Рекомендації за підсумками
секційного засідання керівників Р(М)МО вчителів
біології та екології «Реалізація практичної складової курсу біології (екології) як шлях до підвищення якості освіти школярів»
25 серпня 2010 року м.Харків
Обговоривши питання щодо важливості реалізації практичної складової курсу біології (екології) для формування дослідницької компетентності учнів загальноосвітніх навчальних закладів, проаналізувавши стан викладання біології (екології) в області, прослухавши позитивний досвід роботи вчителів щодо формування дослідницької компетентності школярів та організації роботи з талановитими учнями учасники секційного засідання дійшли таких висновків:
реалізація сучасних навчальних програм біології (екології) не можлива без формування дослідницької компетентності учнів;
відкриття профільних класів та класів поглибленого вивчення предмета не можливе без попередньої професійної підготовки вчителів, враховуючи їхню базову освіту та рівень особистісної готовності;
для удосконалення роботи районних (міських) методичних об’єднань учителів біології необхідно розробити єдині вимоги до ведення ділової документації та надати зразки;
посилити роботу щодо організації науково-дослідних ділянок та навчальних екологічних стежинок, особливо в тих навчальних закладах, які знаходяться поблизу природоохоронних територіях Харківської області;
провести до листопада 2010 року науково-методичні заходи щодо відзначення «Року біорізноманіття».
Виходячи із вищезазначеного, учасники секційного засідання рекомендують визначити пріоритетними завданнями діяльності методичного об’єднання вчителів біології та екології у 2010 – 2011 навчальному році такі:
передбачити в плані роботи Р(М)МО заходи щодо розвитку дослідницької компетентності учнів та вчителів;
спланувати роботу з талановитою молоддю із залученням батьків, викладачів вищих навчальних закладів, психологів;
спланувати заходи щодо відзначення «Року – біорізноманіття;
враховуючи складність навчальних програм з біології, а також психологічні особливості учнів, на уроках необхідно максимально використовувати активні форми роботи;
для того, щоб вистачало часу на опанування навчального матеріалу, вчителю необхідно чітко дотримуватися вимог навчальної програми;
з метою реалізації навчальної програми у запланований час, необхідно структурувати навчальний матеріал, який готує вчитель до уроку;
при проведенні практичних, лабораторних робіт та навчальних дослідів, досліджень необхідно дуже ретельно виконувати правила техніки безпеки;
вся практична частина навчальних програм біології та екології обов’язкова для виконання;
запроваджувати у практику наукові міні–дослідження для опанування учнями програмового матеріалу.