олимпиада - Форум
Главная    Новости    Блог    Опросы    Форум    Фотоальбомы    Карта сайта
18.05.2024, 09:02
 Обратная связь   Гостевая книга      Регистрация   Вход
[ Новые сообщения · Участники · Правила форума · Поиск · RSS ]
  • Страница 1 из 9
  • 1
  • 2
  • 3
  • 8
  • 9
  • »
Форум » "Предметные" вопросы » География » олимпиада (Методичні рекомендації щодо проведення ІІ етапу Всеукраїнськ)
олимпиада
ovsankaДата: Четверг, 29.10.2009, 10:52 | Сообщение # 1
Я здесь прописан(а)
Группа: Модераторы
Сообщений: 2394
Статус: Offline
Методичні рекомендації щодо проведення ІІ етапу Всеукраїнської учнівської олімпіади з географії у 2009/20010 н.р.
Відповідно до наказу ГУОН № 508 від 28.09.2009 року 28 листопада 2009 року проводиться ІІ етап Всеукраїнської олімпіади з географії для учнів 7 – 11 класів.
Початок роботи о 10 годині.
На виконання завдань відводиться 3 години.
Звертаємо вашу увагу на те, що тексти завдань будуть розміщені тільки на інтернет - сайті ХОНМІБО у день проведення олімпіади.
Під час виконання завдань олімпіади не допускається використання підручників, довідників, атласів, інших навчальних посібників. Згаданою літературою учням варто скористатися під час підготовки до олімпіади.
З метою створення рівних умов для виконання завдань, кожен учень на початок олімпіади повинен при собі мати: ручку (2 шт.), олівець простий, олівці кольорові, гумку, лінійку, калькулятор, транспортир.
Для учнів 7, 10 та 11 класів необхідна контурна карту світу, для учнів 8,9 – контурна карта України.
Метою проведення Всеукраїнської учнівської олімпіади з географії є стимулювання творчого самовдосконалення учнів, зацікавлення їх у якісному і поглибленому вивченні географії, виявлення та розвиток обдарованих учнів, підвищення інтересу до географії, реалізація компетентнісного підходу, формування команди для участі у обласній, Всеукраїнській та в Міжнародній олімпіаді з географії, яка пройде у вересні 2010 року в Індонезії.
Відповідно до даної мети у 2009/20010 навчальному році був розроблений комплект олімпіадних завдань для кожного класу. Їх зміст охоплює матеріал шкільної програми (2001 р., 2005р., 2006р.) за попередні роки навчання та матеріал тем, які учні мали опанувати до терміну проведення олімпіади (таблиця 1).
Таблиця 1
Клас Тема
7 Загальні закономірності природи Землі. Океани. Африка.
8 Україна та її географічні дослідження. Рельєф. Тектонічні структури. Геологічна будова. Мінерально- сировинні ресурси.
9 Україна на карті світу. Населення України. Загальна характеристика господарства України. Економічний потенціал України
10 Загальна економіко-географічна характеристика світу
11 Програмовий матеріал 6-10 класу

Зміст завдань орієнтований також на здатність учня логічно мислити і на наявність самостійно здобутих географічних знань. Звертаємо увагу, завдання будуть містить інформацію про Індонезію.

Структура олімпіадних завдань
Олімпіадні завдання з географії на ІІ етапі Всеукраїнської учнівської олімпіади подані за блоками: тестовий, теоретичний, практичний (таблиця 2).
Таблиця 2

Вид завдання Кількість завдань Максимальна кількість за одне завдання Загальна сума балів
Тестовий блок 10 1 10
Теоретичний блок 2 12 24
Практичний блок
Завдання у контурній карті 10 16
Задача 6

Особливості оцінювання та виконання олімпіадних завдань
Завдання тестового блоку оцінюються 1 балом за кожну правильну відповідь. Кожне тестове питання містить тільки одну правильну відповідь. Бал за завдання не нараховуватиметься у випадках, коли: відповідь буде неправильною або буде відсутня; відповідь буде обведена олівцем, а не авторучкою; на одне запитання дано дві відповіді або більше; відповідь міститиме будь-які виправлення (у тому числі – коректором).
Завдання теоретичного блоку оцінюються за 12-бальною шкалою відповідно до критеріїв оцінювання навчальних досягнень учнів з географії (Наказ МОН України 05.05.2008р. №371 «Про затвердження критеріїв оцінювання навчальних досягнень учнів у системі загальної середньої освіти»). Тому відповідь на теоретичне питання має:
1. бути структурованою;
2. відтворювати зміст основного питання;
3. бути самостійною, відображати власне оціночне ставлення до даного питання через синтез й аналіз набутих географічних знань;
4. супроводжуватися доцільними малюнками, схемами, таблицями, діаграмами;
5. бути повною і розгорнутою, мати власну думку та приклади;
6. бути географічною.
Кожен блок оцінюється до 2 балів.
Рекомендуємо при перевірці теоретичного блоку членам журі виставляти бали по цій схемі для більш об’єктивного обґрунтування оцінки.
При оцінюванні роботи в контурній карті необхідно враховувати правильність (відповідність завданню), повноту, точність нанесення географічних об’єктів, картографічну грамотність, охайність.
Оцінювання задачі практичного блоку доцільно здійснювати, використовуючи такі критерії:
0 балів – завдання не розв’язувалося взагалі. Відповідь відсутня;
1 бал – виконання задачі розпочато (зроблено стислий запис умови задачі);
2 бали – записана відповідь, розв’язання відсутнє;
3 бали – зроблена спроба розв’язання задачі, виконано кілька правильних логічних кроків на шляху розв’язання задачі;
4 бали – розв’язання доведено до кінця, але допущена незначна логічна помилка (що призвела до неточної відповіді);
5 балів – задача розв’язана правильно, але містить деякі неточності у записах або малюнках, що не вплинуло на кінцевий результат;
6 балів – задача розв’язана правильно, супроводжуються докладним поясненням, містить необхідні обґрунтування, малюнки, схеми тощо.

Вважаємо за доцільне нагадати про те, що:
- участь учнів в олімпіаді добровільна. Вони мають право брати участь у змаганнях за клас (курс), не молодший, ніж клас (курс) їх навчання. За бажанням учні мають право брати участь у змаганнях за клас (курс) старший на 1-2, ніж клас(курс ) їх навчання;
- зошити для олімпіадних робіт мають бути проштамповані єдиним штампом;
- члени журі в олімпіадних роботах виставляють кількість балів за кожне завдання й підраховують загальну кількість балів та записують їх у кінці роботи. Поруч кожен член журі ставить своє прізвище та підпис;
- зашифровка робіт проводиться головою журі перед перевіркою робіт.

З повагою, Саввіч О.М.


ЗРИ В КОРЕНЬ
 
ovsankaДата: Суббота, 14.11.2009, 12:26 | Сообщение # 2
Я здесь прописан(а)
Группа: Модераторы
Сообщений: 2394
Статус: Offline
Задачі і вправи с географії (О.В.Заставецька). Форма і розміри Землі.

Земля має кулясту форму (точніше форму геоїда). За своєю формою геоїд близький до поверхні еліпсоїда. Розміри його визначені міжнародним астрономічним союзом в 1976 р.: полярний радіус — 6356,9 км; екваторіальний радіус — 6378,1 км. Площа земної кулі — 510,1 млн. кв.км. Для вимірювань на поверхні Землі, при визначенні розмірів і форм об'єктів Землю вважають кулею, радіус якої 6371 км.

Довжина великого кола (екватора) і кожного з меридіанів на земній кулі становить понад 40 тис. км. Звідси 1° по меридіану і по екватору становить 111,3 км (40 000 км : 360°), довжина 1' дуги кола — 1,85 км (1 миля), а 1" — 30,8 м. Величина в км 1° на різних паралелях неоднакова: чим дальше від екватора, тим вона буде меншою (табл. 1).

Довжина великого кола (екватора) і кожного з меридіанів на земній кулі становить понад 40 тис. км. Звідси 1° по меридіану і по екватору становить 111,3 км40 000 км : 360°), довжина 1' дуги кола — 1,85 км (1 миля), а 1" — 30,8 м. Величина в км 1° на різних паралелях неоднакова: чим дальше від екватора, тим вона буде меншою (табл. 1). (
Таблиця 1. Довжина дуги 1° по паралелі
Географічна широта, град.
Довжина. км
Географічна широта, град.
Довжина, км

0- 111,3
10- 109,6
20- 104,6
30- 96,5
40- 85,4
50- 71,7
60- 55,8
70- 38,2
80- 19,3
90- 0
Дальність видимого горизонту визначається за формулою: L=3.83*кв.корінь з h, де L — дальність видимого горизонту в км, h — висота спостерігача.

Зменшеною моделлю Землі є глобус. Його роблять у вигляді кулі, а не еліпсоїда, тому, що у масштабі навіть найбільшого глобуса (1:30 000 000) довелось би знімати по 1 мм на полюсах, а це зовсім не помітно. На глобусах географічні об'єкти подаються без спотворень.

1. Визначіть відстань від Києва до екватора, північного і південного полюсів, північного тропіка по меридіану.

2. Встановіть протяжність у кілометрах тропіків і полярних кіх Порівняйте їх із довжиною екватора.

3. Обчисліть масштаб глобуса, якщо відомо, що довжин екватора на ньому становить 50 см.

4. Яка буде довжина екватора (в см) на глобусах масштабу: а) 1:30 000 000; б) 1:50 000 000; в) 1:83 000 000?

5. Встановіть, яку віддаль пролетить літак, який здійснит кругосвітну подорож: а) по екватору; б) по 30-ій паралелі; в) по поляр ному колу. (Користуйтесь даними таблиці 1).

6. Із пункту, розташованого на екваторі, вилетіли в кругосвітню по дорож два літаки, один — по меридіану (40008,6 км), другий — по ек ватору (40075,7 км). Який із літаків швидше здійснить цю подорож і н; скільки раніше повернеться, якщо відомо, що їх швидкість—673 км/год

7. Визначіть час, за який зробить повний оберт навколо Земл супутник, якщо він летітиме над поверхнею Землі на висоті 528,9 км і: швидкістю 7,3 км/сек.

8. За даними таблиці 2 побудуйте графік зміни дальност видимого горизонту залежно від висоти спостерігача. За допомогок цього графіка встановіть дальність видимого горизонту з гір Говерли Джомолунгми, Роман-Кош, Кіліманджаро. Визначіть, чи можна і: г. Говерли побачити берег Чорного моря, а із г. Кіліманджаро — Середземного моря?

9. Визначіть дальність видимого горизонту з вершин гір:

а) Монблан; б) Мак-Кінлі; в) Косцюшко; г) Аконкагуа; д) Перемога; є) Народна.

12. Встановіть, на яку висоту треба піднятися, щоб побачити місцевість на віддалі: а) 38,3 км; б) 766 км; в) 50 км; г) 100 км; д) 1 км.

13. На яку висоту треба піднятися, щоб побачити з південного берега Криму північний берег Туреччини?

14. Деякі вчені вважають, що Кук, перебуваючи на пароплаві, що плив по Індійському океану, бачив гори Коллер, розташовані на березі Антарктиди. Встановлено, що судно Кука було на відстані 500 км від материка, а висота гір — понад 2400 м. Чи міг Кук бачити ці гори?

15. Який пункт дальше розміщений від центра Землі:

а) вершина г. Кіліманджаро чи кратер вулкана Еребус;

б) північний полюс чи поверхня озера Вікторія?

16. Який діаметр повинен мати глобус, щоб на ньому могла бути зображена г. Джомолунгма висотою в 1 мм (в масштабі глобуса)?

17. Чи можна об'їхати земну кулю і вернутись у той самий пункт, рухаючись із заходу на схід? З півночі на південь? З південного заходу на північний схід?

18. Із Києва вилетів літак. Пролетівши на північ 500 км, він повернув на схід і пролетів ще 500 км, потім на південь 500 км і на захід 500 км. Чи повернеться за таким маршрутом літак назад до Києва? Якщо ні, то де знаходитиметься пункт приземлення?

19. Із Санкт-Петебурга вилетів літак і пролетів 1001,7 км на південь. Визначіть координати населеного пункту, в якому він приземлиться.

20. Визначіть координати пункту А, який лежить на віддалі 2226 км на північ від екватора і 1046 км на схід від нульового меридіана.


ЗРИ В КОРЕНЬ

Сообщение отредактировал ovsanka - Суббота, 14.11.2009, 12:29
 
ovsankaДата: Суббота, 14.11.2009, 12:34 | Сообщение # 3
Я здесь прописан(а)
Группа: Модераторы
Сообщений: 2394
Статус: Offline
Задачі і вправи с географії (О.В.Заставецька). Літосфера.
1.Обчисліть співвідношення суші і океану на земній кулі.
2.Суша займає приблизно 39% площі північної півкулі і 19% — південної. Визначіть площу (в млн. кв. км), яку займають суша і вода в кожній півкулі.
3.Обчисліть частку площі кожного материка від загальної площі земної кулі, від площі суші. Площа материків з островами (в млн. кв. км): Євразія — 53,4; Північна Америка — 24,3; Південна Америка — 18,3; Африка — 30,3; Австралія з Океанією — 8,9; Антарктида — 14,0.
4.Зобразіть наочно площі материків. Для цього можна використати прямокутні діаграми. Розміри прямокутників встановлюють таким чином: спочатку вибирають величину основи прямокутника (для всіх материків вона буде однаковою), потім обчислюють його висоту. Наприклад, якщо за основу прямокутника взяти 4 см, то його висота для зображення площі Євразії становитиме: 53,4 : 4 = 13,4 см. Таким чином обчислюють величини інших материків. Ці прямокутники для більшої наочності будують на одній лінії.
5.Обчисліть частку кожного з материків від загальної площі суші. Зобразіть ці частки у вигляді кругової діаграми. Для цього будують коло і приймають площу суші (149 млн. км2) за 100%. Встановлюють вагу 1% в градусах: 360° : 100 = 3,6°. Значення кожної частки (в процентах) множать на 3,6° і відкладають на колі. Сектори круга зафарбовують різними кольорами і надписують на них значення у процентах (не забувайте кольори показати в умовних знаках).
6.Площа найбільшого острова на землі — Гренландії — 2,2 млн. кв. км, а найбільшого півострова — Аравійського — 3,0 млн. кв. км. Встановіть, яку частку від площі частин світу вони займають (Азія — 43,5 млн. кв. км, Америка — 42,5 млн. кв. км).
7.Найбільший з островів Європи — Великобританія (230 тис. км2) — займає 2,1% площі цієї частини світу. Яка площа Європи?
8.Близько 43% площі суші займають гори, 57% — рівнини. Обчисліть площі гір і рівнин (в млн. км2) на земній кулі.
9.Рельєф дна Світового океану різний: материкова обмілина становить 27,5 млн. км2, материковий схил — 38,7 млн. км2, океанічне ложе — 294,9 млн. км2. Встановіть співвідношення між окремими частинами дна океану (в процентах).
10.Обчисліть відносну висоту найвищого і найнижчого пунктів на Землі (г. Джомолунгма і Маріанська западина).
11.Абсолютна висота найвищого пункту Євразії (г. Джомолунгма) — 8848 м, а найнижчого (Мертве море) — 395 м нижче від рівня океану. Знайдіть відносну висоту цих пунктів.
12.Найнижчий пункт Північної Америки (Долина смерті) знаходиться нижче рівня океану на 85 м, а відносна висота між найнижчим і найвищим пунктами — 6278 м. Обчисліть абсолютну висоту найвищого пункту материка.
13.Абсолютна висота найвищої гори Південної Америки (Аконка-гуа) — 6960 м, а відносна висота між нею і найнижчим пунктом — 6995 м. Знайдіть абсолютну висоту найнижчого пункту даного материка.
14.Знайдіть відносну висоту гори, якщо її абсолютна висота — 2061 м, а підніжжя лежить над рівнем моря на висоті 550 м.
15.Встановлено, що територія Скандинавського півострова піднімається зі швидкістю 9,5 мм на рік. Якою буде абсолютна висота пункту на цьому півострові через 10, 100 років, якщо зараз він має висоту 1050 м над рівнем океану?
16.Визначіть, якої висоти треба збудувати дамбу, якщо узбережжя моря опускається з швидкістю 2 мм на рік, для того, щоб і через 50 років море не затопило берег.
17.Встановіть абсолютні висоти Великих Американських озер, якщо відомо, що абсолютна висота найбільшого з них — озера Верхнє становить 183,5 м, а всі інші знаходяться від нього нижче: оз. Гурон і Мічиган — на 6,4 м, Ері — на 8,8 м, Сент-Клер — на 8,5 м, Онтаріо — 108,2 м.
18.Знайдіть відносну висоту найвищої гори Африки, якщо її абсолютна висота — 5895 м, а підніжжя лежить на висоті понад 2000 м над рівнем океану.
19.Яка відносна висота гори щодо навколишньої місцевості, розташованої на висоті 300 м над рівнем мори, якщо її абсолютна висота — 2570 м?
20.Обчисліть відносну висоту г.Косцюшко (2230 м) щодо рівня озера Ейр (-12 м). Яка абсолютна висота цієї гори?
(*) Визначіть температуру повітря в шахті, яка має глибину 100 м, якщо на поверхні температура становить +10С°.
(*) Яка буде температура порід на межі земної кори і мантії під океанами (глибина — 9 км) і під гірськими масивами (85 км), якщо середньорічна температура поверхневих шарів +17°С?
(*) У шахті на глибині 120 м температура становить 0°С. Яка в цей час температура поверхневих шарів?
(*) При опусканні в свердловину на глибину 2 км термометр показав +25°С. На поверхні в цей час температура була +10°С. Визначіть глибину свердловини.
(*) В пункті за Полярним колом при бурінні свердловини виявилось, що температура порід на глибині 2000 м становила +8°С. Визначіть геотермічний градієнт, якщо відомо, що до глибини 1600 м тут поширена мерзлота.
(*) Визначіть геотермічний ступінь, якщо температура у шахті, яка має глибину 260 м, знизилась на 8°С.
21.Визначіть висоту одного з найбільших барханів Сахари, якщо відомо, що його довжина — 200 м, а крутизна підвітряного схилу — 30°.
22.Яку глибину має мати свердловина, щоб на її дні закипіла вода?
23.Встановіть, яку площу земельних угідь займає яр, який має довжину 180 м, середню ширину — 5 м.
24.Визначіть масу порід, винесених із яру, якщо відомо, що його довжина — 120 м, середня ширина — 6 м, глибина — 3,5 м, а густина порід— 1,4г/куб.см.
25.Встановіть, за який час бархан засипле село, що знаходиться від нього на віддалі 250 м, якщо швидкість його пересування — 18 м за рік.
26.Найбільша у світі дюна (у Сахарі) сягає висоти 430 м, довжина — 5 км. Встановіть, через який час вона може засипати селище, що знаходиться від неї на відстані 500 м, якщо рухатиметься із швидкістю 20 м на рік.
27.Обчисліть, скільки років необхідно, щоб утворилися найдовший у світі сталактит висотою 59 м (печера Де-Негрья у Іспанії) та найвищий сталагміт — 32 м (печера Красногорська), якщо вони "ростуть" з швидкістю 3 мм на рік.
28.Встановіть, скільки днів треба мандрувати, щоб пройти шлях у найдовших печерах світу, якщо швидкість пересування дослідника— 5 км за день, а довжина цих печер становить: Флінт-Мамонтова (США) — 500 км, Оптимістична (Україна) — 210 км, Хйоллох (Швейцарія) — 133 км.


ЗРИ В КОРЕНЬ
 
ovsankaДата: Суббота, 19.12.2009, 09:46 | Сообщение # 4
Я здесь прописан(а)
Группа: Модераторы
Сообщений: 2394
Статус: Offline
19.12.2009-районная олимпиада по географии
Надеемся на успешное выступление команды:
Гончар Маргарита
Шишов Дмитро
Буханова Марина
Каліненко Яна
Стеценко Тетяна
Грицаєнко Олена
Прасол Олена
Антошків Валерія
Мальцева Олена
Підгорбунський
Максим

Удачи.


ЗРИ В КОРЕНЬ
 
ovsankaДата: Суббота, 19.12.2009, 22:00 | Сообщение # 5
Я здесь прописан(а)
Группа: Модераторы
Сообщений: 2394
Статус: Offline
Чуда не случилось.Команда имеет 12 рейтинг в районе.
Гончар Маргарита........-7 место
Шишов Дмитро....... - 11место
Буханова Марина..... - 14 место
Каліненко Яна........... - 16 место
Стеценко Тетяна.......- 9 место
Грицаєнко Олена ......- 8 место
Прасол Олена ............- 3 место
Антошків Валерія......- 27 место
Мальцева Олена .......-8 место
Підгорбунський .........-13 место
Максим

Поздравляем ПРАСОЛ ЛЕНУ.Молодец!


ЗРИ В КОРЕНЬ
 
Admin26Дата: Воскресенье, 20.12.2009, 13:29 | Сообщение # 6
Я здесь прописан(а)
Группа: Администраторы
Сообщений: 1494
Статус: Offline
Поздравляем всех участников и педагогов, принявших участие в подготовке команды!!!

 
ovsankaДата: Воскресенье, 20.12.2009, 16:04 | Сообщение # 7
Я здесь прописан(а)
Группа: Модераторы
Сообщений: 2394
Статус: Offline
Стеценко Тетяна.......- 8 место
Грицаєнко Олена ......- 7 место

Уточнено


ЗРИ В КОРЕНЬ
 
ovsankaДата: Суббота, 02.01.2010, 15:27 | Сообщение # 8
Я здесь прописан(а)
Группа: Модераторы
Сообщений: 2394
Статус: Offline
П Р О Т О К О Л
ІІ етапу Всеукраїнської учнівської олімпіади з географії шкіл Орджонікідзевського району від 19.12.2009 року

1 15 8 400 67 41 42 - 45 195 0.49 1 2 1 1 1,49 3 4 7 3
2 26 10 500 35,5 24 43 9,5 39,5 151,5 0,3 1 0,1 0,4 13 10 23 12
3 40 10 500 34 16,5 35 13 31 129.5 0,26 - 0,26 17 13 30 15
4 70 8 400 39 35,5 38 - 53,5 167 0,42 1 0,125 0,545 10 7 17 8
5 71 9 450 64 16,5 39 - 49,5 169 0,38 1 0,1 0,48 12 6 18 9
6 75 10 500 57 35,5 54 41,5 59 277 0,49 3 2 0,8 0,29 5 3 8 4
7 80 10 500 55 38 66 46,5 67,5 273 0,55 3 3 1,2 1,75 2 1 3 2
8 85 10 500 29 24,5 54 17,5 35 160 0,32 1 0,2 0,52 11 9 20 11
9 88 8 400 23 36 15 - 25 99 0,25 1 0,375 0,625 9 11 20 11
10 104 10 500 39 50,5 54 24 37 204,5 0,4 1 1 0,4 0,8 7 9 16 7
11 113 8 400 25 24 37 - 32,5 118,5 0.3 - 0,3 14 9 23 12
12 118 8 400 68,5 17,5 36 - 38,5 160,5 0,4 1 1 0,375 0,775 8 11 19 10
1 3 119 10 500 68,5 27.5 70 37 45,5 248,5 0,5 1 2 2 0,9 1,4 4 5 9 5
14 121 8 400 27 11 40 - 31 109 0,27 - 0,27 16 12 28 14
15 155 10 500 5 0 32,5 62 41 47 232,5 0,47 2 3 0,7 1,17 6 8 14 6
16 157 10 500 11 21 41 8 27 143 0,29 - 0,29 15 10 25 13
17 163 8 400 76,5 40,5 51 - 5 2,5 220,5 0,55 2 2 1 1,375 1,925 1 1 2 1
18 168 10 500 7 25,5 53 22,5 22 130 0,26 - 0,26 2 2 19 10

Голова журі _______________ Антонюк В.Г.


ЗРИ В КОРЕНЬ

Сообщение отредактировал ovsanka - Суббота, 02.01.2010, 15:28
 
ovsankaДата: Суббота, 27.02.2010, 23:28 | Сообщение # 9
Я здесь прописан(а)
Группа: Модераторы
Сообщений: 2394
Статус: Offline
ОЛИМПИАДА ПО ГЕОЛОГИИ
І тур – заочний

Молодша група (5-8 кл.)

Учасники надсилають відповідь на одне питання, із запропонованого списку:
1. Розкажіть про родовища залізних руд в Україні.
2. В яких районах України зустрічаються виходи найдавніших гірських порід? Чим вони представлені?
3. Що таке вулканізм? Де на землі поширені вулкани?
4. Які форми виділення мінералів ви знаєте? Опишіть їх, наведіть приклади.
5. Коли на землі жили мамонти? Чому вони вимерли?
6. Розкажіть про нафтогазоносність Дніпровсько-Донецької западини.
7. Як використовуються в економіці нафта та газ?
8. Розкажіть про геологічну екскурсію, в якій ви брали участь.
( розкрити одне питання)
Старша група (9-11 кл.)

Учасники старшої групи виконують письмову роботу, яка включає тестові та творчі завдання:
1. Визначте варіант, у якому названі тільки метаморфічні гірські породи:
А) гіпс, граніт, базальт;
Б) мармур, гнейс, кварцит;
В) глина, сіль, вугілля
Г) гнейс, крейда, пісковик
2. Визначте прилад, за допомогою якого на спеціальних станціях фіксують землетруси:
А) ехолог
Б) барограф
В) нівелір
Г) сейсмограф
3. Визначте височини, які в сучасному рельєфі відповідають Українському кристалічному щиту Східноєвропейської платформи:
А)Придніпровська і Подільська
Б) Подільська і Волинська
В) Донецька і Приазовська
Г) Придніпровська і Приазовська
4. Оберіть правильне твердження:
А) літосфера й земна кора – синоніми;
Б) земна кора - частина літосфери;
В) літосфера – частина земної кори;
Г) літосфера і земна кора розділені між собою проміжним шаром.
5.Підкресліть властивості, які характерні як для материкової, так і для океанічної земної кори:
А) потужність більше 15 км;
Б) складається з трьох основних шарів;
В) наявність базальтового шару;
Г) наявність осадового шару;
6. До органічних порід відносяться (вірне підкреслити):
А) мармур; Б) гнейс; В) крейда; Г) кам’яне вугілля
Д) пемза; Е) торф; Ж) кам’яна сіль З) глина
7. Чи правильні твердження («так» чи «ні»)
А) дно океану всюди підстилається океанічною земною корою;
Б) глибоководні жолоби – елемент геосинклінальних поясів;
В) деякі частини Євразії входили до складу давнього материка Гондвани;
Г) на материках існують рифтові області;
Д) максимальну потужність земна кора має під найвищими горами Землі;
Е) перепад висот на поверхні літосфери складає більше 20 км.
8. Чи правильні твердження («так» чи «ні»)
А) граніт – це кисла вулканічна порода;
Б) вулкани на Гавайських островах складені, в основному, базальтами;
В) нафта може мати органічне походження;
Г) рудні родовища корисних копалин мають зазвичай магматичне походження;
Д) кора вивітрювання на земній поверхні виникає внаслідок метаморфічних процесів.
9. Перелічить по порядку періоди мезозойської ери:
10. Людина живе (вірне підкреслити):
А) кайнозої
Б) четвертинному періоді
В) третьому тисячолітті нашої ери.
11. В кінці палеозойської ери була епоха складчатості:
А) байкальська Б) герцинська
В) каледонська Г) альпійська
12. Позитивна складчаста структура – це:
А)синкліналь; Б) антикліналь;
В) горст; Г) грабен.

Творчі завдання
1.Складіть класифікацію озерних угловин за походженням. Наведіть приклади у світі та Україні.
2. Який геологічний процес зображен на фото. Розкажіть, як він виникає. Де в Україні можна побачити це явище?
3. Розкрийте наступні поняття, наведіть приклади: рифтовий хребет, океанічний жолоб, щит, платформа, вивітрювання, морена, мінерал.

Роботи приймаються до 10 березня 2010 року за адресою: 61091, м. Харків, вул.. Танкопія, 15/2, облСЮТур, тел. 392-14-82.
Не обхідно вказати свою адресу, прізвище, ім’я (повністю),школу, клас. Зробіть ілюстрації у вигляді малюнків, схем, креслень, таблиць, фотографій, вкажіть використану літературу.
Надіслані на конкурс роботи не повертаються.

ІІ тур – очний
Переможців І туру оргкомітет запросить на співбесіду, яка відбудеться 12 квітня 2010 року по групах: 5-8 і 9-11 класи.
Абсолютні переможці, а також школи і колективи за активну участь в олімпіаді будуть нагороджені грамотами і призами обласної геологічної комісії.

Чекаємо ваших повідомлень!


ЗРИ В КОРЕНЬ

Сообщение отредактировал ovsanka - Суббота, 27.02.2010, 23:29
 
ovsankaДата: Среда, 17.03.2010, 22:28 | Сообщение # 10
Я здесь прописан(а)
Группа: Модераторы
Сообщений: 2394
Статус: Offline
Використай
Составитель: учитель географии СОШ № 324 г. Москвы
Сычев Олег Евгеньевич
http://cultgeo.narod.ru/zgeo.html
Старые названия территорий:

Франция-Галлия
Испания-Иберия
Эфиопия-Абиссиния
Португалия-Лузитания
Шотландия-Каледония
Швеция-Скания
Шри-Ланка-Цейлон
Тайвань-Формоза
Калимантан-Борнео
Читинская обл-Даурия
Калининградская обл-Вост Пруссия
Краснодарский край-Кубань
Грузия западная-Колхида
Грузия восточная-Иверия
Азербайджан северный-Ширван
Ханты-Мансийский округ-Югра
Чечня-Ичкерия
Северная Осетия-Алания
Украина западная-Галиция
Черновицкая обл Украины-Буковина
Винницкая обл и северная часть Одесской обл Украины-Подолия
Каракалпакия в Узбекистане-Ургенч
Алма-Атинская обл в Казахстане-Семиречье
Польша западная и юго-западная-Силезия
Чехия западная-Богемия
Чехия восточная-Моравия
Румыния к западу и к северу от Карпат-Трансильвания
Побережье Адриатического моря в Хорватии-Далмация
Греция-Эллада
Швейцария-Гельвеция
Иран-Персия
Мьянма-Бирма
Камбоджа-Кампучия
Буркина-Фасо-Верхняя Вольта
Кот-д-Ивуар-Берег слоновой кости
Зимбабве-Родезия
Китай северо-восточный-Маньчжурия
Территория Румынии между Дунаем и Черным морем-Добруджа
Север Норвегии, Швеции, Финляндии и Мурманской обл России-Лапландия
Нидерланды-Голландия
Сянган-Гонконг
Аомынь-Макао
Далянь-Дальний
Люйшунь-Порт-Артур
Янгон-Рангун
Молдавия-Бессарабия
П ольша-Речь Посполита
Турция-Османская империя или Блистательная Порта
Йемен-Счастливая Аравия
Калининград-Кенигсберг
Санкт-Петербург-Ленинград
Волгоград-Сталинград-Царицын
Киров-Вятка
Пермь-Молотов
Ульяновск-Симбирск
Луг анск-Ворошиловград
Краснодар-Екатеринодар
Донецк-Юзовка
Таллинн-Дерпт
Бишкек-Фрунзе
Стамбул-Константинополь-Византий
Париж-Лютеция
Ве на-Виндобона
Астана-Целиноград
Мариуполь-Жданов
Рыбинск-Андропов
Набережные Челны-Брежнев
Сергиев Посад-Загорск
Королев-Калининград (в Московской обл)
Оренбург-Чкаловск
Тбилиси-Тифлис
Демократическая Республика Конго-Заир


ЗРИ В КОРЕНЬ

Сообщение отредактировал ovsanka - Среда, 17.03.2010, 22:30
 
ovsankaДата: Пятница, 13.08.2010, 19:16 | Сообщение # 11
Я здесь прописан(а)
Группа: Модераторы
Сообщений: 2394
Статус: Offline
ПИТАННЯ VI ВСЕУКРАЇНСЬКОГО ТУРНІРУ ЮНИХ ГЕОГРАФІВ
http://www.kharkivosvita.net.ua/document/1362

ПИТАННЯ VI ВСЕУКРАЇНСЬКОГО ТУРНІРУ ЮНИХ ГЕОГРАФІВ
1. Схарактеризуйте позитивний і негативний бік створення штучних островів. Спрогнозуйте можливий їх вплив на природне середовище.
2. Сучасні геоінформаційні системи (ГІС) — це індустрія, в яку залучені сотні тисяч людей в усьому світі. Вивчають ГІС у школах, коледжах та університетах. Підготуйте власний ГІС-проект «Рідна школа».
3. Україна має досить протяжну берегову лінію з різними типами берегів. Проаналізуйте особливості природокористування в береговій зоні, враховуючи геоморфологічну будову берегів, зміну кліматичних умов і соціально-економічний розвиток регіону.
4. Малі річки України зникають. Запропонуйте програму щодо відновлення малої або середньої річки на конкретному прикладі.
5. У XXI ст. вулкани — небезпечні сусіди та шкідливі друзі людини. Поясніть свою відповідь.
6. Поясніть, від чого залежить вибір місця для утилізації радіоактивних відходів. Які території з геологічної точки зору для цього підходять? Відповідь обґрунтуйте.
7. Спрогнозуйте імовірні зміни у типології країн Африки за критерієм рівня соціально-економічного розвитку на період до 2025 р.
8. Представники середнього класу США значну увагу приділяють соціальній адресі. Тобто проживанню у благополучних у соціально-економічному відношенні передмістях. Доведіть, що «соціальна адреса» останнім часом також має значення для громадян України.
9. Спрогнозуйте геологічне майбутнє Чорного та Азовського морів, якщо в результаті геологічного катаклізму розлом пройде по південній межі Кавказьких гір і досягне ширини 2-3 км.
10. Розкрийте сутність глобалізації світових зв'язків з позиції географічного підходу.
11. Обґрунтуйте географічний прогноз розвитку відношень у системі «суспільство — природа» у XXI ст.
12. Визначте три найважливіші, на вашу думку, проблеми людства для XXI ст. Обґрунтуйте їх розв'язання з позиції географічної науки.
13. У Китаї розпочалися масштабні роботи з перекидання вод річок Янцзи, Хуанхе в північному напрямі. Обґрунтуйте можливі наслідки здійснення цього проекту.
14. У другій половині XX ст. проводилися активні роботи з меліорації земель Українського Полісся. Які позитивні та негативні зміни в природному середовищі ми отримали? У чому доцільність такого впливу на природу?
15. Поясніть причини виникнення піратства в різні часи. Схарактеризуйте його географію у XVI – XVII ст. й тепер.
16. Поясніть, як природні катастрофи впливають на розвиток туристичного бізнесу. Наведіть приклади такого впливу. Сформулюйте рекомендації щодо організації туризму в небезпечних природних регіонах.
17. За оцінками експертів у 2020 р. 2/3 населення світу проживатиме у містах. Розв'язання проблем міста нині є пріоритетним завданням для усіх країн світу. Розкрийте географічні проблеми сучасних міст, запропонуйте шляхи їх розв'язання. Спрогнозуйте, в якій частині земної кулі можливе формування нових мегалополісів.
18. Охарактеризуйте сучасні методи географічних досліджень. Поясніть на конкретних прикладах, яку географічній науці застосовується метод моделювання.
19. Едгар Назара, французький фахівець в галузі аеродинаміки, запропонував проект повітряно-теплової електростанції з використанням енергії штучних потоків повітря на висоті 480 м, обґрунтовуючи її низьку економічну собівартість. Поясніть свою думку щодо реальності задуму і з'ясуйте економічний та екологічний ефект цього проекту.


ЗРИ В КОРЕНЬ
 
ovsankaДата: Среда, 08.09.2010, 20:06 | Сообщение # 12
Я здесь прописан(а)
Группа: Модераторы
Сообщений: 2394
Статус: Offline
МЕТОДИЧНІ ПОРАДИ ДО ОРГАНІЗАЦІЇ ШКІЛЬНИХ і РАЙОННИХ (МІСЬКИХ) ОЛІМПІАД З ГЕОГРАФІЇ

Методичні поради щодо організації І-ІІ етапів олімпіади з географії базуються на дотриманні Положення «Про Всеукраїнські учнівські олімпіади з базових дисциплін…», затвердженого Наказом Міністерства освіти України № 305 від 18.08.1998 року. Особливу увагу ми приділяємо практичним аспектам організації олімпіад, які не досить чітко врегульовані Положенням, але часто виникають під час проведення відповідних етапів географічних олімпіад.
Серед завдань до географічних олімпіад обов’язково повинні бути теоретичні, практичні й тестові. Орієнтовна кількість завдань кожного блоку для певного етапу олімпіади пропонується у відповідній клітинці таблиці 1. Ця кількість може варіювати залежно від складності конкретних завдань.
Ми впевнені, що слід націлювати учасників олімпіад на вироблення в їх світогляді цілісної географічної картини світу, яка формується тільки при системному засвоєнні знань. Тому пропонуємо олімпіадні завдання кожного етапу комплектувати не тільки з урахуванням знань і вмінь, сформованих з початку певного навчального року, але й за всі попередні роки навчання.
Таблиця 1
Кількість завдань теоретичного, практичного й тестового блоків
до комплектів певного етапу олімпіади з географії
Блоки завдань Кількість завдань до певного етапу олімпіади
Шкільний Районний (міський) Обласний
Теоретичний 2 2-3 3-4
Практичний 1-2 2 3-4
Тести,
експрес-завдання 10-12 10-12 20

У шкільному (І-ому) етапі олімпіадах з географії беруть участь учні 7 – 11 класів без будь-яких обмежень, за їх бажанням, у час, визначений наказом адміністрації школи. Цей етап географічних олімпіад проводиться у кінці жовтня, в один тур (загальна кількість теоретичних і практичних завдань становить не більше чотирьох). Учителю (або комісії, якщо в школі працюють кілька вчителів географії) необхідно підбирати завдання, доступні для більшості учнів, але за змістом і формою вони не повинні дублювати питання репродуктивного рівня в кінці параграфів, а відповідь на них не слід зводити тільки до викладу змісту шкільного підручника. Тобто ставиться дещо завищена «планка» вимог з метою не тільки виявити переможців, але й довести їм, що олімпіада – це не просто контрольна робота за шкільною програмою, і для досягнення успіху в її наступному етапі необхідно ще багато працювати. Рекомендуємо два-три питання шкільної олімпіади підбирати зі змісту навчальної програми даного року навчання, та одно-два – пов’язані з вимогами програми за попередні роки навчання (або пов’язані з поняттями, які продовжують формуватися). Тільки на цьому етапі олімпіади вчитель на свій розсуд може дозволити учням при виконанні завдань користуватися шкільними навчальними атласами.
У 7-10 класах шкільний етап олімпіади може проводитися як урок контролю, узагальнення і корекції знань (за умови, що в ньому беруть участь всі учні класу). При підготовці до нього учні можуть скористатися завданнями підрозділу 2.3. цього посібника. Систематичне використання завдань посібника вже з початку 7-го класу допоможе дітям краще підготуватися до будь-якого етапу географічної олімпіади.
Після завершення перевірки олімпіадних завдань учитель аналізує відповіді учасників, вказує на оптимальні шляхи вирішення завдань, дає правильні відповіді, виправляє типові помилки, називає прізвище переможця, який братиме участь в наступному етапі олімпіади, та призерів – «запасних» у складі шкільної команди від певного класу. За можливістю, переможця й призерів шкільного етапу олімпіади слід відзначити подяками, грамотами чи книгами географічної або краєзнавчої тематики.
ІІ-й, районний (міський) етап географічних олімпіад, як правило, теж проходить в один тур, у кінці листопада – на початку грудня. Але якщо учні дають відповіді на три теоретичні завдання, то цей етап олімпіади можна провести в два тури, з короткою перервою між ними (до другого, практичного туру слід віднести і виконання тестових завдань). У такому випадку після виконання завдань першого туру роботи вилучаються, шифруються й передаються для перевірки журі.
У цьому етапі беруть участь учні 7-11 класів (як правило, по одному переможцеві олімпіад попереднього етапу від кожної школи). Призерів обласного й всеукраїнського етапів олімпіади минулого року оргкомітет її ІІ-го етапу може запрошувати персонально.
Склад оргкомітету й журі призначається наказом по відділу освіти районної (міської) державної адміністрації. Членами журі можуть бути всі члени районного (міського) методичного об’єднання вчителів географії, а також науковці, студенти-магістранти географічних факультетів та інші особи, які мають географічну освіту або досвід роботи за цією спеціальністю. Міський (районний) методист з географії є членом оргкомітету олімпіади, відповідальним за умови її проведення, дотримання правил і прав учасників. Із числа науковців або найдосвідченіших учителів наказом призначається експерт-консультант, який надає наукові й методичні консультації членам журі, вирішує спірні питання, головує на засіданні апеляційної комісії.
На цьому етапі олімпіади не повинно бути більше п’яти завдань (як правило – по два теоретичних і практичних; а якщо питання одного з турів не дуже складні, то їх може бути максимум три). Досвід підказує, що одне із завдань етапу повинно бути доступним для всіх учнів (в обсязі шкільної програми певного класу); половина завдань націлена на географічний аналіз і синтез, з урахуванням знань і вмінь, набутих у попередніх класах; а одне теоретичне чи практичне завдання може дещо виходити за рамки шкільної програми або відповідь на нього потребує встановлення міжпредметних зв’язків. До половини тестових завдань можуть бути позапрограмними.
Завдання слід вибирати з банку даних на засіданні районного чи міського методичного об’єднання перед початком олімпіади (у день її проведення). Шляхи створення банку даних і способи відбору завдань (наприклад, шляхом жеребкування, «сліпого» вибору) завчасно вирішуються на попередньому засіданні. Відповідальність за відбір цих завдань покладається на голову журі.
У випадку, якщо комплект завдань розробляється в обласному інституті післядипломної педагогічної освіти (й надсилається в опечатаному конверті, який розкривають у присутності більшої частини складу журі за годину до початку олімпіади), то члени журі певного класу переважною більшістю голосів мають право вилучити чи редагувати завдання, яке вони вважають недостатньо коректно сформульованим, або замінити його іншим, узгодженим всім складом журі цього класу та головою журі етапу. Оргкомітет олімпіади (до якого входить керівництво закладу, де відбувається цей етап), має подбати про виготовлення оригінал-макету й розмноження комплекту завдань для кожного учасника. Наприклад, оргкомітет забезпечує учасників олімпіади відповідною контурною картою (чи її ксерокопією).
Користуватися атласами, будь-якими посібниками, калькуляторами, мобільними телефонами під час виконання всіх завдань учням категорично заборонено. Оргкомітет журі при отриманні сигналу про подібні порушення зобов’язаний звільнити такого учасника від подальшого написання роботи (і вона не перевіряється). Оргкомітет олімпіади завчасно повинен повідомити учасників про обладнання (наприклад, лінійки, прості й кольорові олівці, транспортири, гумки, контурні карти тощо), які дозволяється мати при собі при виконанні завдань.
Звертаємо увагу на необхідність дотримання етичних норм поведінки під час проведення олімпіад і встановлення їх результатів. Під час виконання завдань потрібно, щоб у класі були присутні 2-3 учителі з різних шкіл району чи міста (а ще краще – особи без фахової підготовки чи студенти молодших курсів). Відповідальні члени оргкомітету після закінчення виконання всіх завдань шифрують роботи учнів і в зашифрованому вигляді передають на перевірку членам журі. Роботи, як правило, перевіряють у день змагань.
Голова журі здійснює розподіл обов’язків між членами журі (розподіляє їх на групи по окремих класах, організовує обговорення критеріїв оцінювання, надає поточні консультації, а в разі неможливості розв’язання спірних питань звертається до експерта-консультанта). Загальні критерії оцінювання узгоджуються між членами журі, але остаточну відповідальність за об’єктивність оцінювання лягає на того члена журі, який виставляє оцінку (поряд з оцінкою він ставить свій підпис). Причому один член журі оцінює одне й те ж завдання в усіх роботах. За можливістю, це завдання перевіряють незалежно один від одного два члени журі, а остаточна оцінка визначається шляхом сумісного аналізу його виконання або арифметичного усереднення (при цьому поряд з оцінкою ставляться два підписи). Кілька робіт, які отримали найбільшу суму балів, необхідно перевірити всім членам журі певного класу (про підтвердження оцінок вони ставлять свої підписи). Якщо в оцінках журі є суттєві розходження, тоді компромісне рішення пропонує голова журі. А якщо й це рішення не влаштовує журі, то вирішальною є точка зору експерта-консультанта.
Протокол засідання журі вивішується для загального ознайомлення. У ньому повинні бути оцінки за кожне виконане завдання, підписи голови й членів журі, які перевіряли певні завдання. Місце й час оприлюднення протоколу оголошуються заздалегідь (на загальному зібранні всіх учасників перед відкриттям олімпіади).
Кожен з учасників у визначений оргкомітетом термін (як правило, упродовж доби після оприлюднення результатів етапу олімпіади), має право подати заяву на апеляцію. У письмовій апеляційній заяві, поданій учнем до оргкомітету (на ім’я голови апеляційної комісії етапу олімпіади) необхідно чітко вказати на питання, з оцінкою якого він не погоджується. Роботу апеляційної комісії слід проводити в присутності учня. Усні та не вчасно подані апеляції не розглядаються. Учитель – наставник певного учасника олімпіади, представники відповідної школи чи батьки учня та всі інші особи права на апеляцію не мають, як не мають вони права брати активну участь у роботі апеляційної комісії. До апеляційної комісії її голова (експерт-консультант) може залучати голову журі та весь склад журі класу, який перевіряв завдання. Точка зору експерта-консультанта, як провідного фахівця, є вирішальною при розгляді апеляції. Хід роботи апеляційної комісії протоколюється. Учасник олімпіади ознайомлюється з протоколом розгляду апеляції й ставить свій підпис з поміткою про згоду чи не згоду з рішенням апеляційної комісії.


ЗРИ В КОРЕНЬ
 
ovsankaДата: Среда, 22.09.2010, 22:10 | Сообщение # 13
Я здесь прописан(а)
Группа: Модераторы
Сообщений: 2394
Статус: Offline
до турніру Питання № 15

ВМФ России собирается защищать корабли других стран от пиратов "на коммерческой основе"

http://www.newsru.com/world/20nov2008/chasingroger.html

Законодательство Украины
Піратство

http://www.adobereal.ru/Page.aspx?A=39

Науково-практичний коментар до Кримінального кодексу України

http://koment-kku.narod.ru/or20s446.html


ЗРИ В КОРЕНЬ

Сообщение отредактировал ovsanka - Среда, 22.09.2010, 22:14
 
ovsankaДата: Среда, 22.09.2010, 22:18 | Сообщение # 14
Я здесь прописан(а)
Группа: Модераторы
Сообщений: 2394
Статус: Offline
Питання № 1
З А К О Н У К Р А Ї Н И

Про виключну (морську) економічну зону України

Стаття 10. Штучні острови, установки і споруди

Україна у своїй виключній (морській) економічній зоні має
виключне право створювати, а також дозволяти і регулювати
спорудження, експлуатацію та використання штучних островів,
установок і споруд для морських наукових досліджень, розвідки та
розробки природних ресурсів, а також інших економічних цілей
згідно з чинним законодавством України.

http://zakon.rada.gov.ua/cgi-bin/laws/main.cgi?nreg=162%2F95-%E2%F0

Штучні острови
http://avto-forum.oboz.ua/viewtop....3d49ee3

Дубай
Острова Пальм — архипелаг штучних островів. Архипелаг складається з трьох островів: Пальма Джумейра, Пальма Джебель Алі, Пальма Дейра.

http://uk.wikipedia.org/wiki/Дубаї


ЗРИ В КОРЕНЬ

Сообщение отредактировал ovsanka - Среда, 22.09.2010, 22:20
 
ovsankaДата: Среда, 22.09.2010, 22:27 | Сообщение # 15
Я здесь прописан(а)
Группа: Модераторы
Сообщений: 2394
Статус: Offline
Оригінальний штучний острів - Україна

http://vynahid.org.ua/?p=84

У Дубаї планують забудувати штучний острів Німеччина

http://www.infoukes.com/newpathway/27-2010-Page-13-1.html

Острів Хасіма

http://uk.wikipedia.org/wiki/Острів_Хасіма

РУКОТВОРНІ ОСТРОВИ АРАВІЇ

http://www.ukrtrade.info/ua/estate/detail.php?ID=1222


ЗРИ В КОРЕНЬ
 
Форум » "Предметные" вопросы » География » олимпиада (Методичні рекомендації щодо проведення ІІ етапу Всеукраїнськ)
  • Страница 1 из 9
  • 1
  • 2
  • 3
  • 8
  • 9
  • »
Поиск:

Copyright MyCorp © 2024; Rambler's Top100 KinderNews.info