олимпиада - Форум
Главная    Новости    Блог    Опросы    Форум    Фотоальбомы    Карта сайта
23.12.2024, 01:01
 Обратная связь   Гостевая книга      Регистрация   Вход
[ Новые сообщения · Участники · Правила форума · Поиск · RSS ]
  • Страница 1 из 1
  • 1
олимпиада
ovsankaДата: Четверг, 29.10.2009, 10:53 | Сообщение # 1
Я здесь прописан(а)
Группа: Модераторы
Сообщений: 2394
Статус: Offline
Методичні рекомендації щодо проведення ІІ етапу Всеукраїнської учнівської олімпіади з економіки

Л.М. Пужайчереда, методист ХОНМІБО

Як інваріантна складова навчального плану предмет “Основи економіки” вивчається у10-х або 10-11-х класах загальноосвітніх навчальних закладів.
У класах універсального, природничого, технологічного, філологічного, фізико-математичного, спортивного та художньо-естетичного напрямів “Основи економіки” вивчаються протягом одного року (10-й кл.) в обсязі 35 годин; у класах суспільно-гуманітарного напряму - протягом двох років (10-11 кл.) в обсязі 68 і 34 години відповідно; у класах з поглибленим і профільним вивченням предмету, гімназіях, ліцеях відводиться значно більша кількість годин за рахунок варіативної складової навчального плану.
Враховуючи таку різноманітність підходів до вивчення предмету, виникла необхідність упорядкувати зміст завдань, які виносяться на ІІ етап Всеукраїнської учнівської олімпіади з основ економіки.
Олімпіада – це захід, головною метою якого є пошук та підтримка обдарованої учнівської молоді, здатної продемонструвати глибокі теоретичні знання з теорії економічної науки, знання економічних законів, здатність до критичного мислення, уміння наводити переконливі аргументи і докази, висловлювати власну думку.
У ІІ етапі Всеукраїнської учнівської олімпіади з основ економіки беруть участь учні 9-х, 10-х та 11-х класів.
Відповідно до Державного стандарту загальної середньої освіти з економіки; навчальних програм „Основи економіки” за редакцією І.Ф. Радіонової, „Основи економіки” за редакцією Л.П. Крупської та «Економіка» за редакцією Г.О. Ковальчук комплект олімпіадних завдань охоплює вивчений учнями матеріал з названих розділів за попередні роки навчання та з тем, які учні повинні були опанувати до терміну проведення олімпіади. Наявність декількох програм враховано, завдання будуть однакові і для учнів які працювали за програмою І.Ф. Радіонової, і для учнів, що вивчають основи економіки за програмою Л.П. Крупської чи Г.О. Ковальчук. При розробці завдань враховані також вимоги, які висуваються до олімпіадних робіт на ІІІ та IV етапах Всеукраїнської учнівської олімпіади з основ економіки.
Зміст завдань умовно поділено на три блоки: загальні поняття (1), мікроекономіка (2), макроекономіка (3).У ході виконання завдань школярі мають продемонструвати знання теоретичного матеріалу, а також уміння аналізувати, порівнювати, застосовувати економічні закони на практиці.
Завдання для учнів 9-х класів включають економічні категорії з 1 блоку: потреби та економічні блага, економічні ресурси та процес виробництва, проблема вибору та альтернативна вартість. Питання з 2 блоку можуть бути використані тільки на рівні розпізнавання економічних явищ чи понять (побутовий рівень). Завдання цього блоку не потребують складних математичних перетворень. Вони, перш за все, мають на меті перевірку рівня економічного мислення учнів, їх світогляду та вмінь користуватися набутими знаннями для вирішення типових життєвих ситуацій.
Завдання для учнів 10-х класів включають питання з 1 та 2 блоків: потреби та економічні блага, економічні ресурси та процес виробництва, проблема вибору та альтернативна вартість, основні питання економіки, дійові особи економіки та їх взаємодія. Відповіді на запитання з 1 блоку на цьому рівні потребують більш ґрунтовних знань і вмінь, у тому числі й математичних. Поняття з 3 блоку можуть бути використані тільки на рівні розпізнавання (побутовому рівні).
Питання, які включено до змісту завдань для учнів 11 класу, охоплюють весь шкільний курс “Основ економіки” який учні повинні були опанувати до терміну проведення ІІ етапу олімпіади: потреби та економічні блага, економічні ресурси та процес виробництва, проблема вибору та альтернативна вартість, основні питання економіки, дійові особи економіки та їх взаємодія, раціональне економічне мислення, взаємодія попиту і пропозиції та ринкова рівновага, ціна ринкової рівноваги, взаємопов’язані ринки, функції та види грошей, види ринків та їх інфраструктура, доходи у ринковій економіці, конкуренція.

Структура завдань

ІІ етап Всеукраїнської учнівської олімпіади з основ економіки проводиться у два тури: І тур – тестові завдання, ІІ тур - економічні задачі.
На виконання завдань кожного туру виділяється певний час. Відлік часу починається від початку виконання завдання.
З метою створення рівних умов для виконання завдань кожен учень повинен отримати примірник тестових завдань і задач. Тому районним відділам освіти при визначені місця проведення олімпіади необхідно звернути увагу на наявність копіювальної техніки у закладі освіти де вона буде проводитись.
І тур – тестові завдання з вибором однієї правильної відповіді із чотирьох наведених.
Тести подані за рівнями складності: три рівня по 5 тестових завдань. Максимальна оцінка за кожний тест І рівня – 1 бал, ІІ рівня – 2 бали, ІІІ рівня – 3 бали. Загальна сума балів – 30. На роботу з тестами відводиться 40 хвилин. По закінченні вказаного часу роботи повинні бути зібрані. Тільки після того, як учень передасть черговому вчителю аркуш з відповідями на тестові завдання, він може отримати наступне завдання. Після виконання тестових завдань роботи учасників кодуються.
ІІ тур - три економічні задачі різного рівня складності, що потребують детального розв’язку і ґрунтовних пояснень.
В умові кожної задачі буде подано максимальну кількість балів, яку учень може одержати за її розв’язання. На роботу із задачами відводиться 2 години. По закінченні вказаного часу роботи повинні бути зібрані. Після виконання завдань роботи учасників кодуються. Шифр не повинен співпадати з шифром тестової учнівської роботи.
Для об’єктивного оцінювання результатів виконання задач доцільно користуватися такими загальними критеріями:
1 задача 2 задача 3 задача Критерії оцінювання
Бали
5 10 15 Завдання розв’язане повністю. Розв’язання містить необхідні дії, обґрунтування, графіки, таблиці тощо.
4 7-9 10-14 Хід розв’язування правильний, але допущені помилки логічного характеру в обчисленнях, що привело до неправильної відповіді. Або розв’язування не містить необхідних пояснень.
2-3 4-6 5-9 Розв’язання неповне, відповідь не отримана, але учень у розв’язанні досить близько наблизився до неї. Учнем виконано не менше половини логічних кроків.
1 1-3 1-4 Розв’язання задачі розпочате: зроблений короткий запис умови задачі, при необхідності виконаний малюнок, наведені окремі фрагменти розв’язання.
0 0 0 Завдання не розв’язувалося взагалі. Відповідь відсутня.
Відповіді на олімпіадні завдання можна отримати в день проведення олімпіади після її закінчення, після 1300, на електронну адресу райметодкабінету, загальноосвітнього навчального закладу, де проходитимуть змагання, чи в друкованому вигляді за попереднім замовленням за телефоном 731-50-52 або e-mail: metecon@ukr.net .
Всі необхідні дані для відповіді на тести і для розв’язування задач наведені у завданнях. Тому учням не дозволяється користуватись додатковою літературою (підручниками, посібниками, довідниками тощо), мобільними телефонами. Для виконання завдань кожний учень на початок олімпіади повинен мати: ручку, олівець, лінійку, гумку. Для виконання елементарних обчислень можна використовувати мікрокалькулятори, які виконують лише чотири – п’ять математичних дій (додавання, віднімання, множення, ділення, добування кореня).
Норми оцінювання завдань і час відведений на їх виконання подано у таблиці.
Форма завдання Кількість завдань Максимальна оцінка за одне завдання (у балах) Максимальна сума балів Час відведений на виконання завдання
Тестові завдання 5 1 30 40 хв.
5 2
5 3
Задачі 1 5 30 2 год.
1 10
1 15
Всього: 60 2 год. 40 хв.

При визначенні переможців ІІ етапу Всеукраїнської учнівської олімпіади з основ економіки необхідно враховувати, що орієнтовний розподіл кількості дипломів І, ІІ та ІІІ ступенів в кожній паралелі має відповідати співвідношенню 1:2:3. При цьому кількість переможців не повинна перевищувати 25% від загальної кількості учасників по кожній паралелі. Слід приділити особливу увагу формуванню команди на ІІІ етап олімпіади. Команда для участі у ІІІ етапі Всеукраїнської учнівської олімпіади з основ економіки має формуватися з учнів 9-х, 10-х та 11-х класів. До складу команди оргкомітет може не включати учнів 9-х класів тільки за умови, що в жодному навчальному закладі району (міста) не викладаються спецкурси, курси за вибором чи факультативи економічної спрямованості, про що повинен бути наданий супровідний лист за підписом начальника районного (міського) відділу (управління) освіти.


ЗРИ В КОРЕНЬ
 
ovsankaДата: Суббота, 02.01.2010, 15:30 | Сообщение # 2
Я здесь прописан(а)
Группа: Модераторы
Сообщений: 2394
Статус: Offline
..Рейтинг
команд на ІІ етапі Всеукраїнської учнівської олімпіади 2009/2010 н.р. з основ економіки

15
240 / 4 18 - 22 40 0,167 0,167 13 8 21 8
26
360/6 29 26 26 81 0,225 0,225 7 7 14 5

40
360 /6 17 12 8 37 0,103 0,103 16 17 33 14
70
240 /4 38 - 19 57 0,238 0,238 5 11 16 7
71
240 /4 31 - 20 51 0,213 0,213 8 5 13 4
75
360 /6 34 18 22 74 0,206 0,206 9 14 23 10
80
360 /6 39 46 41 126 0,35 3 2 2 1,17 1.52 1 4 5 2
85
360 /6 40 21 13 74 0,206 0,206 9 12 21 8
88
240 /4 31 - 10 41 0,171 0,171 11 15 26 11
104
360 /6 51 41 28 120 0,333 6 1 1,333 2 1 3 1
113
240 /4 16 - 11 27 0,113 0,113 15 13 28 12
118
240¬ /4 29 - 22 51 0,213 0,213 8 6 14 5
119
360 /6 45 27 38 110 0,306 2 2 0,67 0,976 3 3 6 3
121
240 /4 25 - 13 38 0,158 0,158 14 18 32 13
155
360 /6 29 23 21 73 0,203 0,203 10 16 26 11
157
360 /6 31 11 41 83 0,231 2 0,33 0,561 4 2 6 3
163
240 /4 40 - 16 56 0,233 0,233 6 9 15 6
168
360 /6 24 16 21 61 0,169 0,169 12 10 22 9

Голова журі Т. О. Кретініна


ЗРИ В КОРЕНЬ
 
ovsankaДата: Пятница, 22.01.2010, 20:05 | Сообщение # 3
Я здесь прописан(а)
Группа: Модераторы
Сообщений: 2394
Статус: Offline
5 лютого - день проведення ІІІ (обласного) етапу Всеукраїнської учнівської олімпіади з основ економіки. Олімпіада буде проходити у три тури: І-й тур - виконання тестових завдань (з вибором однієї правильної відповіді), ІІ-й тур - творчі завдання (проблемні запитання з економічної теорії) і ІІІ-й тур - задачі з повним розв"язком і детальним поясненням. Виконання завдань передбачається протягом 4-х астрономічних годин.

Реєстрація учасників олімпіади відбувається о 8.00-9.30, відкриття олімпіади 9.30-9.50, початок виконання завдань 10.00!


ЗРИ В КОРЕНЬ
 
ovsankaДата: Суббота, 30.10.2010, 05:37 | Сообщение # 4
Я здесь прописан(а)
Группа: Модераторы
Сообщений: 2394
Статус: Offline
Зразки олімпіадних завдань
http://www.metodportal.net/node/153


ЗРИ В КОРЕНЬ
 
ovsankaДата: Четверг, 04.11.2010, 18:05 | Сообщение # 5
Я здесь прописан(а)
Группа: Модераторы
Сообщений: 2394
Статус: Offline
Зразки олімпіадних завдань

http://www.ippo.edu.te.ua/index.p....8-28-08


ЗРИ В КОРЕНЬ
 
ovsankaДата: Понедельник, 15.11.2010, 15:18 | Сообщение # 6
Я здесь прописан(а)
Группа: Модераторы
Сообщений: 2394
Статус: Offline
У зв’язку з проведенням Всеукраїнського турніру юних фізиків з 21 по 26 листопада 2010 року в графіку проведення ІІ етапу Всеукраїнських учнівських олімпіад відбулися зміни:

олімпіада з фізики відбудеться 18 грудня 2010р.

олімпіада з основ економіки – 21 листопада 2010р.

http://edu-post-diploma.kharkov.ua/index.p....emid=60


ЗРИ В КОРЕНЬ
 
ovsankaДата: Вторник, 12.02.2013, 11:59 | Сообщение # 7
Я здесь прописан(а)
Группа: Модераторы
Сообщений: 2394
Статус: Offline
Попередні результати ІІ етапу Всеукраїнського конкурсу-захисту науково-дослідницьких робіт учнів-членів МАН України  http://guonkh.gov.ua/competitions/turniri/man/120/

ЗРИ В КОРЕНЬ
 
ovsankaДата: Среда, 23.10.2013, 18:46 | Сообщение # 8
Я здесь прописан(а)
Группа: Модераторы
Сообщений: 2394
Статус: Offline
Рекомендації щодо проведення ІІ етапу Всеукраїнської учнівської олімпіадиз економіки    ІІ етап Всеукраїнської олімпіади з економіки проводиться 6 грудня 2013 року.
Прикрепления: ekonomika_II_re.doc (51.5 Kb)


ЗРИ В КОРЕНЬ
 
  • Страница 1 из 1
  • 1
Поиск:

Copyright MyCorp © 2024; Rambler's Top100 KinderNews.info