Вирішення проблем збереження історичної правди в освітній пр - Форум
Главная    Новости    Блог    Опросы    Форум    Фотоальбомы    Карта сайта
03.01.2025, 22:32
 Обратная связь   Гостевая книга      Регистрация   Вход
[ Новые сообщения · Участники · Правила форума · Поиск · RSS ]
  • Страница 1 из 1
  • 1
Вирішення проблем збереження історичної правди в освітній пр
ovsankaДата: Четверг, 29.10.2009, 11:05 | Сообщение # 1
Я здесь прописан(а)
Группа: Модераторы
Сообщений: 2394
Статус: Offline
Дані методичні рекомендації розроблено викладачами-науковцями, співробітниками ХОНМІБО, вчителями-істориками, керівниками історико-краєзнавчих гуртків –учасниками обласного семінару „Проблеми висвітлення історичної правди в освітньому просторі”.

Керівникам Р(М)МО вчителів історії

На секційних засіданнях районних (міських) методичних об’єднань необхідно знайомити вчителів з новими дослідженнями в історичній науці, новинками наукової літератури, проводити їх обговорення, обмінюватися досвідом.
У великих за територією сільських районах необхідно започаткувати роботу «кущових» методичних колективів (або груп, об’єднань), налагодити обмін досвідом між методичними об’єднаннями міст обласного підпорядкування та найближчих сусідніх сільських районів. Головна місія такої організації науково-методичної роботи – перетворення традиційного простору роботи методичних об’єднань в поле концентрованої творчої діяльності педагогів, спільний творчий та практичний пошук механізмів розв’язання проблем з об’єктивного висвітлення на уроках історії нашого минулого.
З метою підвищення професійної компетентності вчителів доцільно організовувати проведення науково-практичних семінарів із залученням істориків-науковців.
Для більш об’єктивного висвітлення актуальних питань всесвітньої та вітчизняної історії доречно організувати роботу творчих груп, на засіданнях яких будуть обговорюватися найактуальніші питання історії, проводитися дискусії. Результатом роботи таких груп можуть стати рекомендації щодо викладання проблемних питань історії та проведення заходів щодо відзначення історичних дат.
Актуальним для сьогодення стане створення в інтернет-просторі спеціальних проектів, сайтів, присвячених проблемним питанням вітчизняної історії.
Методичним об’єднанням варто залучати вчителів до громадського обговорення існуючих підручників з історії України та Всесвітньої історії. Результати цих обговорень та суспільні рецензії доцільно оприлюднювати в ЗМІ (газетах, журналах, телебаченні, нтернет-виданнях).
Слід продовжувати роботу з обдарованою молоддю, залучаючи її до участі в учнівських конкурсах, турнірах, краєзнавчих акціях.
Важливими є заходи щодо збереження пам’яток історії в своєму населенному пункті, районі, створенню кімнат та музеїв історичної тематики.

Вчителям історії

Проводячи уроки історії вчителю необхідно:
• формувати в учнів наукове бачення змістової лінії історичного процесу;
• відмовитися від „міфологізації” сторінок історії;
• висвітлювати історичні події у їх розвитку;
• подавати різні точки зору на описувані події та явища;
• розкривати різноманітні підходи до оцінки історичних фактів;
• акцентувати увагу на розгляді історії під кутом зору сучасної людини;
• представляти суспільство як певну цілость, складену із багатьох соціальних груп і прошарків з окремими інтересами й життєвими стратегіями;
• приділяти увагу вивченню соціальної історії суспільства, історії повсякденності;
• ретельно ставитися до історичної статистики;
• органічно поєднувати курси історії з матеріалами української та зарубіжної літератури.
Такий підхід сприятиме не лише формуванню розуміння, що історія твориться самими людьми, але й допоможе подолати існуючі розбіжності, які мають місце в оцінці подій і явищ з точки зору державного інтересу та звичайної людини.
Разом з цим, учителю слід використовувати на уроках активні та інтерактивні форми роботи. Залучати учнів до участі в дискусіях, пошуку істин. Таким чином, розвиваючи у школярів навички самостійного критичного мислення.
Актуальним є створення та впровадження в навчальний процес мультемедійних та відеопроектів.
Починаючи з першого року вивчення історії, вчитель повинен забезпечувати формування в учнів предметних компетентностей (хронологічної, просторової, мовленнєвої, логічної, аксеологічної).
Перетворити учнів з піддатливих «споживачів» інформаційних потоків на свідомих особистостей допоможе їх залучення до науково-дослідницької роботи через написання рефератів, творчих робіт, учнівських проектів, участі в Малій академії наук.
Важливим для розуміння історичної дійсності є відвідування школярами памятних історичних місць.
Формуванню в учнів справжнього патріотизму, підвищенню інтересу молоді до історичної спадщини Харківщини сприяє краєзнавча робота.
Учителям рекомендується активніше залучати учнів до збирання та накопичення матеріалів, які складають джерельну базу історії повсякденності (фотодокументи, листи, записи розповідей, складання родоводу тощо).


ЗРИ В КОРЕНЬ
 
ovsankaДата: Четверг, 29.10.2009, 11:07 | Сообщение # 2
Я здесь прописан(а)
Группа: Модераторы
Сообщений: 2394
Статус: Offline
подробнее смотрите на сайтеФорум порталу ХОНМІБО

ЗРИ В КОРЕНЬ
 
ovsankaДата: Понедельник, 16.11.2009, 21:14 | Сообщение # 3
Я здесь прописан(а)
Группа: Модераторы
Сообщений: 2394
Статус: Offline
Шановні колеги! Всеукраїнська асоціація викладачів історії та суспільних дисциплін "Нова доба" у рамках міжнародної програми молодіжних історичних конкурсів "EUSTORY" проводить 7-й конкурс учнівських історичних проектів "СЛІДАМИ ІСТОРІЇ". Учасниками конкурсу можуть бути учні 8-11 класів (класи, групи учнів класу, шкільного гуртка, клубу, позашкільних навчальних зккладів, молодіжних громадських організацій тощо). Інформацію про конкурс розміщено на сайті www.novadoba.org.ua . З метою надання учасникам конкурсу методичної та інформаційної допомоги до 31 грудня 2009 року на наданому сайті /Форум порталу ХОНМІБО/ триває попередня реєстрація в онлайн режимі. Участь у конкурсі можлива також і без попередньої реєстрації. 15 лютого 2010 року останній термін надсилання матеріалів конкурсу.

Сідорчук В.П.
Модератор


ЗРИ В КОРЕНЬ
 
ovsankaДата: Среда, 16.12.2009, 21:37 | Сообщение # 4
Я здесь прописан(а)
Группа: Модераторы
Сообщений: 2394
Статус: Offline
Комиссия ПАСЕ отказалась признать Голодомор геноцидом украинского народа

Комиссия Парламентской Ассамблеи Совета Европы (ПАСЕ) по политическим вопросам отказалась одобрить поправку к докладу о Голодоморе 1930-х годов в СССР, признающую его геноцидом украинского народа.
Об этом заявил замглавы российской делегации в Ассамблее, первый зампред комитета Госдумы по международным делам Леонид Слуцкий.

"Все поправки, содержащие слово "геноцид", а также никакие украинские приоритеты по отношению к другим республикам бывшего СССР, пострадавших от голода в 30-х годах прошлого века, не прошли", - сказал он.

Слуцкий добавил, что при этом комиссия ПАСЕ одобрила все поправки Москвы к этому докладу.

"Таким образом, все попытки использовать эту историческую трагедию для развязывания антироссийской риторики в Ассамблее провалились", - отметил парламентарий.

Он напомнил, что резолюция по вопросу массового голода 1932-33 годов на территории бывшего СССР будет представлена на январской сессии ПАСЕ. Докладчиком назначен вице-спикер ПАСЕ Мевлют Чавушоглу.

В прошлом году в ходе весенней сессии ПАСЕ Бюро Ассамблеи поддержало предложение украинской делегацией рассмотреть тему Голодомора в Украине. Киев планировал подготовить документ, в котором содержалась бы просьба признать Голодомор геноцидом.

Российская делегация тогда выступила против такой трактовки вопроса и предложила объединить документы, почтив память всех жертв голода 1930-х годов. "Именно такой подход получил одобрение парламентариев ПАСЕ", - заключил Слуцкий.

Как сообщалось, докладчик ПАСЕ по проблематике Голодомора и массового голода на территории бывшего СССР, вице-президент ПАСЕ Чавушоглу находился в Украине с визитом 18-21 октября с целью сбора информации для подготовки доклада.

По материалам РИА Новости


ЗРИ В КОРЕНЬ
 
ovsankaДата: Воскресенье, 27.12.2009, 20:30 | Сообщение # 5
Я здесь прописан(а)
Группа: Модераторы
Сообщений: 2394
Статус: Offline
Відвідування культурно-історичних пам'яток наближає дітей, учнів та студентську молодь до історії держави
http://www.mon.gov.ua/main.php?query=newstmp/2009_1/24_12/1/


ЗРИ В КОРЕНЬ
 
ovsankaДата: Понедельник, 01.11.2010, 13:55 | Сообщение # 6
Я здесь прописан(а)
Группа: Модераторы
Сообщений: 2394
Статус: Offline
Резолюція
обласних педагогічних читань
для вчителів історії загальноосвітніх навчальних закладів
«Висвітлення проблемних питань Другої світової та Великої Вітчизняної воєн у шкільних курсах історії (до 66-ї річниці визволення України від німецько-нацистських загарбників)»

28 жовтня 2010 року м. Харків
Відповідно до заходів Регіональної програми духовно-морального відродження і збереження історичної правди на 2010 – 2015 роки, затвердженої рішенням обласної ради від 17.07.2010 року №1709-V, ознайомившись із сучасним станом наукових історичних досліджень щодо дискусійних проблем Другої світової та Великої Вітчизняної воєн, заслухавши позитивний досвід роботи учителів, методистів при викладанні означених вище питань у шкільних курсах всесвітньої історії та історії України, учасники педагогічних читань ухвалили наступне.
1. Районним (міським) методичним об’єднанням учителів історії та суспільно-гуманітарних дисциплін:
• на секційних засіданнях Р(М)МО вчителів історії обговорити висвітлені на педагогічних читаннях актуальні проблеми у викладанні питань Другої світової та Великої Вітчизняної воєн;
• обмінятися досвідом роботи учителів різних шкіл із викладання тем «Друга світова війна (1939-1945)», «Україна під час Другої світової та Великої Вітчизняної воєн (1939-1945)» (11 клас), «Велика Вітчизняна війна (1941-1945 рр.) – складова Другої світової війни» (5 клас);
• приділяти особливу увагу викладанню проблемних тем у профільних класах старшої школи (історичний, правовий, філософський та ін. профілі);
• використовувати у практичній діяльності вчителів рекомендації комунального вищого навчального закладу «Харківська академія неперервної освіти» щодо підготовки та проведення заходів із відзначення пам’ятних подій Великої Вітчизняної війни.

2. Учителям історії та суспільно-гуманітарних дисциплін:
• при висвітленні на уроках подій Другої світової війни ураховувати сучасні наукові дослідження; приділяти увагу розкриттю питань повсякденності, розглядати військові події через долю пересічної людини;
• за науково обґрунтованим алгоритмом застосовувати роботу з різними історичними джерелами (уривками документів, спогадами ветеранів війни, фотоматеріалами, карикатурами та ін.);
• формувати в учнів уміння аналізувати, порівнювати, пояснювати історичні факти, робити узагальнення, аргументувати власну точку зору;
• приділяти увагу формуванню просторової компетентності, постійно працювати на уроках з історичними картами;
• органічно поєднувати традиційні форми перевірки навчальних досягнень учнів із тестовою формою.

http://edu-post-diploma.kharkov.ua/index.p....id=1027


ЗРИ В КОРЕНЬ
 
  • Страница 1 из 1
  • 1
Поиск:

Copyright MyCorp © 2025; Rambler's Top100 KinderNews.info