прокоментуйте головні морально-філософські мотиви трагедії Вільяма Шекспіра «Гамлет».
2. Дайте характеристику жіночім персонажам роману Михайла Лермонтова «Герой нашого часу».

Білет № 21
1. Доведіть, що образ Гамлета у трагедії Вільяма Шекспіра є втіленням ренесансних ідеалів.
2. Розкрийте проблематику роману Сервантеса «Дон Кіхот». Поясніть суть поняття «донкіхотство».

Білет № 22
1. Визначте філософсько-моральний конфлікт драми Педро Кальдерона «Життя – це сон».
2. Дайте характеристику образу Санчо Панси в романі Сервантеса «Дон Кіхот».

Білет № 23
1. Поясніть ідейний зміст і зазначте особливості композиції філософської повісті Вольтера «Простак».
2. Розкажіть про вплив української культури на розвиток творчості Миколи Гоголя як українського і російського письменника.

Білет № 24
1. Назвіть вічні образи у світовій літературі (на прикладі вивчених творів). Охарактеризуйте один на вибір.
2. Розкажіть про долю «маленької людини» та загальне значення цього визначення у повісті Миколи Гоголя «Шинель».

Білет № 25
1. Визначте сутність конфлікту між ідеалом і дійсністю в романі Сервантеса «Дон Кіхот».
2. Розкажіть про українську перекладацьку школу (традиції, постаті, здобутки).


ЗРИ В КОРЕНЬ
 
ovsankaДата: Вторник, 02.02.2010, 22:09 | Сообщение # 2
Я здесь прописан(а)
Группа: Модераторы
Сообщений: 2394
Статус: Offline
ЗАВДАННЯ ДЛЯ ДЕРЖАВНОЇ ПІДСУМКОВОЇ АТЕСТАЦІЇ УЧНІВ 9-Х КЛАСІВ ЗАГАЛЬНООСВІТНІХ НАВЧАЛЬНИХ ЗАКЛАДІВ у 2009-2010 НАВЧАЛЬНОМУ РОЦІ

Інтегрований курс «Література»
(російська та зарубіжна)

Билет №1
1. Известный писатель и переводчик Самуил Маршак утверждал, что «у каждой книги своя судьба, своя долгота века. Есть книжки – однодневки, и есть, которые переходят от поколения к поколению». Какие из прочитанных в курсе «Литература» произведений вы порекомендуете прочитать последующим поколениям? Обоснуйте свой выбор.
2. Проанализируйте одно из стихотворений любовной лирики А.С. Пушкина.
Билет №2
1. Прокомментируйте высказывание украинского исследователя Александра Белецкого об античной литературе: «Тяжело показать среди литературного наследия, оставленного нам …, хотя бы одного значительного писателя, творчество которого не было бы так или иначе связано с античной поэзией». Расскажите о влиянии античной литературы на развитие русской литературы.
2. На примере главной героини повести «Ася» охарактеризуйте тип «тургеневской девушки».
Билет №3
1. На примере изученных произведений обоснуйте роль эпохи античности в развитии мировой культуры.
2. Как вы считаете, какую "модель мира" создает Д.Фонвизин в своей комедии "Недоросль"?

Билет №4
1. На примере изученных произведений обоснуйте понятие «вечные образы» в литературе.
2. Раскройте основные мотивы стихотворений В. А. Жуковского. Прокомментируйте слова В. Г. Белинского: «Без Жуковского мы не имели бы Пушкина».
Билет № 5
1. На основе изученных произведений обоснуйте, зачем современному школьнику необходимо изучать произведения русского литературного средневековья.
2. Сравните образы безымянного героя рассказа Г. Бёлля “Путник, придёшь когда в Спа…” и Василия Тёркина из одноимённой поэмы А.Твардовского. Что в них общего, а чем они отличаются?
Билет №6
1. На примере сонетов Ф.Петрарки раскройте отличительные признаки сонета как лирического жанра.
2. Раскройте понятие «характер литературного героя». Отметьте индивидуальные черты персонажей комедии А.С. Грибоедова «Горе от ума».
Билет №7
1. Обоснуйте, почему сонеты Ф. Петрарки по-прежнему встречают живой отклик в сердцах читателей всего мира. Прочитайте наизусть один из сонетов Ф.Петрарки.
2. Раскройте понятие "сатира". На конкретных примерах покажите отличительные особенности сатирических произведений.
Билет №8
1.Назовите выдающихся представителей эпохи Возрождения. Охарактеризуйте особенности этого периода в истории литературы.
2. Охарактеризуйте образ Василия Теркина из одноименной поэмы А. Твардовского. Выскажите свое отношение к этому герою. Чем он может быть интересен для современного человека?

Билет №9
1. На примере произведения Ж.Мольера «Мещанин во дворянстве» раскройте особенности классицистической комедии.
2. На конкретных примерах покажите особенности «золотого века русской поэзии».
Билет №10
1. Раскройте особенности русского классицизма как литературного направления. Перечислите его представителей.
2. На примере одного из стихотворений Н.Рубцова раскройте особенности проблематики творчества поэта. Прочитайте наизусть одно из его стихотворений.
Билет №11
1. На примере изученных произведений раскройте характерные особенности оды. Назовите русских писателей, создававших оды.
2. Раскройте содержание понятия "мотив" в лирическом произведении и охарактеризуйте его особенности. Назовите мотивы, характерные для прочитанных вами стихотворений Д. Байрона.
Билет №12
1. Объясните название пьесы Д. И. Фонвизина «Недоросль». Как вы думаете, почему для изображения явлений русской действительности ХVІІІ века писатель выбрал жанр сатирической комедии?
2. На примере изученных произведений обоснуйте, чем реализм отличается от классицизма и романтизма.
Билет №13
1. Назовите характерные черты сентиментализма как литературного направления (проанализируйте повесть Н. М. Карамзина «Бедная Лиза»).
2. Обоснуйте, почему современники называли М.Е.Салтыкова-Щедрина «прокурором русской общественной жизни».

Билет №14
1. Объясните значение понятий “байронизм”, “байронический герой”.
2. На примере повести Н.М. Карамзина «Бедная Лиза» раскройте, как в литературе ХVІІІ века утверждалась идея ценности человеческих отношений.
Билет №15
1. На примере одного из изученных произведений раскройте особенности литературы эпохи романтизма.
2. Сравните комедии Ж.Мольера «Мещанин во дворянстве» и Д. Фонвизина «Недоросль». Что общего в этих произведениях и в чем их различие?
Билет №16
1. Докажите, что “Паломничество Чайльд-Гарольда” Д.Байрона – романтическая поэма.
2. На конкретных примерах обоснуйте, что общего и различного в таких художественных направлениях русской литературы, как классицизм и сентиментализм.
Билет №17
1. На конкретном произведении (на ваш выбор) раскройте новаторство лирики В.А.Жуковского.
2. Продолжите определение: «Художественный тип – это…», Можно ли назвать типичным характер Василия Тёркина? Обоснуйте свой ответ.

Билет №18
1. Укажите особенности просветительского реализма в комедии А.Грибоедова «Горе от ума».
2. Обоснуйте, можно ли стихотворение А.Т. Твардовского “Я убит подо Ржевом” назвать поэтическим памятником безымянному солдату.


Билет №19
1. Прокомментируйте высказывание И.А. Гончарова о комедии А.С.Грибоедова: «Горе от ума» - «…и картина нравов, и галерея живых типов, и вечно острая, жгучая сатира».
2. Раскройте понятие «анакреонтическая поэзия». Назовите основных ее представителей.
Билет № 20
1.Раскройте понятие «лирический герой» на примере изученных стихотворений А.С.Пушкина.
2.Обоснуйте, почему Ж.Б.Мольера называют «величайшим в мире комедиографом».
Билет № 21
1.Волнуют ли нас пушкинские строки и сегодня? Обоснуйте свой ответ.
2. Как вы понимаете и воспринимаете антивоенный пафос произведения Г.Белля «Путник, придешь когда в Спа...».
Билет №22
1. Охарактеризуйте основные темы и мотивы лирики А.Пушкина. Прочитайте наизусть одно из изученных стихотворений.
2. Обоснуйте, почему Эсхила называют «отцом трагедии».
Билет № 23
1. Сравните темы и мотивы лирики А.Пушкина и М.Лермонтова.
2. Назовите роды античной литературы, отметьте их особенности (на примере 1-2 изученных произведений).
Билет №24
1. На примере прочитанных стихотворений М. Ю. Лермонтова определите мотивы лирики поэта. Прочитайте наизусть одно из изученных произведений.
2. Охарактеризуйте образ Лауры в лирике Франческо Петрарки.

Билет №25
1. Раскройте образ лирического героя в стихотворении М. Ю. Лермонтова «Смерть поэта».
2. Согласны ли вы с утверждением аргентинского писателя Хорхе Луиса Борхеса о том, что "книга – это диалог, завязанный с читателем… Этому диалогу нет конца…»? На примере изученных произведений расскажите, в какой диалог с книгами вы вступили в этом учебном году.


ЗРИ В КОРЕНЬ
 
ovsankaДата: Пятница, 18.03.2011, 18:53 | Сообщение # 3
Я здесь прописан(а)
Группа: Модераторы
Сообщений: 2394
Статус: Offline
Перелік питань білетів ДПА. Світова література 9 клас (усна форма)

Увага! У 2011 році Державна підсумкова атестація в основній школі проводиться у відповідності з листом МОН від 30.12.2010 №1/9-950 "Про порядок закінчення навчального року та проведення державної підсумкової атестації у загальноосвітніх навчальних закладах у 2010/2011 навчальному році".

Перелік питань, які включено до білетів зі світової літератури. Усна форма

1. Розкажіть про українську перекладацьку школу (традиції, постаті, здобутки).

2. Назвіть вічні образи у світовій літературі (на прикладі вивчених творів). Охарактеризуйте один на вибір.

3. Охарактеризуйте Веди, Біблію, Коран як пам’ятки світової літератури


4. Охарактеризуйте античність як історичну і культурну добу, колиску європейської цивілізації.

5. Назвіть найвідоміші цикли давньогрецьких міфів. Охарактеризуйте один з них на вибір.

6. Розкажіть про Гомера як легендарного основоположника європейської літератури. Поясніть суть гомерівського питання.

7. Дайте характеристику гомерівського епосу як енциклопедії життя стародавніх греків.

8. Розкрийте ідею жертовності та стійкості в трагедії Есхіла "Прометей закутий". Поясніть суть поняття "прометеїзм".

9. Розкрийте тему патріотичного служіння державі, величі Риму як основного пафосу поеми Вергілія "Енеїда".

10. Охарактеризуйте Середньовіччя як історичну і культурну добу (хронологічні межі, жанрове розмаїття, найвидатніші представники).

11. Розкрийте особливості середньовічної китайської поезії (на прикладі вивчених творів Лі Бо і Ду Фу).

12. Розкажіть про відображення внутрішнього світу і почуттів людини в поезії Омара Хайяма (на прикладі вивчених творів). Прочитайте вірш напам’ять (за вибором учня).

13. Розкрийте особливості середньовічної персько-таджицької поезії (на прикладі вивчених творів Рудакі, Омара Хайяма, Гафіза).

14. Поясніть роль поєднання історичної правди та художнього вимислу у героїчному епосі "Пісня про Роланда".

15. Розкрийте духовний і моральний сенс подорожі героя в потойбічний світ у "Божественній комедії" Данте.

16. Визначте особливості композиції "Божественної комедії" Данте та її роль у розкритті ідейного задуму твору.

17. Охарактеризуйте Відродження як історичну і культурну добу (хронологічні межі, значення терміна, найвидатніші представники).

18. Визначте своєрідність зображення теми кохання в "Книзі пісень" Франческо Петрарки. Прочитайте напам’ять сонет (за вибором учня).

19. Розкрийте проблематику роману Сервантеса "Дон Кіхот". Поясніть суть поняття "донкіхотство".

20. Дайте характеристику образу Санчо Панси в романі Сервантеса "Дон Кіхот".

21. Визначте сутність конфлікту між ідеалом і дійсністю в романі Сервантеса "Дон Кіхот".

22. Розкрийте своєрідність ренесансного сприйняття кохання в сонетах Вільяма Шекспіра (на прикладі вивчених творів). Прочитайте вірш напам’ять (за вибором учня).

23. Визначте і прокоментуйте головні морально-філософські мотиви трагедії Вільяма Шекспіра "Гамлет".

24. Доведіть, що образ Гамлета у трагедії Вільяма Шекспіра є втіленням ренесансних ідеалів.

25. Охарактеризуйте бароко як напрям у літературі та мистецтві (особливості світосприйняття, художні відкриття і найвидатніші представники).

26. Визначте філософсько-моральний конфлікт драми Педро Кальдерона "Життя – це сон".

27. Охарактеризуйте класицизм як напрям у літературі та мистецтві (особливості світосприйняття, художні відкриття й найвидатніші представники).

28. Поясніть природу сміху та назвіть засоби комічного у творі Мольєра "Міщанин-шляхтич".

29. Охарактеризуйте Просвітництво як ідейний рух і літературну епоху (головні ідеї, найвідоміші представники).

30. Поясніть ідейний зміст і зазначте особливості композиції філософської повісті Вольтера "Простак".

31. Розкрийте проблему боротьби добра і зла як рушійної сили розвитку світу в трагедії "Фауст" Й.В. Гете.

32. Поясніть втілення вищих духовних поривань в образі Фауста (трагедія Й.В. Гете "Фауст").

33. Поясніть своєрідність зображення теми кохання в трагедії "Фауст" Й.В. Гете. Охарактеризуйте образи Фауста й Маргарити.

34. Поясніть, як у драмі Фрідріха Шиллера "Вільгельм Телль" втілюються просвітницькі ідеї.

35. Охарактеризуйте романтизм як напрям у літературі та мистецтві (особливості світосприйняття, художні відкриття і найвидатніші представники).

36. Розкрийте моральний сенс історії злету й падіння крихітки Цахеса у творі Е.Т.А. Гофмана.

37. Розкрийте сутність конфлікту між ентузіастами та філістерами в творі Е.Т.А. Гофмана "Крихітка Цахес на прізвисько Цинобер".

38. Поясніть поетичне новаторство творів Д.Н.Г. Байрона. Прочитайте вірш напам’ять (за вибором учня).

39. Визначте риси характеру та світогляду романтичного героя на прикладі поеми Д.Н.Г. Байрона "Мазепа".

40. Назвіть і прокоментуйте основні мотиви поезій Генріха Гейне. Прочитайте вірш напам’ять (за вибором учня).

41. Назвіть і прокоментуйте основні мотиви "Кримських сонетів" Адама Міцкевича. Прочитайте вірш напам’ять (за вибором учня).

42. Розкрийте романтичні й реалістичні тенденції в літературі першої третини XIX ст. (на прикладі вивчених творів).

43. Зазначте основні особливості любовної лірики Олександра Пушкіна (на прикладі вивчених творів). Прочитайте вірш напам’ять (за вибором учня).

44. Охарактеризуйте твір «Євгеній Онєгін» Олександра Пушкіна як соціально-психологічний роман у віршах.

45. Дайте характеристику образу Тетяни Ларіної в романі Олександра Пушкіна "Євгеній Онєгін".

46. Назвіть і прокоментуйте основні мотиви лірики Михайла Лермонтова. Прочитайте вірш напам’ять (за вибором учня).

47. Дайте характеристику образу Печоріна в романі Михайла Лермонтова "Герой нашого часу".

48. Дайте характеристику жіночім персонажам роману Михайла Лермонтова "Герой нашого часу".

49. Розкажіть про вплив української культури на розвиток творчості Миколи Гоголя як українського і російського письменника.

50. Розкажіть про долю "маленької людини" та загальне значення цього визначення у повісті Миколи Гоголя "Шинель".

За матеріалами: Освіта.ua
Дата публікації: 14.03.2011

http://osvita.ua/school/materials/certification/15721


ЗРИ В КОРЕНЬ
 
  • Страница 1 из 1
  • 1
Поиск:

Copyright MyCorp © 2025; Rambler's Top100 KinderNews.info